Forumindex › Forums › Modellen › Astra › ASTRA TAILGATE C1.4NZ E2 – vraag schuifkantelraam
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2014 om 11:43 #17263875
Beste opel-liefhebbers,
Als newby wil ik hier graag mijn vraag posten in de hoop dat jullie mee willen denken.
Sinds een paar dagen ben ik de trotse bezitter van een opel uit 1994.
Ik zocht een goedkoop wagentje – handig voor een verhuizing :) Maar nu ik hem toch heb, beginnen m’n handen toch weer te jeuken.Hij rijdt met 200.000 op de teller nog goed. Start direct, motor loopt als een zonnetje.
Maar… bij m’n eerste rit begon het binnen te regenen :thumb
Ik heb dat schuifdakje ’s goed bekeken, al het mos en alg tussen de rubbers verwijderd.
Daarbij kwam ik twee veren tegen (beetje naar achteren toe) maar waar dienen die dingen voor?
Als ik het raam open- en dichtdoe, lijken die veren niks te doen.Wat me opvalt is dat als je het raampje dichtdraait, de zwengel op een gegeven moment lijkt vast te lopen.
Het is toch zo dat als het raam dicht is, je nog een paar slingers moet kunnen geven om het raam strak te trekken zeg maar? Ik denk dat hier een fout zit waardoor het raam niet lekker sluit. Ik zag ook dat er geen slangetjes zitten op de afvoertuitjes. Hoort dit?En nog een vraag:
Als je bij het optrekken een hard piepend geluid hoort, is dat de V-snaar? Of is dat de koppeling?
Als je de koppeling indrukt (ontkoppelt) verdwijnt het geluid. En het is maar af en toe. Tijdens de proefrit heb ik daar niks van gemerkt. De koppeling doet het verder nog perfect.Nou, alvast bedankt voor het meedenken.
7 februari 2014 om 21:18 #18215436Is het een fabrieksschuifdak (ligt compleet vlak in het dak) of is het een aftermarket dak (met een rand op het dak)?
Bij een fabrieksdak horen er sowieso afvoerslangen aan te zitten.
Geluid is zo moeilijk te zeggen, kan het toplager zijn.7 februari 2014 om 22:37 #18215437of er gootjes aan zitten zie je pas als he je hemel er af haalt…
Wat kan is de boel weer eens lekker smeren. Kan best zijn dat het nu niet soepel loopt daardoor. Rubber kan ook gewoon zoveel ingedroogd zijn…
Geluid: geen V snaar die loopt ook stationair mee dus zou je dan ook horen.
Greetz Emiel
8 februari 2014 om 08:35 #18215438Bedankt voor de reacties.
Ik heb intussen het rubber van het schuifraam goed schoongemaakt.
Volgens mij is dat probleem verholpen nu.Soms hoor ik stationair ook dat gepiep. Bij het optrekken wordt dat geluid harder.
Als ik de koppeling dan intrap, verdwijnt het. Ook gaat het piepende geluid weg als ik bijv. de achterruit-verwarming uitzet.
Dat zou te verklaren zijn doordat de dynamo dan minder belast wordt, waardoor de v-snaar minder weerstand ondervindt.Is het dan een kwestie van de snaar strakker afstellen om dat probleem op te lossen?
8 februari 2014 om 08:50 #18215439Jup snaar strakker zetten
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
8 februari 2014 om 10:31 #18215440klopt…
8 februari 2014 om 11:55 #18215441Ah, oke, dan ga ik ’s kijken of dat gaat lukken.
Bedankt:thumb
8 februari 2014 om 12:10 #18215442dat lukt je wel ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.