astra x18xe1 chippen wel of niet

Forumindex Forums Modellen Astra astra x18xe1 chippen wel of niet

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248314

    hallo
    ik heb sins kort een opel astra 1998 X18XE1 wil deze laten chippen bij mtech
    de auto zou met benzine 98 octaan 127 pk hebben
    dit is alleen om het maximalen pk’s
    wie heeft hier ervaring mee met een benzine auto chippen???
    is het verbruik lager of hooger???

    verder wil ik de k&n 57S erop zeten :thumb 57S-4900 :wub
    het filmpje bij youtube met een vw :puke eos :puke
    is wel leuk de auto krijg ook nog eens 12 pk erbij :D

    #18015123

    Van chippen zelf wordt de auto doorgaans alleen maar zuiniger. Aanpassingen die je maakt aan de motor/uitlaattraject zelf reduceren dit effect juist weer meer ;)

    #18015124

    Zeker wel de moeite waard om te chippen en performance updates te installeren.

    Ik ga voor al mijn performance naar DataTuning. Ik heb zelf voor de combinatie chiptuning extra + eco, cold air intake en Denso bougies gekozen. Met m’n x16szr. Ding gaat als de brandweer nu. En bij het economisch rijden is het verbruik ook minder.

    Informeer anders even via mail naar info@datatuning.nl

    Daar kun je al je vragen stellen.

    Hoe dan ook, succes en veel plezier met je keuze!

    #18015125

    kijk dat zijn nog een opel liefhebbers bedankt
    hoe meer hoe beter alvast bedankt jongens

    #18015126

    is het dan ook beter op en brandstof druk iets hoger te zetten??
    van 3,0 bar naar 3,3 bar
    of verbruikt d auto hier meer van

    #18015127

    Vanzelfsprekend gaat de auto dan meer verbruiken. Je perst dan gewoon meer brandstof in de injector.

    #18015128

    ik dacht dat de druk hoger is en dat daar door de injectoren juist fijner vernevelen
    fijner vernevelen is makkelijker verbranden is zuiniger dacht ik

    maar dat ze niet meer inspuiten
    dat regelt de ecu naar belang wat de motor vraagt toch
    als er meer lucht is regelt de ecu voor meet benzine
    minder lucht minder benzine
    of heb ik dit mis??

    #18015129

    Dat van chippen de auto zuiniger gaat rijden heb ik nog niet gemerkt hoor, wel een stuk soepeler.

    Mark
    http://www.AstraTuningClub.nl

    #18015130

    Dat ligt aan je rechtervoet denk ik Mark :ass

    #18015131

    ik rij veel met de cruise control
    als ik veel wegen van 80 pak rijd de mij astra 1:14 gemiddeld dat zegt de boardcomputer
    niet slecht maar zou net ff 1:15 zelf 1:16 gemiddeld willen
    misschien een kat vervanger en daar een high flow 200CPSI sport kat tussen lassen

    #18015132

    Je boordcomputer is al erg optimisch, ga er maar vanuit dat je 1 op 12 rijdt ongeveer.
    En je moet wel serieus veel rijden om je investeringen terug te verdienen door een lager verbruik.

    #18015133

    ik rij niet 80 in ze 4 ;)
    rij zelf 60 al in ze 5dat trekt de motor makkelijk dan rijd je makkelijk 1:14
    maat goed dat vroeg ik niet om

    #18015134

    ik rij niet 80 in ze 4 ;)
    rij zelf 60 al in ze 5dat trekt de motor makkelijk dan rijd je makkelijk 1:14
    maat goed dat vroeg ik niet om

    #18015135

    @BlueAstraG wrote:

    Dat ligt aan je rechtervoet denk ik Mark :ass

    En die van mijn vrouw :jerry

    #18015136

    @peteropel78 wrote:

    ik rij niet 80 in ze 4 ;)
    rij zelf 60 al in ze 5dat trekt de motor makkelijk dan rijd je makkelijk 1:14
    maat goed dat vroeg ik niet om

    Tja, je begint er zelf over ;) , kijk maar:

    @peteropel78 wrote:

    ik rij veel met de cruise control
    als ik veel wegen van 80 pak rijd de mij astra 1:14 gemiddeld dat zegt de boardcomputer
    niet slecht maar zou net ff 1:15 zelf 1:16 gemiddeld willen
    misschien een kat vervanger en daar een high flow 200CPSI sport kat tussen lassen

    En iedereen weet dat de boordcomputer optimistischer is dan de werkelijkheid. Je weet je verbruik pas als je bij de tankbeurt je dagteller op nul drukt en bij de volgende tankbeurt de afstand op de dagteller deelt door het aantal liters wat je tankt.
    En dan zou je eigenlijk nog met hetzelfde weersomstandigheden bij hetzelfde tankstation gaan tanken.

    60 in z’n vijf….de Vec-C van m’n pa moet dan zoveel benzine inspuiten dattie nog meer verbruikt dan 60 in z’n vierde versnelling.

    Maar goed, watwil je nou wel weten? Want volgens mij zijn je vragen beantwoord toch?

