auto stottert

Forumindex Forums Modellen Corsa auto stottert

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

Hallo,

We hebben net een nieuwe corsa B gekocht, tijdens de proefrit niets aan de hand, maar toen we hem eenmaal gekocht hadden merkten we dat de auto begon te stotteren bij constante snelheid. We hebben toen op dit forum gevonden dat dit weleens de egr-klep kon zijn (bougies zijn al nagekeken). Mijn vriend heeft toen als test het stekkertje van de egr-klep eraf gehaald en toen liep ie perfect. Toen wij de volgende ochtend de auto weer startte liep hij inees op drie cylinders, een klein stukje gereden, en toen toch het stekkertje van de egr-klep weer aangeloten, met als gevolg dat ie weer op 4 cylinders loopt, maar nu weer stottert, maar wel erger dan in het begin. Daarna heeft hij nog heel even tijdens het rijden op 3 cylinders gelopen (echt maar een paar seconden) en aan het begin van de rit toen de motor nog koud was, was het stotteren erger. Wij hadden echter begrepen dat de egr enkel en alleen diende om de lucht uit de motor nóg een keer door de motor heen te sturen en dat het loskoppelen van het stekkertje geen enkel probleem zou moeten zijn. Weet iemand raad met dit probleem. Alle tips zijn welkom!

Als je de stekker uit de EGR haalt gaat de motor in noodloop, wat je moet doen is de EGR klep eraf halen en er een blind plaatje tussen doen. Gelijk de EGR schoonmaken en terug monteren met de stekker erop. ECU denkt dan dat hij werkt. Hij werkt dan ook maar heeft alleen geen functie meer.

Wat voor type motor praten we eigenlijk over?

Ik heb zelf weinig verstand van auto’s of types motoren, maar op de papieren staat: corsa X1.4SZ. Is dat wat je bedoelt?

Ja, dan is je egr heel makkelijk te bereiken, maar dat had je al gemerkt denk ik. ;)

Ja, inderdaad, je kunt er heel gemakkelijk bij. Mijn vriend gaat eens proberen wat je zegt en ik laat het nog weten of het is gelukt. In ieder geval bedankt alvast.

Heb je iemand in de buurt die de auto voor je kan uitlezen?
    Met de foutcode en google moet het snel geregeld zijn (wat mogelijke daders betreft).

Ondertussen is er een metalen plaatje tussen gezet, en nu rijdt hij wel beter, maar nog net niet helemaal goed. Kan ook komen omdat het metalen plaatje niet helemaal past en we dus nog op zoek moeten naar een ander plaatje dat wel goed past? Vanmorgen liep hij ook ineens weer op 3 cilinders, dat duurde niet lang, maar toch, het is niet echt prettig. Kan dat iets met de egr te maken hebben of is dat iets losstaands? Of kan dat komen omdat de motor in noodloop heeft gelopen?

We hebben helaas niemand in de buurt die de auto kan uitlezen, maar ik wel op internet gezien dat je dat ook zelf kan doen? Daar moet ik toch nog even op verder zoeken dan.

Als de egr werkt en afgedopt is, dan heb je dit probleem verholpen. Beste is toch eventjes uit laten lezen. Laat dit anders eventjes bij de VOD doen kost je 3 of 4 tientjes maar dan weet je wel meteen wat het probleem is :)

Zat zelf ook met een stotterende auto… Mja wat je zegt.. Uitlezen is 30 a 40 euro… Dus ik heb voor 30 euro een OP-COM gehaald met china software (dus engels uit 2010 ofzo?)

Heb je wel ook een oude laptop nodig… Maar oke ik weet niet waar je vandaan komt? Maar is er misschien wel iemand in jou buurt en hier op het forum die hem even kan uitlezen (ik woon in utrecht en heb er dus 1)

op 3 cillinders lopen bij starten in de morgen hmmmz… wat is de km-stand van het beestje?

Om antwoord te geven op de vragen: Het beestje heeft 130.000km op de teller met een Nationale Autopas. We komen uit de omgeving van Mill.

We hebben ondertussen een officiele Opel pakking gekocht om de egr af te doppen, zie ook http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=133&t=157960 , de metalen plaatjes die we eerst gebruikten waren toch niet helemaal optimaal.

Het stotteren is nu veel minder. Alleen in het begin net na het opstarten loopt hij moeilijk en tijdens het rijden rond de 2000 toeren stottert hij nog een beetje. Weet iemand daar raad mee?

We gaan in ieder geval even kijken of hem kunnen laten uitlezen ergens.

k heb dit zelfde probleem gehad met me x14sz blokje, 155 gelopen toen, was de koppakking t probleem….

Geen idee waar Mill ligt, ik kom uit Breda en heb ook een opcom :)
    Dus als je in de buurt bent pb kaar even dan lees ik hem wel uit.

(btw, hoezo oude laptop nodig, als je een beetje handig met pc’s bent krijg je hem ook werkzaam op windows 7)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.