Astra twintop problematiek

Forumindex Forums Modellen Astra Astra twintop problematiek

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Hallo Ik ben nieuw hier. Ik ben een gelukkige bezitter van een astra twintop. Echter nu wil het dak niet open. :(
    Het is allemaal begonnen met het willen openen van het dak en drie piepjes die volgens handboekje aangeven dat de bagagenet niet goed op zijn positie zit(magneetje en reedcontactje). Na een beetje rommelen met het netje, leek er beweging in de zaak te zitten.
    Maar nadat de kofferbak hydraulisch omhoogkwam stopte het geheel en ging niet meer voor- of achteruit. wederom 3 piepjes.
    Daar de kofferbak in geheven positie stond ging deze ook niet meer open zoals die open zou gaan bij een gesloten dak. dus via een hele moeilijke weg toch nog geprobeert om het begage netje te veschuiven omzo hetgeen weer aan de gang te krijgen.Zonder succes.
    Nu ben ik bij een universeel garage bedrijf geweest maar die konden mijn niet helpen hier had je de tech2 apparatuur voor nodig.
    Ik naar de dealer, maar ook die kwamen er tot nu toe nog niet uit. Nu is mijn vraag wet iemand hoe ik de kofferbak kan ontgrendelen, zodat ik eventueel bij de contacten kan komen om deze te overbruggen. en weet iemand of het dak ook extern te bedienen is en eventueel de benodigde contacten te overwriten.

Staat er niet in het boekje omschreven hoe je het dak kan bedienen in geval van weigeren????

Bij de oudere Astra’s had je een zwengel zodat je m met de hand kont openen en sluiten..

Willem

ik heb een tigra twintop,in je boekje staat hoe je de klep kunt openen/sluiten bij een defect.
    onder de bestuurdersstoel zit een ijzere staaf,en bij jou deur kun je een dopje los trekken.daar zit een ijzerdraad in met een oog.
    als je hier aan trekt gaat je klep los.

tenminsten dit is bij de tigra twintop,maar denk dat de astra twintop hetzelfde systeem heeft.

Mogelijk even bij een erkende dealer laten resetten

heb zelf nog nooit problemen gehad met dak, 3 jaar geleden- dak opnieuw laten afstellen(terugroepactie van Opel)

:wors

Ik heb me rot gezocht naar iets onder de bestuurderstoel waarmee ik dan iets in de deur kan steken om zo de kofferbak te ontgrendelen.
    tot dusver daarmee geen succes en over het boekje waarin inderdaad staat hoe je handmatig het dak open en dicht kan doen. daar loop ik al meteen vast omdat daarin staat dat je kofferbak moet openen om zodoende allerlei handelingen te verrichten om het dak open te krijgen.
    Ik ben ben bij de erkende dealer geweest maar aangezien zij geen ervaring hebben met een cabrio, is het voor hun ook hobby’en. Hun computer zegt inderdaad dat er een sensor niet gemaakt is. maar om deze eventueel te kunnen vervangen zal toch ook de kofferbak open moeten kunnen. Heb inmiddels wel een opcom analize tooltje uit china besteld mischien dat we daarmee wat verder komen. Ik heb nl niet zoveel zin om mijn auto bij de dealer te laten staan voor een hobby projectje en ik de rekening krijgen voor een aantal dagen werk.
    voorlopig gaat met dit mooie weer het dak bij mij in ieder geval nog effe niet af. wordt vervolgd, suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.

toch prettig dat een officiele dealer geen verstand heeft van cabrio modellen van zijn eigen merk……..

been there met mijn astra g cabrio , ruim 1000,- voor een trouble shoot project van de heren monteurs daar :fy1

ging hem dus niet worden :agent

is de koffer nu volledig gesloten of nog steeds open naar de verkeerde kant (zoals bij het openen van het dak) ??

Na een hele dag troubleshooten door de dealer lijkt de kofferbak gesloten. Echter met rijden boven de 30 een ergelijk gepiep uit dashboard. Dus dit zou betekenen dat niet goed dicht zit. Wat dan waarschijnlijk de oorzaak is voor dat de kofferbak niet van slot gaat. Wordt geinterlocked.

Naar wat ik lees lijkt dit veel op het probleem dat ik had een tijdje geleden.

Kofferbak bleef volledig dicht, op slot, zelf geen ontgrendel geluid bij het indrukken van het slot van de koffer.

De dealer kan met tech2 het slot openen en zo dus de koffer openen.

Bij mij was het probleem 3 kabels in de kabelboom (weet niet welke), na 3 dagen bij de dealer de probleem kabels gevonden en vervangen en alles werkt nu normaal.

Nou hier het vervolg. De auto heeft inmiddels 3 dagen bij de dealer gestaan 1 sensor vervangen en een rekening van bijna 1000€ werkt alles weer naar behoren. De defecte sensor was links in het kofferbak mechanisme defect. Ik had deze zelf mischien wel kunnen vervangen maar hij moest ook bij de computer aangemeld worden omdat het allemaal via de can bus loopt heeft iedere sensor zijn eigen ID. En omdat er ook nog vocht in wat connectoren zat gaf dit laatste nogal een probleem.
    Maar goed hij doet het. Laat het mooie weer maar komen. :D

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.