Auto trekt naar rechts

Forumindex Forums Modellen Corsa Auto trekt naar rechts

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur

Beste allemaal,

Ik heb afgelopen weekend de wielen van mijn Corsa vervangen van 15 inch naar 16 inch.
    Sindsdien trekt mijn auto af en toe naar rechts. dit is voornamelijk op een hobbelige weg af en toe en bij remmen.
    Hij trekt alleen niet altijd naar rechts maar af en toe. Ik heb niet gemerkt dat hij ergens aanloopt of wat dan ook.
    Wat zou het probleem kunnen zijn? draagarm rubbers? of fusee rubbers? of zou misschien een goede uitlijning al genoeg zijn?
    Mijn bandenmaat is 205/45 R16 mocht iemand dit willen weten!
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groethjes,

Christiaan

auto uitlijnen…

Of een kogel met speling, vaak met grotere wielen merk je het beter

De krachten worden dan wat groter.

lijkt mij eerder uitlijnen omdat het na de wiel wissel is geweest,anders had ts hiervoor ook al last van moeten hebben maar t is nooit verkeerd om toch even te checken wat ‘sjoerdie’ zegt (just to be sure!) :thumb

Inderdaad even alles controleren op speling en de boel laten uitlijnen. Zeker als het velgen zijn met een andere ET waarde, dan kan dat de rij eigenschappen flink beïnvloeden.

Heb je je bandenspanning al gecontroleerd?

Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

Bedankt voor de reacties! Hij word nu uitgelijnd. Op mijn werk hebben we geen uitlijnapparatuur dus dat besteed ik uit. Eens zien wat eruit komt en of het dan over is! De bandenspanning was goed.

Het probleem is nog niet verholpen :( mijn auto is net terug gebracht en hij rijd al wel rechter, maar als ik over een bollende en hobbelige weg rij trekt de auto soms alsnog ineens heel erg naar rechts na een bobbel of een andere oneffenheid in het wegdek. Op de snelweg heb ik er verder gelukkig geen last van, maar toch vervelend! Misschien toch ergens teveel speling?

Kan nog zijn dat je rechter remzuiger niet goed gangbaar is. Je schrijft immers dat het ook bij remmen voorkomt. Als dat de oorzaak is, wordt je rechter voorwiel voortdurend afgeremd, doordat de zuiger de remblokken tegen de remschijf drukt.

had het ze even gelijk laten checken dan! nu was je toch in de garage!

Wat voor een corsa is het? Corsa B met te brede banden wil wel last hebben van spoorvorming wat ik heb ervaren

Corsa C 1.2 twinport uit 2006 bandenmaat 205/45 R16 velgenmaat ET=38 7J 16 inch

Ik heb mijn rubbers en alles nagekeken en nu blijkt dat er op beide draagarm rubbers veel speling te zitten (draagarmen voor en dan de achterste rubbers) de linker rubber is ook bijna uit positie. Nu kosten deze rubbers ongeveer een 10tje per stuk dus wel goedkoop, maar kan iemand mij vertellen of deze makkelijk te vervangen zijn? zitten deze gevulkaniseerd en moeten deze geperst worden of niet?

Volgens mij worden die inderdaad geperst

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.