    #18015137

    Van Chippen zal de X18Xe1 niet zuiniger worden.

    > 60in 5:

    60 in 5 met de X18XE1 is prima te doen, zelfs 50 in 5 is gunstig voor het verbruik.
    Ik zal uitleggen hoe dat komt.
    ALLE Astra’s G Vectra’s B en Zafira’s met de X18XE1 motor, Zijn met een Zeer korte Bak uitgerust (F17CR 3,74 is de langste er zijn ook de F17XR3,94 en 4,19).
    Dat wil zeggen dat de motor best wat toeren draait op bijvoorbeeld de snelweg met 120km/u.
    Hierdoor word het verbruik hoger.

    Als je op deze motor een versnellingsbak zou zetten welke een langere verhouding zou hebben, zou de auto zeker op langere afstanden een Lager verbruik krijgen, daar komt bij dat een lager toerental ook Comfortabeler is qua geluid.

    andere kant van dit verhaal is dat de Acceleratie minder snel zal gaan.

    een ander type versnellings bak zal het verbruik Ruimschoots meer verminderen dan een Chip welke vrijwel nutteloos is op deze motor.

    Willem

    #18015138

    Dat van die close ratio bak klopt, maar 60 in z’n 5 vond mijn Astra Coupé toch niet heel prettig.

    #18015139

    Niet goed afgestelde LPG install kan hier wel voorzorgen.

    Je moet deze snelheden ook alleen Constant rijden, en niet willen accelereren.

    60 in 5 moet prima gaan, Als zelfs een Zenuwpeesje van een 1600 met Mantzelbox en Spagetti Prima 50 in 5 kan rijden, moet dat ook wel lukken met een X18XE1, Zelfs een Z18XE in een Vectra-B Caravan 1340kg met WR+ bak kan prima 60 in 5 rijden, en loopt dan nog zuinig ook Op LPG!!!! (Necam Koltec / Zeer goed onderhouden!!)

    Willem

    #18015140

    Effe bak berekend:

    bij 120km/u draait de bovengenoemde vectra 1.8 16V Caravan Onyx LPG-G3 2002, 2990 toeren

    De astra-G X18Xe1 draait 3450 toeren bij 120 of zelfs meer met een kortere bak, dan zou deze nog makkelijker soepel 60 in 5 moeten kunnen rijden..

    Willem

    #18015141

    wat als je n een versnellingsbak van een diesel pak
    bij 120 maakt die bak 2650 toeren zou dat ook gaan

    of loopt de motor dan te zwaar
    die van mij rijd inderdaad 3450 +/- bij 120
    dan zou de motor 800 toeren minder lopen
    zou je dat er nog eruit halen????

    #18015142

    Je ziet het af en toe wel dat er een WR-bak onder een x18xe1 wordt gezet, maar ik weet niet hoe dat uiteindelijk afloopt. Die versnellingsbak is helemaal niet afgestemd op de koppel- en vermogenskromme van de motor, dus ik vraag me af of het goed is.
    Als je dan gaan chippen en je krijgt genoeg koppel en vermogen op de plek waar je het nodig hebt, zou het met een WR-bak wel serieus brandstof sparen zijn. Maar ik vraag me af hoeveel kilometer het gaat duren voordat je die bakwissel hebt terugverdiend….daarna gaat het natuurlijk pas voordeel opleveren.

    #18015143

    dat licht eraan
    want als ik een wr+ erop zet deze is voor een diesel
    en als de auto dan wel zuiniger zal doen dan zou je erwel wat aan hebben
    mocht de auto 1:18 kunnen halen dan zou je met 48 liter 864km kunnen doen
    je tankt 15 keer per jaar bespaar je 475 op jaarbazis
    een versnellings bak kost op ebay 400 dan heb je een goede
    al zou dan de auto zelfs 1:16 halen 2 jaar is het eruit
    klinkt toch wel erg aan trekkelijk :thumb

    #18015144

    Dan maak je niet veel kilometers?

    Maar met jouw cijfers ga je dus na 2 jaar pas wat terug verdienen, tot die tijd heeft het alleen maar geld gekost. Dus dan moet je ook zeker weten dat je nog een tijd met je auto blijft rijden.

    #18015145

    ik maak ongeveer 15000 kilometer
    maar ik ging er alleen van uit dat je een keer per maand tankt
    ik kan 650km+/- (1:12.5) gemiddeld met een volle tank doen
    dan zou ik er 860+/- (1:16.5 gemiddeld) mee doen das toch 210+/-
    210/16.5=12.5 liter dat schilt elke tank beurt €22.50X12= €271

    heb ook gekeken er aan bakjes op voor 199 euro die 75000km hebben gelopen
    dan zou het een jaar zou en hoppa
    lijk mij toch een goed idee :thumb

    #18015146

    ik rijd 800km op een volle tank met mijn x16xel. op 40l brandstof. moet ik wel heel erg mijn best doen, meestal ik het 650km, en sinds de laatste tankbeurt 450km :jerry dat heb je he, als je een soort impreza onder de kap ligt :vertag

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.