Astra verhogen?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra verhogen?

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)
  • Auteur
    Berichten
  • #17970444

    @soepkiepe wrote:

    zaag een stukje hout op maat en sla die er tussen, dan kan ie niet zo ver meer inveren, ff een paar boutjes zodat ze er niet onder weg kunnen;)
    of las er een stukje ijzer tussen of zo haha

    als het dan toch goedkoop moet.. :jerry :jerry

    Op zo’n reacties zit ik weinig te wachten dat zijn namelijk beun praktijken.

    mij apart komt die 5cm hoger te staan met leeg gewicht lig ik niet wakker van… dat die leeg is is maar zeldzaam, heb wel altijd iets achterin.

    Hulpveren heeft ook al geen zin zoals Willem zegt, dan blijft er maar 1 ding over zijn opblaasbare dempers weten uit te halen.

    Als iemand weet of er toch andere veren onder kunnen van een ander model hoor ik het graag :thumb

    #17970470

    Veren van een omega zijn iets korter achter. Maar wel weer stugger.
    Wat je kan proberen eens een setje te plaatsen.
    De bevestiging is van een b omega ongeveer gelijk als bij een f astra.
    Je moet dan wel alleen kijken of de veren goed over de schotels passen.
    Die maat kan ik niet vinden van beide veren.

    De veer van een astra is 272 mm hoog.
    En die van een omega is 268 mm hoog.
    En breder is een omega veer ook niet hij is juist 10mm smaller.

    *edit*
    Even verder gekeken de veer van een omega b1 sedan met 2,0 16v motor komt het dichts inde buurt van de astra f veer.
    Die is 1mm hoger en 1mm smaller dan een astra f veer.

    Let op, ik weet totaal niet hoe de auto komt te staan en wat het rijgedrag gaat worden!!!!!

    #17970469

    @arjontje wrote:

    Veren van een omega zijn iets korter achter. Maar wel weer stugger.
    Wat je kan proberen eens een setje te plaatsen.
    De bevestiging is van een b omega ongeveer gelijk als bij een f astra.
    Je moet dan wel alleen kijken of de veren goed over de schotels passen.
    Die maat kan ik niet vinden van beide veren.

    De veer van een astra is 272 mm hoog.
    En die van een omega is 268 mm hoog.
    En breder is een omega veer ook niet hij is juist 10mm smaller.

    *edit*
    Even verder gekeken de veer van een omega b1 sedan met 2,0 16v motor komt het dichts inde buurt van de astra f veer.
    Die is 1mm hoger en 1mm smaller dan een astra f veer.

    Let op, ik weet totaal niet hoe de auto komt te staan en wat het rijgedrag gaat worden!!!!!

    Thanx hier heb ik wat aan :thumb

    Aan gezien dat de omega veer stugger is zal de astra een stukje hoger staan als normaal.. ook al is die 1mm langer.

    Dees week naar de sloop.

    Moet ik dan perse naar een 2liter omega sedan kijken?

    #17970468

    @astraTD wrote:

    @arjontje wrote:

    Veren van een omega zijn iets korter achter. Maar wel weer stugger.
    Wat je kan proberen eens een setje te plaatsen.
    De bevestiging is van een b omega ongeveer gelijk als bij een f astra.
    Je moet dan wel alleen kijken of de veren goed over de schotels passen.
    Die maat kan ik niet vinden van beide veren.

    De veer van een astra is 272 mm hoog.
    En die van een omega is 268 mm hoog.
    En breder is een omega veer ook niet hij is juist 10mm smaller.

    *edit*
    Even verder gekeken de veer van een omega b1 sedan met 2,0 16v motor komt het dichts inde buurt van de astra f veer.
    Die is 1mm hoger en 1mm smaller dan een astra f veer.

    Let op, ik weet totaal niet hoe de auto komt te staan en wat het rijgedrag gaat worden!!!!!

    Thanx hier heb ik wat aan :thumb

    Aan gezien dat de omega veer stugger is zal de astra een stukje hoger staan als normaal.. ook al is die 1mm langer.

    Dees week naar de sloop.

    Moet ik dan perse naar een 2liter omega sedan kijken?

    Nou die kwam er het dichtste bij in de buurt. en laat dat nou net de meest geleverde motor zijn.
    de stations hebben weer andere veren.

    #17970466

    Ik ga dan opzoek naar een sedan 2.0 16v beide achterveren.

    Woensdag middag weet ik meer.

