Astra in de poeier door malloten.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra in de poeier door malloten.

23 berichten aan het bekijken - 26 tot 48 (van in totaal 48)
  • Auteur

Stomme vraag heh, maar heb je ook een foto(s) van de schade?

origineel gepost door kaneelschep

Zou ik ook tegen jouw kunnen zeggen op het station, jij mag op die fiets rijden terwijl ie niet van mij is, veel plezier ermee.

Nee hoor, want je hebt geen bewijs dat die fiets van jou is :D
    En daarbij is fietsen heling sowieso een vreemd verhaal..

jep dit valt onder het weder rechtelijk toe eigenen van
    andermans eigendommen met het doel het toegeeigende
    goed enz enz dus de fiets wil je gewoon pikken en dat mag niet.

Er zijn foto’s van, die staan ergens op een telefoon maar kan ik zo niet de hand op leggen denk ik. Maar het is een astra G die een lantaarnpaal geknuffeld heeft, de neus is zover ingedrukt dat de radiator tegen het spruitstuk van de uitlaat lag, de voortrein en het blok hadden op het oog niks geleden, de wagen liep ook nog gewoon maar kon niet verder rijden omdat het koelsysteem lek was. Het is echt de voorbalk die krom is. De bumper, de radiator en de motorkap met grille, en minstens één koplamp was van de bevestiging losgebroken. Ik denk dat ze die balk richten en dan ist weer een kwestie van opbouwen met nieuwe onderdelen. Koelsysteem herstellen, denk dat het alles zo’n 2,5 a 3 duizend schade is. Hij heeft hem niet zo hard geraakt dat de airbags afgegaan zijn dus daar heeft ie erg mazzel mee gehad, het is namelijk toch een wagen van 8 jaar oud en ongeveer 2 ton, dus dan zit je behoorlijk ongunstig qua dagwaarde, nu zal ie denk ik net niet total loss zijn.

Ik begrijp dat de de auto WA verzekerd is en niet All risk?

All risk. Maar die laten al doorschemeren er niks voor te voelen daarvoor te betalen omdat een ander gereden heeft. Ook het idee van zeggen dat ie zelf gereden heeft kan niet, politie heeft gegevens van die jongen al dus je kan het verhaal achteraf niet verdraaien. Dus dan maar proberen om het bij die gozer te verhalen.

huh bij allrisk moeten ze zoiezo betalen en gaan hun het verhalen op de bestuurder

of heb ik het nu mis

groet michel
    en emmeren dat ze niet WILLEN betalen is niets vreemd
    verzekeringen betalen liever niet
    incasseren ja daar zijn ze rap mee

Maakt niet uit wie er rijdt hoor, laat je niets wijs maken. Je schoonpa is allrisk verzekerd en hoe zij het gaan oplossen is hun probleem. De verzekering zal dus de schade vergoeden.

Wat wel “leuk” is dat de verzekering jouw zwager zal aanspreken want jouw schoonpa heeft de auto aan hem uitgeleend. Je zwager zal dan zijn vriendje weer aansprakelijk moeten stellen en dat wordt dus niet gedekt door geen enkele verzekering, ook zijn WA niet. Een persoonlijke WA geldt niet bij situaties waar een auto bij betrokken is. Dus vriendje zal uiteindelijk moeten betalen aan de verzekering van je schoonpa. Afhankelijk van zijn leeftijd kunnen zijn ouders aansprakelijk worden gesteld. Maar let goed op; er zal altijd betaald worden, ook al moet er een deurwaarder aan te pas komen!!

allrisk = allrisk, ongeacht wie er rijdt.
    Ik snap dat ze er niet blij mee zijn, maar dit is gewoon betalen. Kost je vermoedelijk wel noclaim / bobus-malus, maar de autoverzekering is gewoon van kracht

Lekker is dat altijd dit soort dingen.
    Daarom houd ik dus niet van auto’s uitlenen.. :thumbdown

