auto valt in noodloop

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum auto valt in noodloop

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254508

    Hallo ik heb een vectra c van 2004 een 2.2dti. Ik heb al een tijdje een probleem met mijn auto. Zodra ik rond de 3500-4000 touren rij valt hij in noodloop. We hebben hem uitgelezen en geeft aan dat het de luchtmassameter zou moeten zijn, maar dat was het dus niet. Ik hoor dat het aan veel dingen zou kunnen liggen. Daar word ik niet vrolijk van. Ook heb ik gelezen zodra ik de turbodruk zou verlagen dat het dan weg zou zijn. Maar dan heb ik de oorzaak nog niet gevonden en je bent vermogen kwijt. En ze zeggen de egr klep, en vandaag heb ik gehoord dat het ook aan de lambdasonde zou kunnen liggen. Bij warm weer valt hij een stuk minder snel in zijn noodloop. Weet iemand wat specifieker wat het probleem zou kunnen zijn.

    Mvg. Maud vankan

    #18096338

    Kan zoveel zijn.

    Kan bijv net zo goed brandstofpomp zijn of iets anders wat heel klein is.
    Is zo niet te zeggen.

    Misschien proberen nog wat specifieker problemen uit te leggen, kunnen de wat meer bekendere met de 2.2dti misschien wat meer filteren.

    #18096339

    Heel vaak zijn het je vacuumleidingen ( kleine zwarte of witte slangetjes rond je motorblok ) de ergens valse lucht zuigen door een lek of broos tussenstukje.

    Haal ze stuk voor stuk eens los en druk ze weer goed vast. Mss is het daarna voorbij.
    Bij mijn vorige 2.0DTL was dit ook het geval !

    #18096340

    Ok, bedankt voor de tip. Ik ga het proberen.

    #18096341

    Overigens kan het zeker geen kwaad om de EGR schoon te maken en kan het ook een oorzaak voor jou probleem zijn. Je hebt hem zo los dan op je gemak binnen even schoonmaken en terug plaatsen.

    #18096342

    Ok, en waar zit hij precies?

    #18096343

    onder het zwarte afdek plaatje voorzijde blok

    #18096344

    @JelleV wrote:

    Overigens kan het zeker geen kwaad om de EGR schoon te maken en kan het ook een oorzaak voor jou probleem zijn. Je hebt hem zo los dan op je gemak binnen even schoonmaken en terug plaatsen.

    Ik heb de egr klep eruit gehaald en ga hem schoonmaken. Heeft het zin om wat onder de egr klep zit ook schoon te maken. Ik heb een foto gemaakt maar ik weet niet hoe ik de foto kan toevoegen.

    #18096345

    @gwriemersma wrote:

    onder het zwarte afdek plaatje voorzijde blok

    Dankje, ik heb hem gevonden.

    #18096346

    Jah heeft zeker zin hoe minder er van die aangekoekte smurrie er zit hoe beter. Zelf heb ik hem schoongemaakt met ontvetter.

    #18096347

    Foto uploaden bij photobucket dan img kopiëren thats how i do it :angel

    #18096348

    @JelleV wrote:

    Jah heeft zeker zin hoe minder er van die aangekoekte smurrie er zit hoe beter. Zelf heb ik hem schoongemaakt met ontvetter.

    Hoi, bedankt voor je informatie. Mijn auto loopt weer zoals het hoort. Was niet normaal hoeveel roet er in zat. Hoe kan je dat voorkomen? Heeft het zin om iets van het merk wynns in de diesel te gooien. Om het op te lossen? Of heb je een andere tip?

    #18096349

    Als het over enkele tienduizende kilometers weer gebeurt wederom schoonmaken ;) Maar als je het goed hebt gedaan dan zou ik er niet meer over nadenken.

    #18096350

    @JelleV wrote:

    Als het over enkele tienduizende kilometers weer gebeurt wederom schoonmaken ;) Maar als je het goed hebt gedaan dan zou ik er niet meer over nadenken.

    Ok, bedankt.

    Groeten Maud vankan

    #18096351

    je kan de egr klep ook afdoppen . althans ik heb het bij me astra g ook gedaan , je kan bij de opel dealer daar een plaatje voor halen . die zet je er tussen ,

    #18096352

    je moet hem dan allen bij de dealer ff uitlaten progammeren .

    #18096353

    EGR kan bij de 2.2 DTI niet worden uit geprogrammeerd wel bij de nieuwere Fiat blokken (1.9 cdti)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.