auto houdt in

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum auto houdt in

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur

Hallo allemaal,

Voor de 2e keer deze week problemen, eerst brandstofpomp moeten vervangen om slecht aanslaan op te lossen. Nu het volgende:
    Af en toe, vooral met het optrekken, houdt de auto opeens in, enkele seconden, vervolgens lijkt het alsof er iets knoept en vervolgens kan gaat ie weer prima verder.

Hij stottert verder niet en lijkt verder goed te functioneren.

Tijdens die seconden dat ie inhoudt blijf ik gewoon gas geven maar dan zakt ie in de toeren denk ik.

Iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben?

Bedankt!

Om wat voor auto gaat dit?

Sorry,

Het is een vectra b2 1.8 16v uit 1999 handgeschakeld en motortype is X18XE1.

Bedankt!

Gaat er dan een motor lampje of abs lampje branden?

Nee helemaal niets…

Dan vermoed ik iets met bougies/kabels/bobine

Hmmm oke.

Het bobineblok is pas 2 maanden oud dus dat zou ik vreemd vinden.

Oei, is het immitatie? Anders kunnen het de bougiekabels nog goed zijn, dat is misschien de reden dat de vorige bobine het heeft begeven.

@sander2.5v6 wrote:

Oei, is het immitatie? Anders kunnen het de bougiekabels nog goed zijn, dat is misschien de reden dat de vorige bobine het heeft begeven.

De X18XE1 heeft geen bougie kabels meer.

Ow die het zo’n mooi blok wat er boven op gaat bobine en kabels in een!
    Boegiekes vervangen dan? Of bobine is weer genakt?

Bougies zijn ook ca. 3 maanden geleden vervangen dus ik verwacht dat die nog wel in orde zijn.

Ik hoop dat de bobine nog goed is, ik vermoed ook van wel want 90% v/d tijd rijdt ie goed maar net 10% houdt ie in.

maarja het zou natuurlijk kunnen…

Alles kan, daarom heeft God garantie uitgevonden ;)

Enig idee hoe ik de bobine kan testen?

Een auto of automobiel (van Grieks auto- (“zelf”) en Latijn mobile (“bewegend”)) is een zelfstandig voortbewegend rijtuig om mensen, voorwerpen en/of dieren te verplaatsen.

:afro :afro

-offtopic :jerry

Ik heb inmiddels het vermoeden dat het inhouden aan mijn nieuwe brandstofpomp ligt.
    Het inhouden komt namelijk vooral veel voor na het uitkomen van een bocht.

Misschien is het vermogen van de pomp te laag of hangt ie te hoog in de tank.

Iemand een idee welk vermogen ik nodig heb in mijn brandstofpomp ? Of welke brandstofpomp ik evt. nodig heb als deze niet goed is?

bedankt!

Zou ook nog kunnen, moet je even contact aanzetten en dan ventiel van inspiit gallerij indrukken.
    Zo zie je of er druk achter zit.

of de voorraad pot niet juist gemonteerd, waardoor de pomp steeds tijdelijk GEEN of ONVOLDOENDE aanvoer heeft..

Willem

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.