Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H nieuw mistlamp kabel aanleggen
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 3 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
12 juni 2014 om 10:49 #17266389
Beste Opel-forum leden,
Ik ben nu 6 dagen trotse bezitter van een Astra H 1.7 CDTI (2008). :thumb Ik wil graag mistlampen plaatsen. De voorbumper gisteren afgehaald maar geen mistlamp aansluiting aangetroffen. :shock:
Bij mijn vorige auto (Corsa) was het wel aanwezig en heel makkelijk om te doen.
Heeft iemand enig idee bij welke zekeringbox ik de mistlamp kabels moet aansluiten?
Is er een HOW-TO voor aanleggen van nieuw mistlamp kabel? Zijn het 2 aparte kabels per mistlamp?
Kaniemand mij helpen aan elektrische schema`s van mistlamp gedeelte aub?
Indienmogelijk ook de CAT / GM nummers van de kabels die ik moet aanschaffen.ik heb foto`s gemaakt maar ik weet niet hoe ik ze moet uploaden.
Alvast bedankt voor meedenken.
Mrmyhosh
12 juni 2014 om 20:04 #18238265Komt bij een h heel wat meer kijken, mistlampen worden geschakeld door de uec (elektrisch stuurapparaat onder de motorkap ).
12 juni 2014 om 23:52 #18238266Hoi Nick-GSI
Ik hoop dat de zekering boxen wel voorbereid zijn.
Ik heb geen vraagbaak met elektrische schema. Via internet heb ik wel een elektrische tekeningen cd (astra H) besteld. Hopelijk komt het gauw binnen.
Als ik weet welke pinnen ik moet gebruiken vanuit de UEC is het niet meer een grote probleem.
Ik ben in bezit van op-com voor inleren.
Nieuwe schakelaar is te vinden bij de meeste sloperijen
Mistlampen zelf is ook niet het probleem.Weet iemand de onderdeelnummer (GM nummer) van de kabel die vanuit UEC naar mistlamp gaat?
Met vriendelijke groet,
Mrmyhosh13 juni 2014 om 09:26 #18238267Ik heb bij mij kabels getrokken nadien, wordt via de uec aangestuurd.
Hier in de link een how to die ik gebruikt heb.
Alles heel duidelijk en volledig correct.
Komt vanop astraownersnetwork.co.ukhttp://www.mijnbestand.nl/Bestand-VSV3WT8HZA67.docx” onclick=”window.open(this.href);return false;
13 juni 2014 om 09:50 #18238268Hoi Dark-divx,
Bedankt voor je post. Het is zeker heel duidelijk uitgelegd.
Gaat goed van pas komen. Ik ben hier heel blij mee.Nog een vraagje. Heb je misschien ook type nummers of bestel nummers van de gebruikte insteek pennen voor mij?
De mistlamp aansluiting bij de lamp zelf, is het makkelijk om aan een orginele stekker te komen? Op welke manier heb je dat opgelost?Groet,
Mrmyhosh
13 juni 2014 om 09:54 #18238269Ik heb een US bumper gestoken, daar zaten de mistlichten bij, maar deze zijn anders van aansluiting of de europese.
Maar ik heb ergens een stekker gepakt vanop de sloop die paste op mijn mistlichten.
Deze dan aan de kabels gesoldeerd.
Die insteek pinnetjes die je zoekt. Die kan je kopen. Maar als je geen zin hebt om te zoeken. Dit zijn dezelfde pinnetjes die in een ISO fiche zitten voor een radio.13 juni 2014 om 11:46 #18238270Bedankt Dark-divx.
Ik zal binnenkort de mistlampen bestellen.
De relais en zekering van plaatselijke opel dealer of sloperij.
De schakelaar wordt ook een sloperij.
Ook een setje universele Autoradio aansluit kabels halen.
Vandaaruit kan ik makkelijk die fisches uithalen en hergebruiken.
Heb jij enig idee welke dikte de kabel naar de mistlampen moet hebben en is het beter om hittebestendige kabel te gebruiken.
Die info kan ik niet uithalen vanuit de HOW-TO.Zodra het af is probeer ik een foto te uploaden.
Groet,
Mrmyhosh13 juni 2014 om 12:20 #18238271Ik heb gewone kabel gebruikt.
Kabel ligt toch ver van de motor.
Kabel loopt ergens over/achter/onder de bumperbalk naar de mistlichten.6 augustus 2014 om 19:00 #18238272Hallo Opel liefhebbers,
De mistlampen heb ik volgens de beschrijving van dark-divx geplaatst. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-VSV3WT8HZA67.docx” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het is heel eenvoudig en alle te nemen stappen worden in Jip en Janneke taal uitgelegd. (wel in het Engels maar de foto`s zeggen ook genoeg)
Ik heb geen foto’s gemaakt tijdens plaatsen en bedraden. Sorry.
De mistlampen heb ik aangeschaft bij Winparts. Schakelaar bij een sloperij gekocht.
Bij de plaatselijke elektronica winkel ISO stekker voor autoradio gekocht. (er moeten vrouwelijke ISO fiches vanaf de onderzijde in de UEC geplaatst worden)
Bij de mistlampen zelf heb ik mannetje-vrouwtje kabel schoenen gebruikt. aan de bovenzijde van lamp behuizing een gaatje geboord en stukje van kabel doorheen gehaald en op aansluitingen gesoldeerd. Daarna wel afkitten voor vocht. Voor het geval de voor bumper af moet want de originele mistlamp aansluit stekker heb ik niet.
Met op-com de mistlampen geactiveerd. Daarna met de auto op vakantie geweest. Vandaar dat ik niet eerder heb kunnen schrijven.Misschien kan die beschrijving in How-To map geplaatst worden. Tekst is duidelijk en foto’s zeggen meer dan genoeg.
Bedankt allemaal.
Met vriendelijke groet,
Bulend6 augustus 2014 om 21:08 #18238273Wel 1 belangrijke tip, zorg dat al de rubbertjes van de stekkers en de rubbers van de kap van de uec perfect erin zitten. Als dit niet het geval is ga je later last van vage problemen met gaspedaal door corrosie op de stekkers in de uec.
17 augustus 2014 om 23:12 #18238274ben blij dat het gelukt is.
25 augustus 2014 om 20:17 #18238275Heb ook zo’n howto gemaakt:
viewtopic.php?t=178422
Ga eens zien volgende week of alles ok is in de UEC, ik ben niet 100% zeker of de rubbertjes perfect op hun plaats zitten onderaan de UEC. Goede tip Spacejam. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.