Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra in de poeier door malloten.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
7 december 2010 om 01:04 #17229371
Moet het even kwijt want ben er beetje pissig over.
Zit ik rustig een beetje te pielen aan mijn pc’s, gaat de telefoon. Mijn schoonouders, hun zoon, mijn zwager had een probleempje met hun auto, of ik even wilde gaan kijken. Hun hebben ook een Astra G en hij had een paaltje geraakt, of ik even wilde kijken of er niks ernstigs was gebeurd en of ze ermee door konden rijden.
Ik mijn schoonpa opgehaald en naar de lokatie, het p-terrein van de Gamma, je snap het al, sneeuw, leeg parkeerterrein, dit was geen ongeluk zoals normaal gebeurd.
Wij komen daar aan en treffen de auto aan, de voorbalk krom, de bumper naar de klote, motorkap krom, grille kaduuk, een koplamp bij de bevestiging afgebroken en de koelvloeistof liep eronder uit. Toen ik de kap open gewrikt had (hij klemde nogal) zag ik dat de radatior tegen het spruitstuk gevrommeld zat, vandaar de lekkage.
De knuppels zijn lekker aan het glijden geweest en waren de macht over het stuur verloren en daarbij tegen een lantaarnpaal aangevlogen, gelukkig geen gewonden maar wel de auto in barrels.
Affijn wij de sleper gebeld en de politie om de boel te melden, die kwamen even polshoogte nemen later, maar die waren er niet gerust op dat de verzekering zoiets zou dekken.
Nu komt het mooiste nog, mijn zwagertje was niet alleen, hij had twee maatjes bij zich en een van die gastjes heeft gereden en is tegen die paal aangekomen. Hij had, gelukkig voor mijn zwager, wel een rijbewijs. Maar dat word toch een lekkere pokkebende om dat te regelen bij de verzekering enzo.
Heeft iemand ervaring met zo’n sitruatie?? Mijn schoonvader heeft de auto uitgeleend aan zijn zoon, en die heeft vervolgens weer toestemming verleend aan die knakker maar daar zou mijn schoonvader nooit mee zijn ingestemd. Weet iemand hoe dat nou in zijn werk steekt??
7 december 2010 om 05:45 #17770628Maar van je familie moet je het hebben hè.. niet al te slimme zoon moet ik zeggen.. stoer doenerij;)
eigen schuld dikke bult..nooit een auto uitlenen!!!!!!!!!!!
Ik heb dit ook is mee gemaakt maar ik heb ervan geleerd.:swear
Of je moet de verzekering inschakelen van die ene gast en die de schuld op laten nemen
Grtz
7 december 2010 om 05:49 #17770629Ik neem aan dat als die jongen die gereden heeft het toegeeft bij de verzekering, het gewoon een simpele WA kwestie is.
De WA verzekering is er juist voor dit soort dingen toch?
Zijn WA betaalt dus de schade aan de auto. Hoe zijn WA dat vervolgens met die jongen regelt kan nog een heel verhaal worden, maar daar hebben jullie geen last van.Nu alleen hopen dat de auto niet total loss is!
7 december 2010 om 08:05 #17770630Een WA vergoedt alleen schade aan wat je raakt. Niet aan eigen voertuig.
In Nederland gaat het volgens mij altijd over de verzekering vd auto.Of je hebt toestemming gegeven dat hij er in mocht rijden, OF je was het er niet mee eens en hij heeft dus de auto gestolen. Meer opties zijn er niet.
Alleen in laatste geval zou je zijn verzekering gebruiken.
Lijkt mij…
7 december 2010 om 08:39 #17770631origineel gepost door kaneelschep
Een WA vergoedt alleen schade aan wat je raakt.Dat snap ik niet…..
Als ik met mijn fiets tegen de auto van de buurvrouw rijd, betaald mijn WA de schade.
Maar als ik met de auto van de buurvrouw tegen een paal rijdt niet? klopt dat?EDIT: ik zie idd dat mijn WA ook geen schade aan geleende auto vergoed. Wel aan andere geleende spullen. Als ik dus een auto leen van persoon X, en er ontstaat schade, dan wordt ook de auto verzekering van persoon X aangesproken. Als X dan niet all-risk of casco is verzekerd, wordt de schade aan de auto van X niet vergoed….
7 december 2010 om 09:19 #17770632origineel gepost door kaneelschep
Een WA vergoedt alleen schade aan wat je raakt. Niet aan eigen voertuig.Is niet een eigen voortuig. Die jongen rijd in de auto van de pa van een vriend… Dat is dus via die jongen zijn verzekering. Dus wordt schade wat hij veroorzaakt heeft aan derden via de WA vergoed normaal gesproken.
Dus die jongen zal het aan de WA verzekering moeten opgeven.
Hoe hij dit vervolgens zelf regelt maakt niet uit.Wel een klote gecompliceerde zaak zo inderdaad.
Suc6 met de afhandeling…Groeten Twan
7 december 2010 om 09:30 #17770633origineel gepost door IMpY
Is niet een eigen voortuig. Die jongen rijd in de auto van de pa van een vriend… Dat is dus via die jongen zijn verzekering.Dat dacht ik dus ook, maar dat is dus niet zo!
