Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra K: oproep over ervaring met storingen
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2017 om 12:34 #18346478
Reeds vanaf het begin van de aankoop (10 maanden geleden) vele storingen gehad, waarbij anderhalve maand geleden o.a. de BCM en OnStarmodule zijn vervangen.
Nu regelmatig andere storingen dan voorheen, in het bijzonder m.b.t. de Forward Collision Warning, bijna bij iedere autorit.
Als ik in de stad een boodschap heb gedaan en de auto start, krijg ik regelmatig de melding dan de FCW is uitgeschakeld. Na een herstart geen melding meer.
Ook de ruitenwissers gaan soms een stukje omhoog en weer naar beneden (ca 10-20 cm) bij het starten van de auto.
De automatische uitstap van de bestuurdersstoel is ook al eens halverwege gestopt.De dealer wijdt dit alles aan een te lage accuspanning. De accu is goed en werd opgeladen. Als bewijs werd er een foto van de meter meegestuurd, maar die geeft alleen een goede waarde aan :applause01: (ook laten zien aan 2 andere Opeldealers)
Uit het hele verhaal van de dealer maken wij op dat zeker het uitschakelen van de FCW zeer vaak ook bij andere Astra K-rijders voor zou moeten komen. Het zou inherent aan het product en zijn werking zijn.
Mijn vraag dus: K-rijders zouden regelmatig (storings)meldingen in het display moeten krijgen. Is dat ook bij jullie zo?
27 juli 2017 om 12:40 #18346479Heel soms melding. Niet meer dan 1x per maand en dan vaak met ijs of veel dauw etc waardoor de camera wat moeite heeft naar mijn idee. Met dit weer van de laatste weken geen enkel probleem mee gehad.
De mijne is van augustus 2016.
27 juli 2017 om 13:50 #18346485Bij mijn Astra K Innovation (110 kW) inderdaad ook dat vervelende “bewegen” van de ruitenwissers (ca. 6 mm ?): wordt er echt helemaal overspannen van !
Bij mijn vorige auto (Audi A3) gebeurde dit ook, en was dit bedoeld om te voorkomen dat de rubbers steeds dezelfde kant op staan gedrukt (in de ruststand) waardoor ze langer meegaan: kan me NIET voorstellen dat deze “techniek” zomaar door OPEL is gejat….. :rolling:
Ook het feit dat de Matrix-verlichting zomaar bepaalde segmenten uitschakelt van het groot licht zodra er een tegenligger wordt geregistreerd door de Opel-EYE, maakt me volslagen furieus: tegenliggertje pesten is er niet meer bij :cry:
Ruitenwissers die zomaar aan gaan als het regent; zelfs die van de achterruit op het moment dat ik achteruit rijd: ik wordt er helemaal gestoord van :wacko:Als ik nog meer tekortkomingen ga ontdekken, gaat de fik erin :negative:
#humor :bye:27 juli 2017 om 19:07 #18346496De Reacties van Eppo zijn denk ik niet interessant, want dat is gewoon exact zoals de techniek hoort te werken.
Wat betreft dat accu probleem, denk ik dat dat inderdaad een verhaal is waar je niets mee kunt. Accu zal dit soort problemen niet geven.Overigens is het FCW programma niet geheel storingsvrij, maar als je het te vaak in beeld krijgt verwacht ik dat de camera lost of niet goed gemonteerd zit of is vervuild.
Verder ben ik benieuwd naar de voorgaande storingen? Klakkeloos modules vervangen is vaak niet de oplossing.
27 juli 2017 om 21:22 #18346503De elektrische achterklep wil nog wel eens ongehoorzaam zijn en niet lekker op m’n voetbeweging reageren. Verder is het wat storingen betreft een doodsaaie auto. In 10 maanden tijd 85k kilometers gereden dus de auto wordt wel gebruikt…. :smiley-car: Binnenkort is het weer tijd voor de 3e geplande servicebeurt.
27 juli 2017 om 22:39 #18346514Werk je ook nog tussendoor? Goeiedag zeg. 85000 das 100.000 per jaar. :praying:
Klep herken ik wel. Soms wel en soms niet. 2e of 3e poging is dan vaak wel genoeg.
Overigens heeft eppo wel 1 goed punt, de automatische verlichting van de matrix vind ik persoonlijk te langzaam en enorm zenuwachtig. Gebruik het eigenlijk zeer zelden.
28 juli 2017 om 07:36 #18346523Zelf denk ik dat er bij de vorige servicebeurt een update is doorgevoerd aan de adaptieve LED verlichting. ’s nachts rijd ik ook regelmatig en de verlichting schakelt op alle tegenliggers tijdig terug naar de dimstand. Eerder had deze moeite met vrachtauto’s. Nu eigenlijk alleen nog als je voorligger ‘nachtkaarsjes’ als achterlichten gebruikt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.