En nog wat, laat de auto repareren door een bedrijf wat erkent is door de verzekering. Dat kan je zien door de bordjes die ze op hun gebouw hebben hangen. Zij sturen de nota dan door naar de verzekering. Je schoonpa zal er dan waarschijnlijk niets meer van horen. Je zwager en zijn vriendje wel natuurlijk…………. Kan wel eens heel lang gaan duren………

En als je een auto leent en diegene die erin rijd, waarom dan niet kallem aan doen. In de sneeuw beetje spelen kan altijd als de plek er voor geschikt is, maar het moet altijd weer kapot:fy1

Ben ik weer, sorry. Het kan wel zijn dat ze de noclaim en eigen risico doorberekenen aan je schoonpa. Dat wordt weer teruggedraaid zodra de zaak is opgelost en betaald door vriendje van je zwager. Je schoonpa moet hier wel schriftelijk bezwaar tegen maken.

origineel gepost door Arjen
    En nog wat, laat de auto repareren door een bedrijf wat erkent is door de verzekering. Dat kan je zien door de bordjes die ze op hun gebouw hebben hangen. Zij sturen de nota dan door naar de verzekering. Je schoonpa zal er dan waarschijnlijk niets meer van horen. Je zwager en zijn vriendje wel natuurlijk…………. Kan wel eens heel lang gaan duren………

Jah hij heeft hem naar een bedrijf gebracht dat aangewezen is door zijn verzekering, daar heeft ie in het verleden ook goede ervaringen mee gehad, jongens werken netjes daar.

Waar vieren jullie de Kerst dit jaar?? :P:jerry:jerry:jerry

whahahahaha….. en wat drinken jullie bij het eten ;) ;)

Of zit je zwager in een “blijf van mijn lijf huis”? Sorry, kon het niet laten…:angel

Ik leen alleen m’n fiets uit,meer niet :P

Zelfs mn fiets leen ik niet uit :) Laatst heeft mn vriendin mn barrelfiets op het station laten staan en die was mooi gejat. :argue :P

GVD, en nou heb je het helemaal, rijdt vanmorgen eentje bij mij achterop. Just what we needed! Schade valt heel erg mee, maar jah dat gezeik weer met verzekeringen en dergelijke.

Auto van me schoonouders is nog steeds geen duidelijkheid over, alleen de ouders van dat maatje van me zwager werken geheel mee, dus dat komt wel goed. Die vonden ook dat ie het eigen zak mocht gaan betalen als het niet goedkwam.

Mijn verzekeraar heeft 2 dec bij de tegenpartij een claim ingediend… Dus ben benieuwt wanneer ze bij mij tot uitbetaling gaan… Verzekeringen zijn _niet_ de snelste en dat vind ik ’t ergste.

als het vriendje wa verzekerd is,,,wettelijke aansprakelijkheid,s
    verzekering,,,dan moet zijn verzekering gewoon over de brug komen.
    had het al geschreven,hij breng schade toe aan derde.
    allen hoop ik dat hij minstens een rijbewijs heeft anders wordt het
    wel dik probleem.

Jah hij heeft rijbewijs, inmiddels is me ook duidelijk dat de verzekeraar van me schoonvader dus uitbetaald, en vervolgens gaat innen bij dat jong, dus dat komt helemaal goed. Mannetje had wel rijbewijs gelukkig, anders had er nog een probleem gespeeld.

Nou met me eigen auto, schade die zichtbaar is is eigenlijk niet groter als een teennagel, krasje adruk van een kentekenplaathouder, maar heb toch maar schadeformulier ingevuld en breng de auto volgende week even naar de garage waar ze hem na kijken. Ik weet niet wat er achter de bumper zit dus mocht het zijn dat er dan een balk achter zit die krom is of wat dan ook dan kan ik daar op terugvallen. Kan niet ziet wat er verborgen zit. Ff afwachten, weet iemand of dat met spot repair te verhelpen is?? De lak is wel door op de bumper, anders moet ie gespoten worden en krijg ik kleurverschil. :thumbdown

23 berichten aan het bekijken - 26 tot 48 (van in totaal 48)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.