Astra H probleem na verlaging

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H probleem na verlaging

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #17940186

    Hey didi,

    Ben net thuis en heb ook eens gekeken, ik zie ook niets zitten…

    #17940187

    de rubbers zijn mee vervangen geweest
    maar waren ook enkel bovenaan aanwezig

    bij de originele waren onderaan geen rubbers en was het ook veer in veerschotel (ijzer op ijzer)

    #17940188

    @didi wrote:

    de rubbers zijn mee vervangen geweest
    maar waren ook enkel bovenaan aanwezig

    bij de originele waren onderaan geen rubbers en was het ook veer in veerschotel (ijzer op ijzer)

    hoe het origineel zat maakt nu niet meer uit immers zijn je veren ook niet meer origineel toch?
    je hebt nu speling onder op je veer die dit probleem veroorzaakt
    als de auto vrij van de grond hangt mag je volgens apk de veer niet kunnen draaien, punt
    ik heb je DE oplossing gegeven, moet ik het ook herstellen:D

    #17940190

    ondertss naar opel garage geweest, en effectief was de rechter schokdemper stuk (nat van olie)
    en de linkse schokdemper begon ook nat te worden.

    1dag mee gereden en niets aan de hand
    vandaag terug gebonk te horen, pfffff

    ik denk gewoon dat ik terug ga gaan en mijn originele veren terug laat plaatsen
    want ben het ondertss wel moe.

    en mss direkt mee laten vervangen de 2 stabilisatorstangen (verbindingstangetjes)
    mee laten vervangen, of wat denken jullie???

    #17940189

    nog steeds speling op de veer, mijn advies genegeerd natuurlijk
    als je nu ingekorte dempers had laten plaatsen was het zeker over
    de neerwaartse slag is te diep voor je dempers met deze veren, waardoor ze stuk slaan

    wat ik denk wil jij niet weten :jerry

    Leve de Opel dealert :thumb

    Groetjes Mario

    #17940191

    normaal gezien als je enkel verlagingsveren plaatst van +- 4cm dan kan dat toch geen kwaad voor je dempers
    of vergis ik me?

    ik ga deze week zelf aan de wagen beginnen te prutsen en
    alles van rubbers en stangen controleren

    ps: ingekorte dempers hebben ze niet bij opel garage (had ik al gevraagd)

    #17940192

    die -4 cm is echt de MAX
    als er veel speling is op de veer zal hij te laag komen
    mijn voorkant heb ik verlaagd met -3,5cm weitec veren en koni str-t dempers originele lengte
    ook daar moest ik tuinslang om mn veer doen vanwege speling, nog niet eens -4
    heb mn dempers en veren bij stroevemotorsport vandaan

    #17940193

    ok want eigenlijk was ik ook al aan het denken aan men cardankoppen
    maar deze hebben er mss weinig mee te maken??

    #17940194

    @didi wrote:

    ok want eigenlijk was ik ook al aan het denken aan men cardankoppen
    maar deze hebben er mss weinig mee te maken??

    met de homokineten zul je weinig last hebben
    bij een schroefset komt ie namelijk nog veel lager
    wel slijten de lagers iets harder

    #17940195

    ik denk dat het beste gaat zijn dat ik gewoon mijn originele veren ga terugsteken
    en dan zien of hij het nog heeft

    #17940196

    het is uiteindelijk jouw auto en je moet zelf weten wat je er mee doet
    bij mij is falen GEEN optie, en dat is het in mijn ogen als je de originele er weer onder zet
    ben zelf met een motorombouw bezig en heb al aardig wat tegenslagen gehad
    nu heb ik eindelijk de electra goed
    begint de oliekoeler en brandstofdrukregelaar te lekken op de adaptors
    en ook hier vind ik wel weer wat op tot het krng eindelijk loopt zoals het hoort :thumb

    zo heb ik ook staan stoeien met mn voorvering, want had ook te veel speling en gekke geluiden
    de boel weer uit mekaar gehaald en de tuinslangoplossing bedacht toen ik in de schuur zat te staren naar de slanghaspel :D
    soms om een niet origineel onderdeel te plaatsen zul je iets origineels moeten bedenken ;)

    mocht je in de gelegenheid zijn een keer naar Tilburg te kachelen wil ik er best ff naar kijken wat ik er mee kan :thumb

    #17940197

    maar, is het dan misschien geen idee zelf die ingekorte dempers te bestellen en bij je garage te laten monteren?

