Astra H ombouw naar Full options

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H ombouw naar Full options

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 153)
  • Auteur
    Berichten
  • #17915828

    Weet iemand hoeveel tijd het kost om de Cruise Control te activeren (softwarematig bedoel ik dan)? De dealer zegt dat ie het niet precies weet, tussen de 15min en 1uur. Raar dat ie dat niet precies weet want hij wist mij wel te vertellen hoe en waar het allemaal geactiveerd dient te worden.

    #17915829

    Als je alle aansluitingen goed hebt(kopp.schakelaar enz) en het alleen om het programeren gaat kan dit gemakkelijk en snel via de opcom. paar menu’s door en dan cruisecontrol activeren,(staat volgens mij zelfs een howto)

    had je alles al voorbereid in jou auto?

    #17915830

    @chieltjuh wrote:

    Als je alle aansluitingen goed hebt(kopp.schakelaar enz) en het alleen om het programeren gaat kan dit gemakkelijk en snel via de opcom. paar menu’s door en dan cruisecontrol activeren,(staat volgens mij zelfs een howto)

    had je alles al voorbereid in jou auto?

    Wat bedoel je met alles? Ik heb idd de koppelingsschakelaar er al zitten en ook aangesloten. En heb de hendel vervangen voor die met de cc knoppen. Voor zover ik weet heb ik dan alles?!

    #17915831

    Volgens mij moet het dan gewoon gaan werken,(heb er geen ervaring mee)

    Het makkelijkste is een keer een opcom in de buurt opzoeken en even activeren. ;)

    #17915832

    @chieltjuh wrote:

    Volgens mij moet het dan gewoon gaan werken,(heb er geen ervaring mee)

    Het makkelijkste is een keer een opcom in de buurt opzoeken en even activeren. ;)

    Ah, ik dacht dat je er ervaring mee had.
    Ik heb al een oproep gedaan voor opcom maar ik ga ook naar de dealer vandaag even luisteren wat die zegt.

    #17915833

    Nee ik probereer erachter te kopen hoe het presies zit als je geen voorbereidingen hebt,
    zo ver ik nu weet moet ik een kopp schakelaar monteren, draad trekken vanaf kopp schakelaar? naar ?!
    en bedieningsstalk monteren en inlezen..

    Ik woon niet om de hoek dus aan mijn opcom heb je ook weinig(aan mijn opcom kennis ook niet:P)

    #17915834

    Ik heb nu Cruise Control in mijn GTC. :thumbup
    Het heeft mij totaal 72 euro gekost. 44 voor de hendel en 28 voor het programmeren bij de dealer. (de koppelingsschakelaar had ik er al inzitten) Het programmeren kostet incl. proefrit 20min.

    Ook het indicator lampje in het dashboard doet het.

    Wil er iemand een knipperlicht hendel kopen? :thumb

    #17915835

    Vind ik serieus geen geld!!

    Dealer vroeg 93 eries voor een nieuwe stalk, de sloop 75, op ebay ben je ook al snel 50 euries kwijt volgens mij!!

    helaas heb ik geen koppelings schakelaar,en weet ik niet of de aansluitingen er zitten.. engels forum kom ik er niet uit, dus voorlopig maar een baksteen :wors

    #17915837

    Ik ben nog steeds aan het twijfelen om in mijn GTC navi in te bouwen, nou eerst nog een paar vragen voordat ik naar de sloop toe ga en met de verkeerde spullen thuis kom:

    DVD90 of CD70 navi, wat is het verschil? en is een CID het enige scherm wat combineerd met deze 2?
    Ik wil vanaf mijn cd30 en TID upgraden naar DVD90/CD70 NAVI kan dit?
    Scherm en Radio moeten afgemeld zijn, anders zijn deze onbruikbaar?! en valt dit te controleren of moet ik hierover gwn een afspraak maken met de verkoper(waarschijnlijk de sloop)

    Wat heb ik nodig:

    -DVD90 of CD70 navi
    -CID scherm
    -behuizing?(kan ik de behuizing van mijn TID gebruiken?)
    -RGB kabel(tussen CID en Radio/navi?)
    -antenne/antenne kabel(voor de navi?)

    Klopt dit zo aardig?

    #17915838

    Het enige verschil tussen de dvd90 en cd70 is dat de navigatie op een dvd staan bij de dvd90. Bij de cd70 staan de landen op losse cd’s en moet je uds wisselen wanneer je de grens over gaat.
    Cid scherm is wel een groot plus punt. Ik had in mijn astra eerst een gid scherm maar dan zie je de wegenkaart niet. Alleen de vocale aanwijzingen en je ziet op het scherm een paar pijlen. Wanneer je in de binnenstad rijdt dan is het soms lastig in te schatten welke weg je nu moet hebben. Met de wegenkaart erbij is dat een stuk makkelijker.

    RGB kabel moet je even kijken. Mogelijk is deze al voorbereid. Let er wel op dat alles uitgeleerd is, anders kun je het niet opnieuw inleren in jou auto. tevens heb je de beveiligingscode van je auto nodig. deze staat op je autopas.

