Auto electronica reageert niet goed na inbouwen radio

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Auto electronica reageert niet goed na inbouwen radio

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221527

    Vandaag heeft mijn broer mijn oude radio/cd speler vervangen door een nieuwe radio/MP3 speler. De oude was zeker 10 jaar oud en zat met een terugverloopstekker gemonteerd op de standaard stekker van mijn Astra G 1.7 DTi (auto is uit 2003). Alles deed het goed en wel en hij onthield zenders etc. Autoalarm werkte perfect.

    Nu is de speler vervangen door de moderne radio/MP3 speler. Die oude terugverloopstekker kon ertussen uit. De nieuwe radio kon direct op de Opel stekker aangesloten worden.:)

    Maar er zijn drie dingen niet goed.:(

    1.) Hij onthoud geen radioinstellingen (zoals zenders en volume) wanneer het contact uit is geweest. Het vreemde is we hebben gewoon de stekker geklikt op de stekker van de Opel. Wat kan daaraan verkeerd gaan? En in de oude situatie met de oude radio deed ie dat wel.

    2.) Auto wil niet op de tweede klik op slot.:( De Astra heeft centrale portiervergrendeling en een autoalarm erop. Het alarm gaat er op wanneer je de auto twee keer op slot drukt (of met sleutel in portier of met de afstandbediening/sleutel richten op auto). Je ziet de knipperlichten twee keer dan knipperen en je hoort 2x een zachte pieptoon. Werkte allemaal goed met de oude radio. Maar met de nieuwe radio erin gebeurt er helemaal niks als ik de tweede klik op slot doe.:(

    3.) Wanneer ik de auto ontgrendel en de bestuurdersportier opendoe begint de auto een pieptoon te geven (is dezelfde pieptoon als wanneer je probeert uit te stappen, maar de autosleutel nogsteeds in het contact zit). Wanneer je de portier sluit stopt de pieptoon weer. Ik begin te twijfelen maar wanneer je je portier opendoet, hoort de auto niet te piepen, heeft hij volgens mij nooit gedaan.

    Hulp graag, ik heb niet zoveel verstand van autoradio’s.

    #17675952

    op punt 1 kan ik je een anwoord geven, de rode en de gele draad om wisselen.(achter de radio)

    rood is conunie stroom en geel is geschakeld

    dus als hij op de geschakelde draad zit en je doet je contact uit, dan heeft hij geen stoom voor het geheugen.

    puntje 2en 3 vind ik erg raar….zou niet moeten kunnen

    #17675953

    je accessoire stand blijft hangen,koppel je radio los en je zult zien dat het over is.

    kwestie van goed aansluiten

    #17675954

    Bedankt voor de antwoorden.

    Heb de nieuwe autoradio er net uitgehaald. Auto heeft op het moment geen radio erin zitten. En nu werkt de portiervergrendeling en alarm als vanouds goed.:) Ligt dus niet aan de auto. Maar aan hoe de radio doorverbonden wordt?

    14XE, hoe bedoel je van goed aansluiten? Zaten de stekkers niet goed vast? Of zitten verkeerde draden op verkeerde draden aangesloten?

    Ik ga ook dat verloopstuk van Opel aansluiting naar die oude radio aansluiting bestuderen.

    Zijn er schema’s wat precies elk pootje doet in een oud en nieuw stekkerblok? Dan kan ik mischien ontdekken wat er anders moet.

    #17675955

    Heb foto’s gemaakt van de verloopstekker die in de auto zat bij de oude autoradio.:) Bij de nieuwe radio hoefde dit verloop er niet tussen. Maar met verkeerde bijwerkingen zoals ik al zei.:(

    Kunnen jullie vertellen of iets anders is aangesloten dan dat het hoort?

    #17675956

    Probeer anders zoals voss al zegt de rode en gele om te wisselen, dus rood op geel sluiten en geel op rood.

    Kijken of dan het probleem over is.

    Groeten.

    #17675957

    Sowieso de gele en rode draad even verwisselen met elkaar, dan onthoud ie de radio instellingen.

    edit: Oeps net ff telaat xD.

    #17675958

    Offtopic: jammer he?:cool: ha ha

    #17675959

    Wel handig om wellicht te vermelden.. doet de radio het wel? Anders zitten de stekkers wellicht verkeerd om geprakt..?

    #17675960

    De radio zelf doet het gewoon Sandert. Alle opties en dingen zoals USB afspelen, balance/fader, zenders zoeken, display veranderen etc. geprobeerd.

