Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra J
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 5 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
9 november 2011 om 15:41 #17938336
@Grenswachter wrote:
@patspoel wrote:
Hoezo tot dat zeker de garantie voorbij is?
Jij denkt dat het slecht is voor de motor?Ik heb het bij mijn Seat Ibiza Cupra gedaan en bij mijn Seat Leon.
Beide na een jaar, nooit problemen mee gehad.Mijn zwager heeft het ook al jaren op zijn Calibra en recentelijk ook bij zijn nieuwe Dodge.
De motoren kunnen het aan.Alleen zorgen dat je naar een goed bedrijf gaat, dan iets meer betalen maar wel kwaliteit.
En geen powerbox nemen. Die bedondert je computer.Ik zeg niet slecht voor de motor, maar als hij gechipt is en je hebt een probleem met de motor binnen de 2 jaar dan kun
je je garantie op je buik schrijvenEen goede chipper biedt vaak ook aan de motorgarantie voor zijn rekening te nemen. Tevens een teken dat hij zeker van zijn zaak ik.
SEAT is een van de weinige merken die daar nou net niet moeilijk over doet btw, maatje van mij heeft een Seat Ibiza FR TDI en die heeft ie gewoon binnen de garantie naar 170 pk kunnen tunen. Ding loopt hard BTW :wub alleen met 400 nm koppel zit de traction control er voor spek en bonen op, ik rij hem zoek als het bochtig word.
9 november 2011 om 16:41 #17938337@RISL wrote:
Zagen???? Voor een andere grille???
Nou, degene die gaat zagen voor een andere grille is behoorlijk gek :PBij de Astra J schroef je de voorbumper eraf, grille eruit, nieuwe grille erin en voorbumper er weer op. En van je parkeersensoren en koplampsproeiers kun je gewoon de stekkers/leidingen losmaken.
Maar wie het nooit probeert….;)
Ik heb twee jaar geleden de motor van m’n Astra Coupé gereviseerd. Ik had dit ook nog nooit gedaan, maar zolang je je gezonde verstand blijft gebruiken, komt alles wel goed. Pas een jaar later kwam ik achter het bestaan van dit forum…dat had toen wel van pas gekomen, maar het is niet noodzakelijkWeet je het zeker? heb je het al gedaan? Er staat hier namelijk een mooie stukje op van iemand met astra j tourer die het zelf
gedaan heeft …9 november 2011 om 16:54 #17938338Een collega van me heeft een grille van Steinmetz in z’n Astra J gezet.
Hij had zelf een kapotte radiator gereden, dus die lag er uit, dus hij heeft de grille zelfs kunnen plaatsen zonder de bumper te demonteren.Hier is eerder naar gevraagd, ik heb hem er toen nog eens over gevraagd en hij zei dat je normaal de bumper wel moeten demonteren, maar hij had zoveel ruimte gecreeërd voor z’n radiateur dat hij z’n grille zo kon vervangen.
Ik vond het alleen vreemd dat hij niet gewoon de bumper eraf haalde voor z’n radiateur, maar het is nogal een eigenwijze vent :PMaar zagen is echt onnodig.
9 november 2011 om 17:42 #17938339Hierbij de handleiding van Irmscher voor het plaatsen van de grill. Er moet wel degelijk in gezaagt worden! kijk maar naar de 2de foto. Er is geen andere mogelijkheid om een andere grill te plaatsen anders

Hier een paar foto’s van mijn montage. De zwarte grille die je op de 3de foto ziet is mee aan de bumper verwerkt en kan niet gedemonteerd worden. Dat moet er dus uit gezaagt worden. Op de 2de foto zie je het gat dat ik dus met een dremel heb moeten uitzagen

