Auto laten uitlijnen?

Forumindex Forums Modellen Astra Auto laten uitlijnen?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur

Goedenavond,

Ik ben reeds verandert van velgen/banden. Heb een setje standaard sport velgen 15″ van opel met 185/65 banden. Nu zijn deze verandert voor 17″ velgen van ZCW met 205/40 banden.

Moet ik mijn auto nu laten uitlijnen of iets? Want als ik nu iets over de 120 km/h rijdt trilt mijn stuur, maar rij ik 125+ dan heb ik geen last meer. (dit had ik niet met mijn winterbanden).

Voor de rest rijdt het super, meer grip op de weg & een stuk stiller dan de winterbanden!

Stephan

Uitlijnen heeft in 99% van de gevallen niets te maken met trillen in het stuur.
    Dit komt meer op opnieuw balanceren of evt finish balanceren.

Uitlijnen bij een astra hoeft bijna niet omdat er alleen de sporing afgesteld kan worden en deze blijft hetzelfde als het goed is.
    Bij verandering van caster en of camber word het interessant, tenzij natuurlijk je stuur scheef staat ofzo.

Maar die trilling is vrij zeker onbalans oid.

Heeft inderdaad met balanceren te maken.
    Waarschijnlijk ergens een loodje afgevallen oid.

Meestal is het zo dat als je het trillen vooral in het stuur voelt, dat het dan in de banden van de voorkant zit, en als je het vooral vanuit de carroserie voelt, dat het dan de achterbanden zijn.

Maar sowieso nooit onverstandig om ze ff allemaal te laten chekcen.

Ik zag wel dat er op de ene velg meer loodjes zaten dan op de andere, heeft dat ook nog invloed waar je bijv de velg met meerdere lootjes monteert? Ik heb ze er namelijk willekeurig opgezet.

Eigenlijk zou het niet mogen maar ik leg de velgen met het meeste lood (als het kan) meestal achter uit voorzorg.
    Iets meer of iets minder lood is niet erg, elke band is anders en kan een ander onbalans veroorzaken.
    Maar laat ze evt opnieuw balanceren voor de zekerheid.

Is dat prijzig bij een dealer? Want ik heb namelijk niet echt zin om van omgeving Zwolle weer naar omgeving Eindhoven te gaan (daar zit de shop van Online-Velgen.nl) waar ik de velgen heb gekocht. Ze zouden 100% gebalanceerd zijn afgeleverd staat op hun website wat dus niet gebeurd is blijkbaar.

heb je al contact met hun op genomen?
    en je kan beter naar een bandenbedrijf gaan das goedkoper balanceren.

Erwin

Ik heb hetzelfde… 17″ eronder.. laten balanceren, maar nogsteeds hetzelfde probleem.
    Nu maar naar andere bandenboer (Ronden Banden), hopelijk krijgen zij het wel in orde…

nieuwe banden? Want gebruikte banden kunnen gevlakt op gecupt zijn

Ik heb nog geen contact opgenomen met Online Velgen, maar als hun zeggen van kom maar langs om opnieuw te laten balanceren moet ik daarvoor 280 km rijden. Best prijzig. En misschien doen ze het daarna weer niet goed.. De banden zijn er splinter nieuw opgelegd.

Maargoed het rare is dat het trillen alleen is van ongeveer 110 – 120 km/h..

Heeft iemand ongeveer een prijs indicatie wat het ongeveer gaat kosten bij een bandenboer?

Ik heb gister voor alleen de voorwielen 10 euro betaald…

Rondom was 20 euro.

Maarrr, heb je het alleen in je stuur zitten? Dan moet je het bij de voorwielen/stuurinrichting zoeken.
    Gooi de wielen voor dan es achter, is het dan weg?

Succes, ik hoop dat ik vandaag ook goed nieuws krijg.. :hmmz:sleeping

[rquote=1903168&tid=145494&author=Step-han]Ik zag wel dat er op de ene velg meer loodjes zaten dan op de andere, heeft dat ook nog invloed waar je bijv de velg met meerdere lootjes monteert? Ik heb ze er namelijk willekeurig opgezet.[/rquote]

heb je ze er zelf willekeurig opgezet??

heb je dan wel naar de rol(rij) richting van de banden gekeken??

mvrg Rob

[rquote=1903213&tid=145494&author=DarkNL08]Ik heb gister voor alleen de voorwielen 10 euro betaald…

Rondom was 20 euro.

Maarrr, heb je het alleen in je stuur zitten? Dan moet je het bij de voorwielen/stuurinrichting zoeken.
    Gooi de wielen voor dan es achter, is het dan weg?

