Astra H probleem na verlaging

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H probleem na verlaging

10 berichten aan het bekijken - 51 tot 60 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #17940211

    @trashmetal wrote:

    kan ook ja :thumb
    maar je ziet nu wat ik bedoel toch?

    groetjess Mario

    Foto ??

    #17940212

    @trashmetal wrote:

    ze zeggen dat je tot 4 cm zonder problemen kan
    mijn ervaring zegt zat dat niet waar is
    want als je een veer plaatst die zegt dat hij -4 verlaagt
    en je houd speling op de veer na montage
    betekent dat je hier al overheen zit
    dus dan gaat de neerwaartse slag te ver
    en slaan ze lek
    mijn weitec veren zouden -35mm zijn en zelfs daarmee had ik een beetje speling
    door onderop mn veer een stukje tuinslang te schuiven
    zitten ze nu muurvast en uiteindelijk is hij 3cm lager geworden, maar hij zal nog wel iets zakken
    mijn koni dempers zijn trouwens originele lengte

    grtzz Mario

    Toch vreemd ik heb bij mijn g met de orginele dempers geen speling met 40mm verlaging doormiddel van enkel veren.

    #17940213

    @opel-mark wrote:

    @trashmetal wrote:

    kan ook ja :thumb
    maar je ziet nu wat ik bedoel toch?

    groetjess Mario

    Foto ??

    kan nu ff van de mijne geen foto maken staat nog op stal te wachten op de simons
    maar als didi van de zijne ff een foto maakt hoe het zit heb je daar ook meer aan
    omdat de veerpoot van een f er anders uitziet

    #17940214

    @Haasje17 wrote:

    @trashmetal wrote:

    ze zeggen dat je tot 4 cm zonder problemen kan
    mijn ervaring zegt zat dat niet waar is
    want als je een veer plaatst die zegt dat hij -4 verlaagt
    en je houd speling op de veer na montage
    betekent dat je hier al overheen zit
    dus dan gaat de neerwaartse slag te ver
    en slaan ze lek
    mijn weitec veren zouden -35mm zijn en zelfs daarmee had ik een beetje speling
    door onderop mn veer een stukje tuinslang te schuiven
    zitten ze nu muurvast en uiteindelijk is hij 3cm lager geworden, maar hij zal nog wel iets zakken
    mijn koni dempers zijn trouwens originele lengte

    grtzz Mario

    Toch vreemd ik heb bij mijn g met de orginele dempers geen speling met 40mm verlaging doormiddel van enkel veren.

    dat komt omdat de fabrieksopgaves niet altijd kloppen
    als de veer los in de schotel zit kun je er donder op zeggen dat de neerwaartse slag te ver gaat komen
    bij jou zat ie al strak dus geen probleem :thumb

    #17940215

    sorry nog altijd geen foto’s

    heb wel al een en ander kunnen testen namelijk:

    in de veerschotel onderaan dus stukjes waterdarm (deftige) gestoken
    het “geluid” bleef dus

    als ik de auto opkrik, kan ik de veer volledig draaien

    er zijn precies 2 manieren om de veer te zetten:
    – langs voor in de gleuf van de veerschotel
    – langs achter in de gleuf van de veerschotel
    bij alletwee bleef het “geluid”

    de veer is precies niet dik genoeg om juist in de gleuf te passen

    Wat nu gedaan?????

    #17940216

    Hoi
    Nou ik heb me Astra h gtc op ze maximale verlaagd door middel van een schroefset.
    En ik heb zelfs lagere banden dan origineel, maar me veren zitten totaal als die loskomt op de brug los, ze vallen er enkel niet tussen uit.
    En hij wordt al 3 jaar lang zo goed gekeurd.
    En je weet dat als je de wagen gaat verlagen krijg je zoiezo meer kosten aan onderdelen die sneller sluiten. Zoals rubbers, stabilisatiestangen en wiellagers enzo.

    Maar wel een leuke oplossing met die tuinslang denk alleen dat het wel hardt slijt zo tussen die veren.

    Gr. Bacardi

    #17940217

    @bacardicorsa wrote:

    Hoi
    Nou ik heb me Astra h gtc op ze maximale verlaagd door middel van een schroefset.
    En ik heb zelfs lagere banden dan origineel, maar me veren zitten totaal als die loskomt op de brug los, ze vallen er enkel niet tussen uit.
    En hij wordt al 3 jaar lang zo goed gekeurd.
    En je weet dat als je de wagen gaat verlagen krijg je zoiezo meer kosten aan onderdelen die sneller sluiten. Zoals rubbers, stabilisatiestangen en wiellagers enzo.

    Maar wel een leuke oplossing met die tuinslang denk alleen dat het wel hardt slijt zo tussen die veren.

    Gr. Bacardi

    Kom jij uit belgie of nederland?
    Als je nederlander bent dan kan ik je vertellen dat losse veren gewoon afkeur is, en dat degene die dat goedkeurt een risico neemt
    als bij steekproef van de rdw namelijkt blijkt dat de veren los zitten
    kan de keurmeester zijn bevoegdheid verliezen om te keuren
    ik weet dat in belgie over het algemeen de regels strenger zijn
    dus vraag me af of dat je daar dan wel speling op je veren mag hebben :hmmz
    en speling op een schroefset?? da’s helemaal slecht……
    topicstarter heeft vaste verlaging dit is toch net anders als een schroefset

    Didi, zou je zo vriendelijk willen zijn je astra op te krikken en even een paar foto’s maken
    van hoe de veer in de schotel ligt en hoe hij er van boven om het topdeel zit

    groeten, Mario

    #17940218

    Nou kom gewoon uit Nederland.
    En me auto wordt gewoon gekeurd door de Opel dealer hier uit de regio.

    Maar ja. Hopelijk wordt het probleem eve snel opgelost.

    Gr. Bacardi

    #17940219

    @bacardicorsa wrote:

    Nou kom gewoon uit Nederland.
    En me auto wordt gewoon gekeurd door de Opel dealer hier uit de regio.

    Maar ja. Hopelijk wordt het probleem eve snel opgelost.

    Gr. Bacardi

    Vreemd :hmmz mja als hij hem zo goedkeurt prima risico is voor hun :thumbup
    en misschien omdat de constructie van de veerpoot van een schroefset anders is dat dan speling wel is toegestaan, dit weet ik niet
    ik mocht een jaar of 4 geleden mn voorpoten uit mekaar halen vanwege afkeur op speling vd veer

    Gr. Mario

    #17940220

    topic mag toe,

    ik heb vandaag de verlagingsveren er onderuit gehaald en terug originele gestoken
    sparen voor schroefsetje :)

10 berichten aan het bekijken - 51 tot 60 (van in totaal 60)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.