Astra J – Middenconsole verwijderen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J – Middenconsole verwijderen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Hallo,

Ik heb een Astra Sports Tourer met een DVD800 systeem.

Mijn zoontje dacht dat hij 5 cent moest betalen om een CD te kunnen luisteren :-)
    Gevolg, er zit nu een stuk van 5 cent in de CD-gleuf. CD’s spelen lukt niet meer en de CD die er in zit kan er ook niet meer uit :-(

Heeft er iemand een idee hoe de middenconsole verwijderd kan worden?
    Dan ga ik proberen de 5 cent eruit te halen.

Groeten,
    Stijn.

Heb je al eens met een zaklampje gekeken of je de 5 cent kunt zien zitten ?

En wees gerust jouw zoontje is niet de enige die zoiets uithaalt, ik heb vroeger ook wel eens videospelers ter reparatie gehad die gevoed werden met boterhammen e.d. ;-)

Mark
    http://www.AstraTuningClub.nl

Ja, ik zie echt niets zitten in de gleuf. Dus het zit diep denk ik, of naar beneden gevallen.
    Heb in de wasstraat de mega stofzuiger er eens tegen gehouden, maar zonder resultaat.

het leer om de versnellingspook zit geklikt, dan zitten er vooraan de sierlijst ( bij de pook ) 2 kruiskop schroeven, deze los schroeven en de rest van de sierlijst zit geklikt

Misschien kan je een soort platte haak maken, en daarmee erachter schuiven en dan naar voren trekken.

Succes, maar wees voorzichtig :)
    Ach en anders is het garantie lijkt me :P

Die garantie kan je wel vergeten als je het zelf afbreekt lijkt me :)
    Als je een goeie band hebt met je dealer (wat veel mensen niet hebben king: ) zou ik het daar eerst eens vragen.
    Ik moet wel zeggen dat ik het verhaal enigzins een beetje humoristisch vindt :D
    Maar jou probleem niet natuurlijk… weet je zeker dat hij ertussen gevallen is of zit hij echt in de radio?

Ik werk zelf bij de helpdesk van een computerzaak en je wilt niet weten wat mensen allemaal in de DVD-drive slot douwen in de hoop dat de computer het afspeelt. SD-kaartjes, van die kleine half-formaat CDs, 3.5 inch floppy’s (yup!)….

Het hangt er een beetje vanaf waar het geld zit. Als het echt in de CD-sleuf zelf zit kan je met een (plastic!) liniaal en een zaklampje eens voorzichtig gaan voelen/kijken waar. De meeste CD-drives zijn van de zijkanten gesloten, dus dan zou je het muntje naar de zijkant kunnen duwen, en dan omhoog halen met een dun stuk balsahout waar je een 5-cent-formaat sleuf in gemaakt hebt.Een ijslolly-stokje werkt ook, maar dan kan je de sleuf weer niet zo diep maken en zit het muntje niet zo stevig. Als je het muntje niet voelt, of het niet zeker weet, dan is je enige andere optie uitbouwen en uit elkaar halen. Omdat de auto nog zo nieuw is zou ik dan even langs de dealer gaan en het verhaal uitleggen. Als je een redelijke band hebt met de jongens daar willen die er best wel even naar kijken, en als zij iets slopen dan is het voor hun rekening, niet de jouwe. ;)

Als zoonlief het muntje ergens in een gaatje gedouwd heeft dan wordt het fijn sleutelen en uit elkaar halen, tenzij je ‘m met een stuk ijzerdraad of zo te pakken krijgt.

Liever trouwens niet met metalen dingen in de CD-slot gaan rommelen, dat kan de laser bekrassen en dan ben je verder van huis. Ook altijd doen met het contact uit, anders loop je het risico dat de radio ineens dingen gaat inslikken die je vast hebt, maar dat had je denk ik zelf al bedacht.

Succes! :thumb

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.