Het gaat via de verzekering van de eigenaar van de auto. En als deze niet casco of Allrisk verzekerd is, dan is de schade aan de auto dus voor rekening van de eigenaar van de auto….7 december 2010 om 09:37 #17770634tjah het zou wel zo moeten zijn dat de bestuurder
aansprakelijk is voor de schademaar de verzekeringen van tegenwoordig betalen erg slecht uit
zodra ze n kans ruiken om er onderuit te komen kun je naar de centen fluiten
ik zou in dit geval die bestuurder wel aansprakelijk stellen
en de schade op hem of z,n ouders proberen te verhalenen de sleutels nooit weer aan m,n zoon geven;)
7 december 2010 om 09:40 #17770635als de persoon die heeft gereden,uiteraard zoals vermeldt met
toestemming,,en hij is wa verzekerd dan moet hij dit aan zijn
verzekering melden.een wa verzekering houdt in dat je verzekerd
ben voor schade aan derde in dit geval is de partij die de schade
heeft op gelopen dus deze derde en zal techniesch gezien
de schade dus moeten worden vergoed.
maar het zal zeker een zaak zijn waar je goed boven op moet
blijven zitten.maar dat is bij de meeste verzekeringen zo.
een tip. je zou eens de zaak kunnen voorleggen bij een rechtswinkel
daar zijn geen kosten aan verbonden en deze mensen kunnen
je zeker goede raad geven.
veel suc6 met de afhandeling.
vgr tonsr.7 december 2010 om 10:52 #17770636daarom auto nooit uitlenen
ik heb ook keer auto totalloss terug gekregen
eens maar nooit meer gaan ze maar lopen of bellen taxigroet michel succes met afwikkeling
7 december 2010 om 10:58 #17770637Bij de rechtswinkel langs gaan is het altijd waard. Goeie tip!!
Die jongens en meisjes daar doen altijd erg hun best omdat de meeste daar nog voor hun studie zitten.
Tenminste die hier. Kost ook maar 5 euro voor consult,. ben al meerdere keren geweest en heeft altijd wat opgeleverd.Als ik met mijn fiets tegen de auto van de buurvrouw rijd, betaald mijn WA de schade.
Maar als ik met de auto van de buurvrouw tegen een paal rijdt niet? klopt dat?Eerste geval: Jouw verzekering vergoed haar auto ja inderdaad. Zij is duidelijk de andere party.
tweede geval is iets heel anders. De schade aan de paal wordt sowieso vergoedt. dat is de andere party. maar of jouw verzekering haar WA verzekerde auto vergoedt…Ik heb altijd geleerd dat als je de auto uitleent, dat je zelf aansprakelijk bent.
En dus jouw verzekering moet dekken en aangezien dit WA is dus alleen de andere party (de paal) vergoedt.7 december 2010 om 11:26 #17770638origineel gepost door kaneelschep
Ik heb altijd geleerd dat als je de auto uitleent, dat je zelf aansprakelijk bent.
En dus jouw verzekering moet dekken en aangezien dit WA is dus alleen de andere party (de paal) vergoedt.Daar zit het hem in inderdaad. het maakt voor de verzekering niet uit of jij rijdt, of iemand aan wie je hem hebt uitgeleend (zolang die persoon van jou en de wetgever mag rijden).
De bestuurder aan wie je hebt uitgeleend is niet aansprakelijk, maar de eigenaar van de auto is!Ik had mijn pa net aan de telefoon, en die zei dat hij zijn VW passat ooit all riks had verzekerd toen ik mijn roze papiertje kreeg. Ik mocht meteen van hem in zijn auto rijden, maar hij had de verzekering opgeschroeft voor het geval dat…
omdat bij schade hij dus anders met een kapotte auto achter bleef…7 december 2010 om 11:29 #17770639origineel gepost door xladage
Daar zit het hem in inderdaad. het maakt voor de verzekering niet uit of jij rijdt, of iemand aan wie je hem hebt uitgeleend (zolang die persoon van jou en de wetgever mag rijden).
De bestuurder aan wie je hebt uitgeleend is niet aansprakelijk, maar de eigenaar van de auto is!en hoe zit het dan als auto niet verzekerd blijkt te zijn
dan is voor wet bestuurder aansprakelijk
en niet eigenaar van de autogroet michel
7 december 2010 om 11:47 #17770640waarborgfonds?
7 december 2010 om 11:51 #17770641Och leuk ja glibberen en glijden en spelen in de sneeuw met een auto.
Tot je je linkerdeur op een boom parkeert en het glas je om de oren springt…..Dan leer je het wel af:afro
Moet altijd eerst wat gebeuren om iets af te leren.
Die gast die gereden had bedenkt zich nog wel een keer voordat ie weer gaat spelen in de sneeuw
7 december 2010 om 11:59 #17770642Ik denk dat de eigenaar dan nog steeds aansprakelijk is.