    Dankje Arjon :thumbup

    #17970465

    tennisballen tussen in je veren doen
    zakt hij ook minder :D :D :D

    #17970464

    :jerry :jerry :jerry :jerry

    :kewlpics :kewlpics

    #17970462

    @syl-astra wrote:

    tennisballen tussen in je veren doen
    zakt hij ook minder :D :D :D

    lees zijn 1e reactie van pagina 2 maar, deze reacties heeft ie niks aan en waardeert ie ook niet echt ;)
    :jerry :jerry

    #17970461

    @soepkiepe wrote:

    @syl-astra wrote:

    tennisballen tussen in je veren doen
    zakt hij ook minder :D :D :D

    lees zijn 1e reactie van pagina 2 maar, deze reacties heeft ie niks aan en waardeert ie ook niet echt ;)
    :jerry :jerry

    Is toch ook onzin ;) 3x klapperen over de grond en weg balletjes

    #17970460

    @astraTD wrote:

    @soepkiepe wrote:

    @syl-astra wrote:

    tennisballen tussen in je veren doen
    zakt hij ook minder :D :D :D

    lees zijn 1e reactie van pagina 2 maar, deze reacties heeft ie niks aan en waardeert ie ook niet echt ;)
    :jerry :jerry

    Is toch ook onzin ;) 3x klapperen over de grond en weg balletjes

    binnen in de veer doen
    dus veer eruit ballen er in veer er onder en klaar
    probeer die er maar uit te krijgen hahaha

    #17970459

    Hond hapt 3x in balletje en balletje scheurt wat heb je dan ?? juist plat balletje wat doelloos is.
    dus werkelijk nutteloos.

    Woensdag omega veren proberen en anders opblaasbare dempers eronder.

    #17970457

    Beste Astra TD

    Ik heb het zelf opgelost bij mijn E-kadett een aantal jaren geleden
    door een extra set originele veren erbij te plaatsen
    op dezelfde manier als je hulpveren plaatst
    Heb toen van een andere E-kadett de veren gepakt en de
    de veerschotels boven en onderzijde,
    dus hoe het origineel en deze aan de as en de koets bevestigd.
    Dus aan de achteras 4 veren in plaats van 2
    Ook met zware ladingen erachter nooit geen problemen meer gehad,

    Ik zal een zoeken of ik hier nog foto,s van heb>

    Groeten van Paul

    #17970456

    @astraTD wrote:

    Hond hapt 3x in balletje en balletje scheurt wat heb je dan ?? juist plat balletje wat doelloos is.
    dus werkelijk nutteloos.

    Woensdag omega veren proberen en anders opblaasbare dempers eronder.

    als je een chiwawa (of hoe je het schrijft) heb kan ik me er iets bij voorstellen ja, maar ik zie die grote herder van je niet ff snel onder de auto kruipen om een balletje ;)

    maar ik snap je punt wel verder ;)

    #17970455

    Ook een station? komt die dan extreem hoog te staan?

    Wel benieuwd naar de fotos dan :thumb

    #17970454

    Het was een e-kadett hatchback, een zilvergrijze.
    De auto stond achter niet extreem hoog,
    Een 2cm max in mijn herinnering.
    Qua demping was het alleen steviger en vooral geleidelijker met de aanhanger erachter
    Daar het gewicht over 4 veren verdeeld wordt in plaats van twee.

    Met de foto,s moet ik gaan zoeken in het papieren archief, ik heb de kadett al zeker 10 jaar niet meer,
    dus durf je niet met zekerheid te zeggen of ik in het fotoalbum ook foto,s heb van de veren.
    ______________

    Ik heb het er trouwens net met een collega over gehad, en zijn mening is als het degelijk moet en niks moet kosten,
    je het beste van bijvoorbeeld de zijkant van een autoband een aantal rondes uit te snijden van bijvoorbeeld een cm of 4groot, daar een gat in de midden in te maken ter dikte van je schokdemper stang en die dan over de schokbreker stang te schuiven tot de gewenste hoogte die je minimaal wilt houden.
    Lager als dat punt kun je dan niet gaan en je slag wordt gedempt door rubber>
    Is mnisschien ook nog een idee ;)

    #17970447

    van een ander type de veren over zetten wil niet leverd alleen maar problemen op , in het algemeen is de veergang van ieder model anders , station en hatchback verschillen al !
    heb zelf onder mijn astra h station een set mad hulpveren gezet [ langer aan het opkrikken van de auto bezig dan er onder teplaatsen ] .
    heb ze on-line gekocht bij een firma , daar waren ze nog goedekoper dan bij mad zelf !
    maar het rijd perfect , rijd met de caravan en zonder caravan is het geen stuiterbak geworden wat met goedkopere merken / oplossingen nog wel eens het geval is !
    maar overal hagy een prijs kaartje aan !
    als je er niks [ weinig] voor kwijt wil moet je ook niks aan doen , alle goedkope oplossingen kosten in het algemeen geld zonder succes .
    of je moet de mazzel hebben dat je aan een tweede hands set kan komen [ wel goed opletten of alles er bij zit en heel is !
    had mijne gekocht bij : voordeelparts.nl
    koste toen [ juni 2011] incl. verzendkosten €105.50
    nu meer belasting maar voor de astra F zijn ze vast goedkoper .
    mad is al een oud en vertrouwd merk.

    #17970446

    Is het niet mogelijk om twee schijven te laten draaien en die te monteren boven de schokdemper, tegen de carrosserie aan?

    Nu weet ik niet zoveel van de Astra F, maar let wel op dat, als je auto hoger komt te zijn, er misschien leidingen en/of kabels te kort zullen zijn?