    Ik heb achter de radio gekeken in die holte van het dashboard, maar het is één grote draden wirwar. In de auto zit naast het alarm ook nog een uitgebreide carkit ingebouwd met Bluetooth etc. Ik heb het idee dat met het inbouwen ooit van die twee dingen (vorige eigenaar) men de Opel stekker veranderd heeft?

    Rode en gele draad omwisselen, kan je een draad zo uit een stekker trekken? Of moet je er iets mee draaien, zoals bij electrakabel in huis?

    Ik hoop ook dat iemand iets over de twee foto’s kan zeggen wat er veranderd is t.o.v. wat standaard hoort.:)

    #17675961

    Hey,

    Je woont in noord holland??
    Waar??

    En idd zoals eerder gemeld rood en geel omdraaien heeft echter helemaal niks met de functies van afspelen te maken is alleen dat ie gaat onthouden zodat je accessoire stand ziet dat alles uit is en voor zorg dat alarm enz weer geactiveerd wordt.

    #17675962

    Bij Hoorn. Ik rijd zo naar Purmerend als jij me kan helpen. Is kwartiertje rijden over de snelweg.

    En die twee draden omdraaien lost dus ook die andere problemen op?:)

    #17675963

    [/quote]

    [/quote]

    Zoals je hier ook zie zijn de rode en gele draad ook al omgedraaid, als je dit zou doen met je huidige radio dan moet het werken..

    P.S. sorry las je u2u net pas.

    #17675964

    Hoe draai ik ze om? Kan ik ze er zo uittrekken?

    #17675965

    Jeps, zijn special geprepareerd .. zijn gewoon een soort stekkertjes.

    #17675966

    Dank je.:)

    Heb bij de oude stekkers eerst geprobeerd. De gele eruitgetrokken en werkt inderdaad. Maar wanneer ik hem terugdruk zit hij niet zo vast als de andere stekkers.:( Kan hem iets van 2mm heen en weer halen terwijl hij wel erin geklikt zit.

    Ik trek hem de tweede keer ook veel makkelijker uit. Hij zit niet zo vast.

    Wat doe ik fout?

    #17675967

    Niks je kan hem met een klein tangetje even naknijpen. Dan zit hij weer strak.

    #17675968

    Idd,

    Zit verschil in kabel dikte.
    Dus idd even naknijpen komt goed.

    #17675969

    Zetos, rij even langs hem, dan is het zo gepiept:D

    #17675970

    Heb het opgelost door een iso verlengkabel bij Autosam te halen. En daarin kon ik makkelijk de twee draden omdraaien.

    Het werkt.:)

    Bedankt iedereen voor alle hulp en ideeen.

    #17675971

    Graag gedaan gozer.
    Ben blij voor je dat alles weer na behooren werkt.

    Greetz

    #17675972

    ik had het nog erger….. :cry

    Had een pioneer Avic X3 ingebouwd in mijn Zafira en de Cruisecontrol deed het niet meer, auto wou niet meer op slot via de a.b., datum was weg.

    Was erg lekker, weet niet wat er fout is gegaan. Maar de set is eruit. Baalde ervan, zelfs zo erg dat ik een TOM TOM heb gekocht en deze set nu in de kast heb liggen.

    #17675973

    Hey tijgertje,

    Datum verdwijnt zoiezo bij andere radio heeft me astra ook.

    Maar moet je niet een of andere kabel aan je handrem sensor monteren?
    geloof dat het zoiets was maar weet het niet zeker….
    heb het zoiezo al niet op klapschermen is altijd wel wat mee haha..

    En er is dan iets met het accessoires stand je auto leest dan dat er iets aanstaat maar weet zosnel ff niet meer hoe je het moet oplossen.

    Volgens mij moet je dan ff rood en geel omdraaien..

    #17675974

    al gedaan maar werkt niet. Heb gelezen dat ik een aparte + draad mag gaan trekken voor mijn radio.

    Maar ik rij er niet veel lange afstanden meer dus ik heb een andere radio op het oog en deze set mag weg. Zonde om te houden als je het nauwelijks gebruikt.

    #17675975

    heb hetzelfde beetje gehad maar bij mij heeft de monteur een tech 2 aangesloten en dingen verandert. Hij kon alles veranderen zoals datum zichtbaar houden of niet meer zichtbaar.

    Misschien dat dat helpt?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.