auto slopen.

Forumindex Forums Overige APK & RDW auto slopen.

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211717

    hallo

    ik las op de rdw site dat je niet zelf je auto mag slopen.
    nou heb ik een corsa hier staan waar ik veel onderdelen vanaf wil halen en los verkopen omdat het carrosserie krom is. (blok enz. zijn allemaal nog goed. en wil ik niet naar de sloop doen)

    hoe kan ik van de verzekering en belasting afkomen zonder dat mijn hele auto weg gaat?

    kan ik alles er afslopen en dan alleen de carroserrie weg brengen naar een sloop? of nemen ze dat niet aan?
    ik denk namelijk dat schorsen hier niet de goede optie is, of kan het niet anders?

    mvg kees

    #17516779

    de wagen toch schorsen,dan op je gemak demonteren
    dan de rest wat er over is door een sloper op laten halen
    krijg je van hem je vrijwarings bewijs en is de zaak opgelost
    zit hier presies met het zelfde probleem.
    vgr tonsr.

    #17516780

    oke dankje dan ga ik dat maar doen denk ik.

    kees

    #17516781

    origineel gepost door TonSR
    de wagen toch schorsen,dan op je gemak demonteren
    dan de rest wat er over is door een sloper op laten halen
    krijg je van hem je vrijwarings bewijs en is de zaak opgelost
    zit hier presies met het zelfde probleem.
    vgr tonsr.

    Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Als je eigen terrein hebt kan het veel makelijker en goedkoper. Je belt dan het RDW op en stuurt een begeleidend briefje met je kentekenbewijsen en het RDW vernietigd dan kostenloos je kenteken. Heb ik onlangs ook gedaan.

    Ding mag alleen nooit meer de straat op, maar als je hem naar de oud ijzer boer brengt is het voor het chassis geen probleem.

    Ook heb ik gehoord dat een sloperij 100 of 150e krijgt voor het vernietigen van een kenteken. Die kan je ook benaderen, heb je gelijk een plek voor het spul wat je neit kwijtraakt…. Dat hij zeg maar per direct je kenteken vernietigd en de “troep” later krijgt.

    Soms is er ook een liefhebber voor te vinden, zo heb ik het chassis weggegeven destijds..
    Let wel op, dit heb ik alleen van horen zeggen. Vernietigen kenteken heb ik in Januari zelf gedaan.

    Succes.

    #17516782

    heb het rdw een email gestuurd dus ben benieuwd en anders maar langs de sloop…
    bedankt voor de tips.

    #17516783

    je kunt bij t rdw inderdaad aanvragen “slopen in eigen beheer”

    bij wat oudere auto,s doen ze daar niet moelijk over
    wel moet je dan inderdaad alles opsturen incl nr platen

    een sloperij zal niet jou casco
    vrijwaren voordat ze die op hun terreein hebben staan
    zij moeten kunnen aantonen waar het casco is
    wat ze gevrijwaard hebben

    dus eerst van t kenteken af zijn en later de rest naar de sloop werkt niet

    tjah schorsen is zo gek duur niet
    dus als je hem ff schorst dan heb je rustig de tijd voor demonteren

    en dan breng je wat je over hebt naar de sloop
    dan ben je ook van t kenteken af
    en soms brengt dat nog weer wat centen op
    heb je de kostten van t schorsen der wel weer uit;)

    #17516784

    Schorsen is 80 euro en dat is niet altijd haalbaar om eruit te halen. En kentekenplaten hoef je niet mee te sturen. Auto van mij kwam uit 1995.

    #17516785

    ik heb mijn sloper geschorst,
    en meteen de rdw gebeld of dat het mogelijk was dat ik de kenteken nummers eruit haalde, en deze op zou sturen zodat het daar vernietigd zou worden.

    enige waar ze om vroegen is voor welke doeleinden ik de manta wilde gebruiken,
    en toen ik vertelde dat ik hem wilde gebruiken om van 2 auto’s 1 fatsoenlijke te maken was alles oke.

    volgens mij betaalde ik 2tientjes ofzo, en ik was klaar.

    #17516786

    sloop in eigen beheer mag alleen als de auto ouder is dan 15 jaar.
    je moet dan wel het kenteken opsturen naar de RDW en een reden opgeven waarom je de auto zelf wilt slopen.
    ik vul altijd in donorwagen voor restauratie project.

    is een oude jonger dan 15 jaar dan moet je de auto naar een sloperij brengen.
    of op export

    #17516787

    origineel gepost door Emiel-Manta
    volgens mij betaalde ik 2tientjes ofzo, en ik was klaar.

    Weet niet hoe lang het geleden is, of jusit hoe kort, maar in Januari betaalde ik niks en heb hem niet vooraf hoeven schorsen.

    #17516788

    gewoon de papieren en plaaten bij RDW inleveren, onder opgave export.

    kan je het oud ijzer gewoon bij de schroothandel brengen, de rest bij grof vuil

    #17516789

    Heb pas een Manta zelf gesloopt.

    Met kompleet kentkeken en platen naar het RDW geweest.
    Daar het handeltje in geleverd en gezegd dat deze gesloopt is, en nooit meer op de weg zou komen.

    Was geen bezwaar, en kreeg keurig een papiertje waarop stond dat het handeltje was ingeleverd.

    Ongeveer 3 weken later een brief van het RDW (bewijs van vernietiging).
    het casco zelf naar de oud ijzer boer gebracht.
    Geen probleem dus om zelf te slopen.

    En vorige week de A omega van pa lief af laten voeren.
    Kenteken in geleverd , even briefje getekend en klaar.
    En nog 25,- voor ontvangen ook ;)

    #17516790

    zoals iedereen al zegt: gewoon platen en kenteken naar rdw. en dan heb je alle tijd om met het oud ijzer te doen wat je wilt!
    En als je da niet wilt dus schorsen en het casco en wat je niet moet hebben door een sloper op laten halen.
    Betalen je ze er bijna altijd nog de typische 50 euro voor.

    Trouwens..
    Schorsen (normaal tarief) € 68,00
    Schorsen (laag tarief) € 22,70
    Schorsen na opheffen schorsing € 113,50
    Opheffen van een schorsing € 0,00
    Schorsen brom- of snorfiets € 10,00

    #17516791

    Weer een auto gesloopt en kentekenplaatjes liggen nog netjes hier. Maatje van me spaart ze dus dat schiet lekker op zo/ Maar ik ga dan ook nooit naar het RDW, ff briefje van drie regels is voldoende.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.