Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra J Veerpootbrug
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 7 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
10 april 2012 om 04:49 #17238242
Hey allemaal,
Ik ben Tienus en ik krijg aankomende week mijn Astra J, hij is net 8 maanden oud.
Nu wil ik een paar aanpassingen doen, waar onder een veerpootbrug.
Echter kan ik er geen vinden van de J, heeft iemand voor mij een tip?Tevens de vraag betreft openlucht filter, ik heb even gekeken en volgens mij heeft alleen K&N een setje voor de J.
Vind deze persoonlijk nog even te duur, zijn hier voor een alternatief die van goede kwaliteit is?De moter is een 1.4 Turbo 140 pk.
En dan heb ik nog mijn laatse vraag, ik had begrepen dat 1.4 T een terug gedraaide 1.6 T is klopt dit?
Want ik wil hem ook gaan chippen, en dan zit er nog een verschil tussen de specs qua chippen tussen de 1.4 T en de 1.6 TAlvast bedankt.
Gr Tienus
11 april 2012 om 09:26 #17884916Hallo Tienus,
Allereerst welkom op dit forum en het is ook fijn dat je je even voorgesteld hebt! Dat vergeten de meesten… :thumb
Met de vraag over de veerpootbrug en de open luchtfilter kan ik je niet helpen.
De 1.4T is GEEN teruggedraaide 1.6T… dat zie je gewoon simpel genoeg aan de cilinderinhoud 1364 tegenover 1598.
Ik verwacht dat je met een degelijke chiptuning (finetuning, niet zo’n universele bagger) rond de 165 pk zal uitkomen.
De 1.6T is valt iets verder op te tunen, vriend van mij heeft dit laten doen en is uitgekomen op de bank bij 214pk (34 meer als standaard).
Ik heb deze informatie van een gewaardeerd tuningbedrijf, die vriend heeft nl. eerst de mogelijkheden aangevraagd voor beide motoren voor hij zijn astra kocht, omdat er +- 10pk meer uit de 1.6T te persen viel door finetuning heeft hij de 1.6T gekocht. Ook omdat de reacties op de 1.6T wat positiever waren als op de 1.4T.Hopelijk ben je hier wat mee, veel veilige km’s gewenst!
Jefkere
11 april 2012 om 18:58 #17884917Hey Jefkere,
Bedankt voor de reactie, ik had al zo vermoede.
De verkoper van de auto zij dat hij makkelijke de 200 pk kon halen met chippen.
Maar niet getreurd, ben dik te tevreden met mijn 1.4 Turbo en als ik hem wil chippen dan is 165/170 pk netjes.
Als ik het laat doen dan doe ik het eerder om de zuinigheid van de moter te verbeteren, met het voordeel dat er meer pk’s bij komen.Wel lastig dat er nog geen veerpootbrug voor de Astra J is.
Hij is opzicht al een redelijke tijd op de markt.11 april 2012 om 20:58 #17884918De 200pk zal je wel kunnen halen mits extra investeringen… intercooler/uitlaatsysteem/inlaatsysteem, maar dan heb je ook al een groter budget nodig…
Ik hoop dat iemand je kan helpen met de rest van je vragen, de Astra J is hier stilaan aan het inburgeren :)
Er is nog niet zoveel over bekend, maar dat komt wel naar mate er meer leden er één aanschaffen…Groeten,
Jefkere
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.