Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra X1.6XEL Club, zeg maar ‘ombouwen’ naar CDX model
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 3 maanden geleden door
Dolby.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2015 om 10:24 #17273510
Marco1986
DeelnemerGoede dag,
Zoals in de titel omschreven is mijn vraag of ik een Astra G X1.6XEL zeg maar zo te maken
dat het model CDX is geworden.
Kan alles uit een CDX overgezet worden naar de Club? Zonder als te veel aanpassingen aan de
carroserie of iets dergelijks te moeten doen??Wil dit graag weten omdat ik mijn Astra G Club graag wil houden, deze is nog in super goeie staat
maar heeft geen electrische ramen achter enz…
De CDX is er slechter aan toe en heeft al wat meer kilometers als mijn Club, dus wil graag de Club houden met de opties uit de CDX.
Dat het een hele berg werk is geeft helemaal niks!!Ben benieuwd naar jullie ideeen!!
15 september 2015 om 11:19 #18296085Dolby
DeelnemerAlles kan maar is wel veel werk. Ik neem aan dat beide auto’s een 3-deurs en of 5-deurs is?
Maar het zal heel veel werk zijn om bekabeling te trekken in de deuren voor de elektrische ramen.
15 september 2015 om 11:31 #18296086Marco1986
DeelnemerJa, beide auto’s zijn de 1.6 16V 5 deurs…
Ooit heb ik gehoord dat de kabelboom van een Astra vaak al gemaakt is voor de meest luxe model,
klopt dit enigszins of is dit gewoon onzin?
En heb je enig idee hoe het zou zitten met de Airco en alle attributen hiervoor, zou dat ook allemaal over te
zetten zijn??
Nogmaals de hoeveelheid werk geeft niet, auto kan ik gerust een jaar missen zeg maar!!Dank je voor je reactie alvast!!
15 september 2015 om 14:45 #18296087Haasje17
DeelnemerJe kunt alles 1 op 1 omschroeven, als je de kabelboom meeneemt.
Voor airco moet je je hele dashboard demonteren. En het kachelhuis overzetten.Kun je niet beter de motor met mist km omzetten en de voor en achteras als die verder versleten zijn? Das minste werk.
15 september 2015 om 18:09 #18296088midnight black
DeelnemerKabelbomen zijn een hoop verschillende in omloop, hebt ook deelkabelbomen: voor de elektrische ramen hoeft alleen de boom naar de stekkerdoos nabij de zekeringkast omgezet te worden. Soms zit inderdaad al bijvoorbeeld de stoelverwarming voorbereid, wat Haasje17 al aangeeft als de CDX climate heeft dan zal dat het moeilijkst over te bouwen accessoire zijn.
16 september 2015 om 07:26 #18296089Dolby
DeelnemerVolgens mij is de Astra G CDX nooit geleverd geworden met climaat control maar alleen met handmatig airco. Maar heeft jouw club wel al airco dan?
Want van zonder airco naar airco ombouwen dat is echt heel veel werk namelijk.
16 september 2015 om 11:48 #18296082Marco1986
DeelnemerHet is inderdaad dat de CDX is uitgerust met een handmatige airco.
Mijn Club heeft dit dus nog niet. Dit is volgens jullie het lastigste dus??
Aan alle reacties merk ik dat jullie het een hele klus vinden…Mij lijkt het juist een leuke uitdaging, vooral omdat de Club nog helemaal strak in zijn pak zit.
De CDX heeft al wat roestplekken her en der op de schermen e.d.Maar in alle redelijkheid hoor ik natuurlijk graag ideeen en informatie!!!
16 september 2015 om 17:33 #18296084Corsa_GSi
DeelnemerZolang jezelf handig bent en er de tijd voor neemt om alles 1 op 1 over te bouwen en tegen tegenslagen kan, dan zou ik zeggen doen.
16 september 2015 om 17:43 #18296083midnight black
DeelnemerDe climate was destijds een optie ook op de CDX, wel zeldzaam dus maar als je dan toch voor de full options gaat en dus het kachelhuis moet ombouwen voor airco dan zou ik gelijk voor een climate kachelhuis gaan, enigste extra wat je dan nog moet doen ten opzichte van een handmatige airco is de kabelboom aanpassen.
17 september 2015 om 07:38 #18296090Dolby
DeelnemerOm van auto zonder airco naar auto met airco om te bouwen zou ik goed over nadenken. Het zal heel heel veel werk zijn. Volgens mij moet je ook nog gaten bijmaken voor de airco slangen te leggen. Lijkt me een heel gaaf project. Maar ben wel bang dat de verschillende airco leidingen moet nieuw halen i.v.m. loshalen vaak leidingwerk kapot kan gaan. Volgens mij geen goedkoop iets.
Heel veel succes met jouw project. :wors :thumb
17 september 2015 om 14:50 #18296091Corsa_GSi
DeelnemerEn natuurlijk alles vanuit de motorruimte ook overbouwen, misschien andere motorsteun ook?
17 september 2015 om 18:11 #18296092midnight black
DeelnemerGaten in het schutbord voor de airco zijn voorbereid hoor. Als je de auto toch een half jaar stil kunt zetten en je hebt de donor bij de hand is het met bijna alle onderdelen een kwestie van over schroeven. De airco moet je wel eerst leeg laten trekken voor deze over gebouwd kan worden.
17 september 2015 om 18:39 #18296093Astra 1.4 NZ
DeelnemerAirco zetten op een wagen die dit niet heeft is inderdaad een hele klus, maar zoals de ts schrijft heeft hij er tijd voor en ziet hij het wel zitten. Het is te doen, zeker met de donor wagen naast je ;)
22 september 2015 om 11:53 #18296094Marco1986
DeelnemerDank jullie allemaal wel!!
Ik ga kijken wanneer ik de donor-cdx kan krijgen en wanneer ik mijn club stil kan zetten.
Als ik aan de uitdaging ga beginnen ga ik hier op het forum alles delen met eventueel foto’s erbij!!Nogmaals dank jullie wel, ik zie het steeds meer zitten!!
Al is het maar weer om een uitdaging te hebben!!!22 september 2015 om 13:03 #18296095Dolby
DeelnemerVeel plezier met je leuk project. Hou ons op de hoogte hiervan met regelmatig wat foto’s zou heel leuk zijn. :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.