Astra Sports Tourer alternator kuren

Forumindex Forums Modellen Astra Astra Sports Tourer alternator kuren

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Men Astra Sports Tourer heeft de 2 laatste dagen kuren gekend. Het heeft nu 2 X gevrozen en die 2X heb ik de melding “Laadstroom service vereist” op het dashboard gekregen. Ook blijft het lampje van de batterij branden. Ik had wel steeds alle zwaar verbruikers opstaan maar daar dienen deze dan ook voor . Zetel verwarming bestuurder, stuurverwarming, achterruit verwarming, voorruit ontdooiing, radio (+ ISS versterker) en de verlichting. Ik merkte bij het vertrekken dat men stuur verwarming niet warm werd. Na 1km rijden kreeg ik dan de melding op het dashboard. Dus ik schakel een paar verbruikers terug uit (zetel en stuurverwarming). Na eventjes verder te rijden verdwijnt dan ook het batterij lampje terug van het dashboard. Volgens mij kan de alternator niet volgen met laden, maar daarvoor dienen deze optie’s natuurlijk juist, niet voor als de auto al warm gereden is. Ik rijdt dagelijks minimum 120km dus de batterij zit altyd goed vol. Ik heb de 1.7cdti 110pk motor en 28600km op de teller, wagen is ook nog maar 9 maand oud. Volgende week donderdag gaat hij binnen voor zen onderhoud + dit defect.

Zozo, nieuwe auto en dan dit.. Ik weet ’t, het kan altijd gebeuren natuurlijk, blijft techniek, maar toch…
    Gelukkig heb je nog garantie, anders zou je zelf opdraaien voor deze grappenmakerij !

Succes, hoop dat ze ’t spoedig kunnen oplossen/herstellen.

grtz.

Ik vermoed dat je dynamo nog prima werkt, ik denk eerdere een gewoon slechte accu. Meet eens als je alle verbruikers aan hebt staan of je 14.4 volt stroom hebt bij je accu polen.

Ja de accu kan ook omdat hij het enkel heeft als het ijskoud is (vriezen) maar starten en dergelijke gaat zéér goed.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.