AUB advies, velgen kopen of niet?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum AUB advies, velgen kopen of niet?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur

Ik ben op zoek naar GTS velgen (6x dubbelspaaks) voor mijn C1 sedan.

Nu heb ik een setje gevonden van een sloop, voor 350 euro met banden voor 7 mm profiel en achter 8 mm profiel.

Ze zijn wel allemaal wat beschadigd… Kan helaas geen foto’s uploaden want zit op mn werk…

Doen of niet doen? Even afgezien van de smaak a.u.b…

Hej Coos,

Tja… als ze recht zijn….. waarom niet !!

Nou precies! Zit alleen een beetje te twijfelen met de beschadigingen (krassen door stoepjes enzo), maar daar is de prijs dan ook wel naar… bovendien zie je het alleen als je dr met de neus bovenop zit…

Stomme vraag, maar hoe kan ik goed zien of ze recht zijn? Of valt het echt op als ze krom zijn?

Kan je alleen zien als je ze rond draait, dus onder een auto of op een balanceerapparaat !

Enne… welk jaar staat er op de banden??

Produktiedatum(10)
    Het tot nu toe gebruikte markeringssysteem: De laatste 3 cijfers van het z.g.n. DOT nummer laten de productiedatum zien. De eerste twee cijfers slaan op de productieweek, het laatste cijfer op het productie jaar. Bijvoorbeeld: 409 = 40e week van 1999. Dat het om de jaren 90 gaat, wordt nog zichtbaar gemaakt door een klein driehoekje, vlak onder het drie cijferig getal. Nieuwe markering vanaf 01-01-2000: Nu een 4-cijferig getal 0100 = 1e week van 2000.

Hmm dat word een beetje lastig op een sloop… :hmmz

Vragen of je ze terug mag brengen als blijkt dat ze krom zijn !!

Dat is wel een idee idd… Ik kan trouwens het DOT nummer niet goed zien op de foto’s.

Wat doe ik trouwens moeilijk, kan gewoon een linkje plaatsen… :afro

http://link.marktplaats.nl/414666495

Maar goed, stel dat ze van 2002/2003 zijn….?? Wanneer is het écht niet slim om ze te kopen?

Tja.. je wilt er ook nog een paar jaar mee rijden ! Dus wat is wijsheid ?!
    Als ze scheuren hebben in de wangen , dan zeker niet.
    Misschien helpt dit :
    http://users.groept.be/ti/tim.slootmaekers/site/Html/levensduur.html

eerst even kijken hoe oud ze zijn.
    en even met je vlakke hand over het loopvlak gaan of er geen oneffenheden in zitten.
    Kijk ook even of er veel lood op zit dan kan je ook wel een beetje aan zien of er veel onbalans is (tenzij het een beetje een b keus band is, een merk band is vaak wat beter in balans).

Nou, heb ze gekocht! Voor € 325,00 (jaja, ons bint zunig!).

Alleen de banden waren al meer waard, zijn van eind juli 2010 (DOT 3010).

Er zitten groene dopjes op de ventielen. Ik dacht dat er dan stikstof in de banden zit, maar de verkoper twijfelde. Hij dacht dat het aanduidde dag er een sensor voor de bandenspanning in zit. Weten jullie dit?

Overigens bedankt voor jullie adviezen, ik voelde me een stuk zekerder!

Ach die dopjes kan iedereen er op draaien…dus dat zegt niet veel.
    Maar het is bedoelt om aan te geven dat ze gevuld zijn met stikstof….

Sow dat is een mooie prijs! Hou je nog genoeg ik kas om de beschadigingen te laten repareren;)

Dat dacht ik! Wat kost dat eigenlijk, repareren…?

Dat valt volgens mij reuze mee. Hier heb ik goede verhalen overgehoord http://www.wheelcare.nl/index.html
    Bij prijzen kun je zien dat ze gerepareerd en gespoten worden voor nog geen 60 euro per stuk. Dat is nog best wel een bedrag in totaal maar dan zijn ze wel als nieuw.

Hmm daar moet ik maar eens over nadenken. En iets in de buurt zoeken… ;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.