Astra H Lpg g3 1,6 stottert en valt uit de eerste minuten

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H Lpg g3 1,6 stottert en valt uit de eerste minuten

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Wie o Wie kan mij Helpen???

ik heb een astra H automaat easytronic 1,6 Lpg g3 bj 2006

S’ochtends start de auto prima. echter als ik ga rijden hikt de auto en schakelt hij niet over van 2 naar 3. als ik dat dan handmatig doe geeft hij geen vermogen om door te trekken. hij houd vreselijk in.
    voor een stoplicht valt hij dan ook uit omdat de motor geen toeren houd. dit gebeurt 1 of 2 keer achter elkaar. Meestal op benzine maar ook op lpg. dan 4 minuten rijden is de auto warm en rijd hij helemaal perfect. geen problemen.

Heb de auto al 6 keer aan de kast gehad en alle waarden zijn in orde. er word geen probleem gemeld in het systeem.

Heb onlangs om te beginnen de bobine vernieuwd maar dat heeft niet geholpen.
    er is al gekeken naar de egr klep en het elektronisch gasklephuis is ook gereinigd. stappen motor zit er niet in.

De garages waar ik nu geweest ben kunnen mij niet vertellen wat er aan de hand is. De kast geeft gewoon niets aan.

Wie kan mij helpen.

gr
    deziree

Al eens Benzinedruk laten controleren.
    of Compressie laten meter

Willem

Kleppen stellen ?

Bijvoorbeeld, zoiets verwacht ik ook, tenminste als de kop nog te redden is.

Exact hetzelfde begint de ellende bij de Z18XER’s op LPG namelijk, rijdt koud beroerd, warm redelijk tot goed.

Willem

geeft geen storing aan.

Hoeft ook niet, laat idd de kleppen maar stellen.

De 16XEP en XER motoren in de astra H willen namelijk niet goed op gas omdat de verbrandings temperaturen hoger liggen dan op benzine branden de kleppen in de kop waardoor de motor beroerd gaat lopen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.