    #17970440

    @RISL wrote:

    Is het niet mogelijk om twee schijven te laten draaien en die te monteren boven de schokdemper, tegen de carrosserie aan?

    Nu weet ik niet zoveel van de Astra F, maar let wel op dat, als je auto hoger komt te zijn, er misschien leidingen en/of kabels te kort zullen zijn?

    Ik ben nog niet op de sloop geweest voor eventueel omega achterveren.

    Is miss ook een optie, tenzij de veer er niet uit schuift.

    Kwa hoogte zegt niks met de kabels.

    Met opblaasbare dempers kan die al behoorlijk hoog staan.

    100,- voor hulpveren vind ik gewoon veel geld, ook ten inzicht dat ik zelf niet te veel besteden heb per maand.

    Voor 10,- weet ik natuurlijk ook dat het brakkel word.

    #17970439

    @devries_met_ck wrote:

    Het was een e-kadett hatchback, een zilvergrijze.
    De auto stond achter niet extreem hoog,
    Een 2cm max in mijn herinnering.
    Qua demping was het alleen steviger en vooral geleidelijker met de aanhanger erachter
    Daar het gewicht over 4 veren verdeeld wordt in plaats van twee.

    Met de foto,s moet ik gaan zoeken in het papieren archief, ik heb de kadett al zeker 10 jaar niet meer,
    dus durf je niet met zekerheid te zeggen of ik in het fotoalbum ook foto,s heb van de veren.
    ______________

    Ik heb het er trouwens net met een collega over gehad, en zijn mening is als het degelijk moet en niks moet kosten,
    je het beste van bijvoorbeeld de zijkant van een autoband een aantal rondes uit te snijden van bijvoorbeeld een cm of 4groot, daar een gat in de midden in te maken ter dikte van je schokdemper stang en die dan over de schokbreker stang te schuiven tot de gewenste hoogte die je minimaal wilt houden.
    Lager als dat punt kun je dan niet gaan en je slag wordt gedempt door rubber>
    Is mnisschien ook nog een idee ;)

    Dus ik als het snap moet ik de demper uit elkaar schuiven?
    Voordeel is wel dat die dan op originele hoogte blijft staan toch?

    #17970438

    @astraTD wrote:

    Kwa hoogte zegt niks met de kabels.

    Met opblaasbare dempers kan die al behoorlijk hoog staan.

    Ja, okay, maar als jij serieus de hoogte in wil, dan zijn op een gegeven met remleidingen en handremkabels e.d. te kort.
    Zal niet zo gauw zijn inderdaad, maar als je ‘m werkelijk 10 cm verhoogt ofzo, en dan een keer je auto opkrikt om een band te wisselen, sta ik er niet van te kijken als de kabels wat aan de korte kant blijken te zijn.

    #17970472

    @astraTD wrote:

    @devries_met_ck wrote:

    Het was een e-kadett hatchback, een zilvergrijze.
    De auto stond achter niet extreem hoog,
    Een 2cm max in mijn herinnering.
    Qua demping was het alleen steviger en vooral geleidelijker met de aanhanger erachter
    Daar het gewicht over 4 veren verdeeld wordt in plaats van twee.

    Met de foto,s moet ik gaan zoeken in het papieren archief, ik heb de kadett al zeker 10 jaar niet meer,
    dus durf je niet met zekerheid te zeggen of ik in het fotoalbum ook foto,s heb van de veren.
    ______________

    Ik heb het er trouwens net met een collega over gehad, en zijn mening is als het degelijk moet en niks moet kosten,
    je het beste van bijvoorbeeld de zijkant van een autoband een aantal rondes uit te snijden van bijvoorbeeld een cm of 4groot, daar een gat in de midden in te maken ter dikte van je schokdemper stang en die dan over de schokbreker stang te schuiven tot de gewenste hoogte die je minimaal wilt houden.
    Lager als dat punt kun je dan niet gaan en je slag wordt gedempt door rubber>
    Is mnisschien ook nog een idee ;)

    Dus ik als het snap moet ik de demper uit elkaar schuiven?
    Voordeel is wel dat die dan op originele hoogte blijft staan toch?

    Beste AstraTD

    De rubberen ringen inderdaad om de schokdemperstang,
    dan kunnen die er ook niet tussenuit vallen
    Je blijft dan op orginele hoogte staan alleen je veerweg van de schokdemperstang wordt korter
    dus kan die niet zo ver door gaan hangen bij lading

    ik heb je een tekening gemaakt, hoop dat het duidelijk is

    #17970463

    Cool daar heb ik wat aan bedankt, binnenkort snel eraan beginnen voor dat het te koud word om te sleutelen op straat.

    :thumb

    #17970475

    al mee bezig geweest?

    #17970476

    Luchtvering, ideale oplossing :thumb Maar ik zou toch eerst die blokjes eens proberen, is een goedkope oplossing en het werkt redelijk.

    #17970477

    Nope nog niet mee bezig geweest…

    Ik wacht dat het geldboompje weer vruchten krijgt naar de maand december dan komen er toch versterkte veren onder.

    Of als cadeautje vragen aan de kerstman.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.