    #17940198

    dat dacht ik eerst ook te doen, als ze effectief versleten waren
    maar tijd was te kort en dan zijn er maar terug originele ondergekomen
    en ik ga geen dubbel nieuw kopen hoor

    #17940199

    Dus eigenlijk kun je het beste de astra H verlagen door een complete verlaagde set te kopen ?
    Schroefset maakt de vering keihard, en kortere veren sloopt je originele schokdemper ?

    Dan rest enkel nog de vraag waar je een fatsoenlijke set kan kopen, Want wat er op marktplaats staat voor 200 euro daar heb ik nog wel wat twijfels bij.

    Mark

    #17940200

    ik heb enkel verlagingsveren erop (40/40) van apex, op originele shockers. vind het echt heerlijk rijden, en misschien dat de shockers wel sneller slijten.. maar liever dat dan zo’n schroefset die het laat voelen alsof me wagen aan de viagra zit zo stijf..

    #17940201

    @opel-mark wrote:

    Dus eigenlijk kun je het beste de astra H verlagen door een complete verlaagde set te kopen ?
    Schroefset maakt de vering keihard, en kortere veren sloopt je originele schokdemper ?

    Dan rest enkel nog de vraag waar je een fatsoenlijke set kan kopen, Want wat er op marktplaats staat voor 200 euro daar heb ik nog wel wat twijfels bij.

    Mark

    deze passen op je originele schokdempers
    goed geprijst, en weitec need i say more king:
    http://www.stroevemotorsport.nl/Verlagingsveren/152426/28260142–Opel-Astra-Weitec-Verlagingsveren/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17940202

    Maar bij de topic schrijver gingen zijn dempers lekken, hoe ver was die dan wel niet verlaagd ?

    #17940203

    ze zeggen dat je tot 4 cm zonder problemen kan
    mijn ervaring zegt zat dat niet waar is
    want als je een veer plaatst die zegt dat hij -4 verlaagt
    en je houd speling op de veer na montage
    betekent dat je hier al overheen zit
    dus dan gaat de neerwaartse slag te ver
    en slaan ze lek
    mijn weitec veren zouden -35mm zijn en zelfs daarmee had ik een beetje speling
    door onderop mn veer een stukje tuinslang te schuiven
    zitten ze nu muurvast en uiteindelijk is hij 3cm lager geworden, maar hij zal nog wel iets zakken
    mijn koni dempers zijn trouwens originele lengte

    grtzz Mario

    #17940204

    vandaag auto zelf opgekrikt en …..
    een stukje slang tussengestoken (merde zeg voor dat erond te krijgen, pfff)
    voorlopig maakt hij geen lawaai meer
    ook de veer kan je op 2manieren in de veerkom plaatsen, nu gezien
    langs voor en langs achter, en die stonden wel verschillend ook
    nu alletwee ook hetzelfde gezet

    ps: hoelang is jouw stukje tuinslang ertussen? bij mij zo’n 8-9cm

    #17940205

    om dit goed te doen zul je de veerpoot uit mekaar moeten halen
    bij mij zit de tuinslang om de eerste slag waar hij in de schotel drukt

    #17940206

    ik heb de veer samengetrokken dmv veerspanners
    voorlopig is het probleem dus opgelost

    #17940207

    kan ook ja :thumb
    maar je ziet nu wat ik bedoel toch?

    groetjess Mario

    #17940208

    yes idd

    met zelf te doen zie je ook veel meer natuurlijk :)

    #17940209

    Ik heb mijne ook verlaagd met alleen veren. In het begin wel de stabilisatorstangen stuk gehad, maarja die dingen gaan altijd kapot bij het loshalen.
    Voor de rest rijd hij super strak. Hij is wel iets stugger geworden. Maar ook weer niet zo dat je door de hele auto heen stuitert.

    In de winter heb ik er 15 inch winterbanden onder, maar dat rijd dat ook wel weer heerlijk soepel :jerry

    #17940210

    @jelmer_astra wrote:

    Ik heb mijne ook verlaagd met alleen veren. In het begin wel de stabilisatorstangen stuk gehad, maarja die dingen gaan altijd kapot bij het loshalen.
    Voor de rest rijd hij super strak. Hij is wel iets stugger geworden. Maar ook weer niet zo dat je door de hele auto heen stuitert.

    In de winter heb ik er 15 inch winterbanden onder, maar dat rijd dat ook wel weer heerlijk soepel :jerry

    bij mijn (bijna) 18 jaar oude astra zijn ze wel heel gebleven, hoe?
    eerst het schroefdraad goed schoonborstelen met een boormachine met borstelkopje er op
    daarna met een kwastje en ontroester, gebruik zelf Jizer van swarfega schoon maken :thumb

    Mario

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 60)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.