Astra vol met problemen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra vol met problemen

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik een opel astra G gekocht. In de zomer vertoonde hij al kuren. Toen reed ik op de snelweg en er ontstond een file dus we reden maar 40km/h en toen viel de motor zomaar uit. Vanaf dat moment brandt het lampje van een motorstoring op mijn dashboard geregeld.
    Hij heeft een lange tijd gewoon goed gereden, ook als het lampje gewoon brandde. Tot een paar weken geleden toen hij ineens ging inhouden terwijl het lampje brandde. Ook viel hij toen geregeld uit als ik de koppeling intrapte. Dan maakt hij zo weinig toeren dat hij gewoon uitviel. Hij liep ook onregelmatig.
    Toen zijn we ermee naar een garage geweest waar ze hem hebben uitgelezen. Hieruit is gebleken dat de nokkenassensor en de lambdasonde een storing veroorzaakte. Deze zijn allebei vervangen maar toen startte de auto niet meer dus hebben we de accu opgeladen en de dag erna weer ingezet. Toen startte de auto wel en kon ik gewoon rijden. Het lampje brandde alsnog maar hij hield niet meer in. Een paar dagen later begon hij weer met inhouden en nu start hij weer niet.
    Komt iemand dit bekend voor of heeft iemand suggesties wat we er nu nog aan moeten doen?
    Ik ben een leek op dit gebied dus probeer het a.u.b. makkelijk te verwoorden.

Groeten Brandino

Hey, we vinden het leuk als je je eerst even voorstelt voordat je vragen gaat stellen ;)
    Wat voor motor ligt er in je auto (motortype is wel fijn om te weten, het staat op je kentekenbewijs). Als je het niet kunt vinden, stuur even een pm met je kenteken, zoek ik het voor je op.

Als ik jou was zou ik beginnen met het schoonmaken van je egr-klep en gasklephuis (inclusief opboren van de carterventilatie).
    Maar als je je motortype even laat weten, kunnen we je misschien nog beter helpen.

Als je accu echt leeg getrokken is, is de dynamo niet gewoon stuk dan?

Om welk motortype gaat het hier?

Ik vermoed een astra met X20XEV of X18XE1?

Bij bijde kan het diverse oorzaken hebben. Een daar van is een type nokkenassensor (imitatie) welke ook zelfs nieuw
    niet altijd goed functioneerd. Hiervoor kun je het beste de orginele (Bosh of Delphi) aanschaffen en plaatsen. (Indien het lampje brand meestal niet meer dan 4500 toeren)

Uitvallen zou ook kunnen doordat de stappenmotor (X20XEV) niet goed funcitoneerd. (meestal geen mm lampje)

laatste oorzaak zou nog de EGR klep kunnen zijn. Deze afdoppen of schoonmaken zou de oplossing kunnen zijn. (Hierbij brand af en toe lampje)

Oh het spijt me voor het niet voorstellen. Bij deze dan, ik ben Brandon, 19 jaar en ik woon in R’dam.
    Bedankt voor de reacties.
    Ik heb gekeken en het is een X18XE1 motor.
    Ik vind het fijn dat er reacties op komen maar kun je misschien een beetje uitleggen waar ik die egr-klep en gasklephuis kan vinden?
    Ook de stappenmotor kan ik niet vinden, daar had ik al naar gekeken maar niet gevonden.
    De nokkenassensor komt uit hetzelfde type auto, dus een originele versie waarschijnlijk.

Op je x18e1 heb je geen stappenmotor.
    Ik heb niet zo lang geleden mijn x18xe1 voorzien van een beurtje en daarna de egr-klep en gasklephuis schoon gemaakt. Zal daar vanavond een how-to van maken en dan de links hier posten.

Super, die how-to lijkt me wel interessant. :thumb

Groetjes.

Heb sowieso al wat how-to’s gemaakt voor klein onderhoud. Foto’s zijn van de x18xe1, maar gelden eigenlijk voor iedere smallblock, dus ook de x14xe en x16xe.

Olie verversen: viewtopic.php?f=150&t=157567
    Bougies vervangen: viewtopic.php?f=150&t=157401

Gewoon simpel onderhoud aan je eigen auto is het gemakkelijkste om mee te beginnen en je leert je wagen kennen.

Ik heb het ook net gevonden op je blog :D

Groetjes.

Daar staat het inderdaad ook, maar dan in het engels ;)

Bedankt voor de reacties, ik heb hem maar gewoon bij een vriend gebracht die gaat zoeken wat het nou is.
    Ik laat het jullie nog weten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.