    Het cid scherm is ook groter. dus die kunstof zwarte rand om je scherm heen moet je ook vervangen.

    @chieltjuh wrote:

    Ik ben nog steeds aan het twijfelen om in mijn GTC navi in te bouwen, nou eerst nog een paar vragen voordat ik naar de sloop toe ga en met de verkeerde spullen thuis kom:

    DVD90 of CD70 navi, wat is het verschil? en is een CID het enige scherm wat combineerd met deze 2?
    Ik wil vanaf mijn cd30 en TID upgraden naar DVD90/CD70 NAVI kan dit?
    Scherm en Radio moeten afgemeld zijn, anders zijn deze onbruikbaar?! en valt dit te controleren of moet ik hierover gwn een afspraak maken met de verkoper(waarschijnlijk de sloop)

    Wat heb ik nodig:

    -DVD90 of CD70 navi
    -CID scherm
    -behuizing?(kan ik de behuizing van mijn TID gebruiken?)
    -RGB kabel(tussen CID en Radio/navi?)
    -antenne/antenne kabel(voor de navi?)

    Klopt dit zo aardig?

    #17915839

    Bedankt! erg duidelijk!

    Qua voorbereiding ga ik daar niet vanuit, voorbereiding van mistlampen en ccontrol heb ik ook niet.

    ik wist niet dat er dvd90’s waren icm een MID, idd wel iets om op te letten, voorkeur gaat uit naar CID

    #17915840

    Volgens mij zijn ze er ook niet met eem MID alleen maar met een GID of CID scherm

    #17915841

    De DVD9 werkt alleen i.c.m een CID een CD70 werkt met beide(GID,CID)

    #17915842

    okeey weer wat geleerd thx!

    #17915843

    @Opeltje17 wrote:

    De DVD9 werkt alleen i.c.m een CID een CD70 werkt met beide(GID,CID)

    Dat wist ik ook niet…. :D

    #17915844

    Net Nog even contact gehad met een sloperij, had voor mij een mooi scherm liggen en een DVD90.
    Maar de man zelf wist niks van afmelden af en zei dat de dealer via t serie nummer de radio weer vrij kon geven… :wtf

    #17915845

    nee van alles wat ik er over gelezen heb gaat dat niet, of je leert de radio uit in de auto waar hij inzat of je plaatst scherm en radio tegelijk over, ieder andere manier levert een waardeloos stuk plastic op.

    #17915846

    Het ging hier om een scherm en dvd90(uit dezelfde auto).Ik lees wel eens dat als je ze beide vervangt dat ze gekoppeld zijn en het plug en play is.

    Nog even langs de opel geweest en die gaf aan dat dit allemaal niet zo makkelijk gaat(updaten van cd30 naar dvd90) omdat de stekker verbindingen allemaal anders zijn, en meestal niks voorbereid is.

    Geen idee hoe ik dit kan controleren, en vind het toch zonde om een scherm en dvd90 aan te schaffen voor 500,- waar ik vervolgens niks aan heb

    Ik zal vd week wel even wat demonteren en foto’s van de stekkers maken.

    #17915847

    Even uit mijn hoofd, voor ene kleurenscherm moet er een extra rgb kabel bij getrokken worden, juffer1 kan je daar wel meer over vertellen, hij heeft er bij hem ook een kleurenscherm ingebouwd met de cd70.

    Mark
    http://www.AstraTuningClub.nl

    #17915848

    Jah idd,

    Morgen zal ik wel even wat foto’s van de aansluitingen, lijkt me sterk dat de stekker van een TID gelijk zijn met een CID.

    Op ebay lees ik vaak ‘Display and dvd90 are “maried” so its plug and play’. dit zal er op duiden dat het setje van de sloop niet afgemeld hoeft te zijn?!

    Blijft allemaal net te duur om even te proberen..

    #17915849

    stekkers van gid/cid /mid zijn allemaal het zelfde.

    de extra rgb kabel heb je alleen nodig icm met cid als je je navigatie in kaart weergave wilt hebben ipv pijltjes,

    heb bij mij ook de gid veranderd naar cid,

    had geluk dat de rgb kabel er al in de auto aanwezig was.

    af melden van het systeem,bv sloopauto, moet toch echt in de sloopauto gebeuren,met de carpass van de sloopauto.

    greetz

    Marcel

    #17915850

    Na wat zoeken naar plaatjes kwam ik er ook achter dat de aansluitingen het zelfde zijn.

    Heb vanmiddag ook gelezen over bedrijven die radio’s kunnen resetten, zodat deze weer gebruikt kunnen worden, de sloopauto is namelijk al tot schroot verwerkt.

    #17915851

    Het is wel te doen in een andere auto alleen moet je de security code en chassis nummer van de ”sloop auto” hebben om het setje te kunnen afmelden in een andere auto.

    #17915852

    De opel dealer zei dat hij met het ingeslagen serienummer vd radio de security code kon opvragen/achterhalen.
    Vervolgens in mijn auto monteren, afmelden met de oude sec.code en weer aanmelden.?

    #17915853

    Je kan je radio dvd90 of cd70 ook laten resetten heb ik ook laten doen bij mijn dvd90.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 153)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.