9 november 2011 om 17:52 #17938340Ik had het over Steinmetz. Daarbij hoeft het volgens mijn collega niet.
Maar wel bizar dat je moet zagen om een grille te laten passen :shock:
Zo te zien moet je een paar lipjes wegzagen9 november 2011 om 17:57 #17938341Moet volgens mij voor alle grillen, die zwarte rooster waar het chrome Opel logo op zit, zit anders hopeloos in de weg. Ook zou je dat ruitjesmotief dan altyd zien, dus moet het zowie verwijderd worden. anders heb je 2 grillen achter elkaar zitten :wtf kan toch nooit.
9 november 2011 om 18:02 #17938342Soms zie je wel twee grillen achter elkaar, bijv. bij de Astra G. Dan kun je een heel open grille nemen en daarachter, bij de motorruimte, gaas als een tweede grille om steenslag te voorkomen.
Ik vind het wel vreemd dat mijn collega dit zonder zagen heeft kunnen doen dan. Ik ga eens vragen of ik foto’s mag maken van zijn grille, om duidelijkheid te creëren.
10 november 2011 om 10:28 #17938343mooi he als ik een aantal jaren geleden een grill wou veranderen in een astra G of corsa dan was het een kwestie van 6 schroeven los en binnen 5 min was het klaar,Nu is het een heel andere verhaal ….. :shock:
10 november 2011 om 10:34 #17938344Ja, ik heb zelf ook een andere grill in m’n Astra Coupé…zijn maar een paar schroeven.
Ik heb net de foto’s voorgelegd aan m’n collega en hij blijft volhouden dat hij niet gezaagd heeft, hij heeft het over kliksystemen.Weet niet zo goed wat ik er van moet denken, ik denk dat ik me maar onthoud van de verdere discussie aangezien het er niet duidelijker op wordt. Maar ik zou nog wel graag een foto zien van je auto met de nieuwe grill?
10 november 2011 om 13:12 #17938345Als je de grill eruit zaagt dan zitten er in de originele bumper gaatjes waar de Irmscher grill inklinkt. Maar de originele griil moet er dan uitgezaagt worden omdat je anders de Irmscher grill niet diep genoeg kunt krijgen.
Foto’s van men Sports Tourer :D

12 november 2011 om 16:31 #17938346@Goossens Bjorn wrote:
Als je de grill eruit zaagt dan zitten er in de originele bumper gaatjes waar de Irmscher grill inklinkt. Maar de originele griil moet er dan uitgezaagt worden omdat je anders de Irmscher grill niet diep genoeg kunt krijgen.
Foto’s van men Sports Tourer :D

Ik zie dat je nog gewone geelkleurig daglicht heb, heb de mijn vervangen met de wiite variant, staat wel mooier moet ik zeggen.
13 november 2011 om 14:40 #17938347Persoonlijk vind ik het niet zo mooi als de dagrijlichten wit zijn. Dan moet alles wit zijn. Ik heb echt super veel spijt dat ik de AFL niet als optie genomen heb.
13 november 2011 om 16:20 #17938348@Goossens Bjorn wrote:
Persoonlijk vind ik het niet zo mooi als de dagrijlichten wit zijn. Dan moet alles wit zijn. Ik heb echt super veel spijt dat ik de AFL niet als optie genomen heb.
ja, ik ook
13 november 2011 om 19:58 #17938349Heb de dealer inmiddels gebeld.
Vrijdag de 25e om 1900 ga ik de auto halen!!10 juni 2012 om 13:25 #17938350Ik wil ook nieuwe grill plaatsen op mijn astra j maar krijg de bumper er niet af,
weet iemand hoe dit juist moet? heb alles los gezet van vijzen enzo10 juni 2012 om 13:37 #179383512 grote torx bouten los die vooraan aan het chassis zitten? Heb ook er ff aan liggen trekken voor ik zag dat de bumper daar ook mee vast zat.
10 juni 2012 om 15:31 #17938352hmm nee die heb k niet gezien,
kan je daar makelijk aan?10 juni 2012 om 15:36 #17938353ja, gewoon langst onder, zijn vrij grote bouten (een zeskant van 10 past ook op de torx)
10 juni 2012 om 16:01 #17938354ben is rap gaan kijken maar k zie ze niet.
Zitten ze helemaal vooraan want dan zit die onderste plaat van de bumper toch nog in de weg?12 juni 2012 om 16:42 #17938355t’ is in orde heb maandag men grill geplaatst.
was wel niet gemakkelijk xp
toch bedankt voor de tips -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.