Want zoals ik al zei: Of je hebt toestemming, of je hebt de auto gejat.
Er is geen middenweg,.7 december 2010 om 12:02 #17770643origineel gepost door Oenatje
waarborgfonds?Nope: waarborgfonds is alleen als de schade door een ander voertuig is gemaakt (in dit geval een lantarenpaal) en als je niet weet wie de dader is (en dat weet je wel)
7 december 2010 om 12:05 #17770644Mja update,
De Gamma is ingelicht en er was geen schade aan de lantaarn, de verlichting deed het gewoon dus die vallen als partij al af, althans daar zit geen probleem meer.
De auto is vannacht afgesleept en de gaat of is inmiddels al bij de schadehersteller. En nu is het afwachten. Wat ik begreep gaat mijn schoonvader nu de ouder van die andere jongen bellen, en hem via de verzekering aansprakelijk stellen. Zover ik begrepen heb is de autoverzekering van mijn schoonouders niet van plan de schade uit te keren.
Lekker verhaal. En dat terwijl als mijn schoonvader geweten had dat als die andere jongen erin zou gaan rijden hij het absoluut verboden had, waarom dat mijn zwager hem dan wel heeft laten rijden. :hmmz:hmmz
Geeft je ook te denken wat ze allemaal nog meer uitgevreten hebben met die wagen. Laatst had ie al een boete voor door rood rijden…
7 december 2010 om 12:24 #17770645Ja dan leer je het wel af ja! :D
maar in de sneeuw is wel leuk spelen hoor! :)
Als je het een beetje rustig houdt en op een goede open plek ;)
Heb het zelfs mn vriendin geleerd en die was vrolijk een half uur aan het handremmen en gassen met mn benz automaat.
Ze maakte de mooiste achtjes,.
Maar ja.. blijft een risico wat slecht vergoedt wordt ;)7 december 2010 om 12:44 #17770646Tja, zoals door anderen al eerder gezegd: de enige uitweg die ik zie is aabgifte doen van diefstal.
Hij heeft immers niet de persoon die het heeft veroorzaakt toestemming gegeven, maar je zwager.
Jouw zwager heeft niet het recht om die andere jongen toestemming te geven volgs mij. Volgens mij kan allen jou schoonvader dat.
Technisch gezien is hij dus de onrechtmatige bestuurder…Het enige dat je dan volgens mij kan doen is aangifte doen bij de politie. Dan zal het verder een juridisch proces worden, waarbij de dader vermoedelijk prive aansprakelijk wordt gesteld en prive moet betalen (los even van eventuele andere dingen die de rechter oplegt)
Dus een keus: zelf voor de shit opdraaien, of de jongen aangeven bij de politie….
OF….. optie drie: zeggen tegen die jongen / zijn ouders dat je NIET naar de politie stapt als ze alles betalen…. en dat dan even op papier laten zetten met een krabbeltje er onder…..
7 december 2010 om 12:46 #17770647origineel gepost door Astraman
Laatst had ie al een boete voor door rood rijden…Was voor mij reden genoeg geweest trouwens om hem niet meer uit te lenen……
7 december 2010 om 12:51 #17770648Als je schoonpa All risk verzekerd is, is er niets aan de hand. Gewoon zeggen dat hij zelf reed. En het eigen risico en korting op de no-claim door zoon en vriendje laten betalen. Als de auto alleen WA verzekerd is, houdt alles op.
7 december 2010 om 12:53 #17770649origineel gepost door xladage
origineel gepost door Astraman
Laatst had ie al een boete voor door rood rijden…Was voor mij reden genoeg geweest trouwens om hem niet meer uit te lenen……
Jupz, mijn idee, en vorige week zondag zijn we naar de film geweest en toen reed hij nogal onverschillig, hard remmen op ’t laats voor het stoplicht. Maar dat werd nog afgedaan dat ie zenuwachtig was omdat z’n vader ernaast zat. Ik heb hem al eens ontzegt in mijn auto te rijden omdat hij hem wilde lenen, dat is achteraf maar goed geweest ook.
Maar ik zal eens kijken wat ze ermee gaan doen. In feite is het gewoon joyriding, ook al had ie idd toestemming van mijn zwager, hij is niet in de positie die te verlenen.
Zou ik ook tegen jouw kunnen zeggen op het station, jij mag op die fiets rijden terwijl ie niet van mij is, veel plezier ermee.
7 december 2010 om 12:57 #17770650Ik denk dat die jongen aangeven voor diefstal een beetje te ver gaat, denk ook niet dat dat de uiteindelijke bedoeling van de eigenaar van de auto is lijkt mij. Maar je moet sowieso met die jongen er uit kunnen komen, is het niet via een verzekering, dan wel via hemzelf/ouders.
7 december 2010 om 14:04 #17770651Zou ik ook tegen jouw kunnen zeggen op het station, jij mag op die fiets rijden terwijl ie niet van mij is, veel plezier ermee.
Nee hoor, want je hebt geen bewijs dat die fiets van jou is :D
En daarbij is fietsen heling sowieso een vreemd verhaal.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.