Succes, ik hoop dat ik vandaag ook goed nieuws krijg.. :hmmz:sleeping[/rquote]

Zo ver ik kan voelen aan de auto zit het inderdaad bij de voorwielen. Want ik voel het echt alleen in het stuur. Ik ga misschien wel even de achter wielen naar voren doen en de voorwielen naar achter..

[rquote=1903219&tid=145494&author=red-bull][rquote=1903168&tid=145494&author=Step-han]Ik zag wel dat er op de ene velg meer loodjes zaten dan op de andere, heeft dat ook nog invloed waar je bijv de velg met meerdere lootjes monteert? Ik heb ze er namelijk willekeurig opgezet.[/rquote]

heb je ze er zelf willekeurig opgezet??

heb je dan wel naar de rol(rij) richting van de banden gekeken??

mvrg Rob [/rquote]

Nee, die lootjes dus het balanceren is gedaan door Online-Velgen

er staat een pijl op je banden die naar de rijrichting wijst , en bij sommige banden is er ook een binnen en buitenkant .

dit is heel belangrijk om op te letten bij monteren van je velgen en gaat ook vaak fout bij mensen die er niet naar kijken…

check dit eerst eens , dit kan namelijk ook trillingen geven.

mvrg Rob

[rquote=1903223&tid=145494&author=red-bull]er staat een pijl op je banden die naar de rijrichting wijst , en bij sommige banden is er ook een binnen en buitenkant .

dit is heel belangrijk om op te letten bij monteren van je velgen en gaat ook vaak fout bij mensen die er niet naar kijken…

check dit eerst eens , dit kan namelijk ook trillingen geven.

mvrg Rob [/rquote]

Ik heb nog gekeken met mijn vader maar op de band zelf is er geen pijl of iets te vinden. Wel kon je aan het profiel van de band zien wat de rijrichting was. (althans met ons logisch denk vermogen). :P

Ok kreeg net belletje.. hebben centreerringen geplaatst… terwijl de andere bandenboer daar gisteren NIETS over zei… WTF?!?!

tsja sommige zegge dat het niet nodig is, ik heb ze er ook tussen was meteen weg.

Erwin

Ik heb ook van die ringen in de velg zitten (blijkbaar centerringen) van kunstof ofzo, die kon je er zo in klikken..

oke maar met die ringen er tussen trilt ie nog steeds?

dan zou ik ze gewoon laten balanceren.

Erwin

Ja dan trilt het stuur tussen 110 – 120 km/h.. Ik ga wel even mailen met Online-Velgen, kijken wat hun er van zeggen.

welke banden heb je er trouwens op?

ik had hiervoor een of ander chineesk*t merk die waren niet eens helemaal rond, kregen ze nergens gebalanceerd.

Erwin

Hoppa! 70 euro lichter, 4x gebalanceerd en 4x ringen rijker :)

Enn.. mooiste van alles dat de trillingen geheel weg zijn. De centreerringen waren maar 1 mm ofzo…. Bizar dat dat zoveel kan uitmaken! En dan heb ik ook nog eens niet de beste banden..

Ik ben happy!

[rquote=1903271&tid=145494&author=DarkNL08]Hoppa! 70 euro lichter, 4x gebalanceerd en 4x ringen rijker :)

Enn.. mooiste van alles dat de trillingen geheel weg zijn. De centreerringen waren maar 1 mm ofzo…. Bizar dat dat zoveel kan uitmaken! En dan heb ik ook nog eens niet de beste banden..

Ik ben happy![/rquote]

Mooi voor je kerel, ik hoop dat ik er ook op korte termijn af ben, rij per dag ongeveer 40-50 km dus wel vrij irritant!

Er liggen wel beetje low-budget banden onder, deze banden had ik erbij voor 100 euro.. Dus ik dacht ik doe dat gewoon ookal zijn ze in één seizoen op, toch maar 25 euro per band.

Hierna komen er weer dunlop’s op. (heb ik ook de winterbanden van)

Er zitten nu ene WANL’s ofzo op? Kan dat?

Ja, kan me voorstellen.. Ik dacht dat ik de pineut was door een kromme velg of aandrijfas of spoorstang ofzo.. Maarja, met mijn vorige setje originele wielen trilde er ook niets. Had het zelf al een beetje uitgesloten.

Maarja jij zit met nieuwe velgen, die low budget banden moet niet veel uitmaken, ik heb er ook klote bandjes op en ze hebben het echt goed kunnen fixen. Ik ben bij Ronden Banden geweest…

Succes man!! ;)

low budget bandjes kunnen wel een probleem zijn hoor. hoeft niet, maar kan wel.
    Sommige bandjes zijn zo slecht dat je ze amper kan balanceren

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.