Astra H: Lampje brandt dim en gaat uit met knopje…?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H: Lampje brandt dim en gaat uit met knopje…?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Hallo allemaal!

Ik heb m’n auto net opgehaald uit de garage (APK) en er werd vertelt dat er iets niet helemaal goed is.
    Het probleem:
    Standaard als de auto contact maakt/motor aan brandt het ‘Airbag’-lampje heel vaag/dim. Alsof ie niet z’n volle 12V krijgt maar 3-6V. Als ik vervolgens het knopje van het mistachterlicht indruk, gaat het lampje uit. Haal ik m’n vinger van de knop, je raad het al, lampje weer aan.

Hebben jullie enig idee hoe dit komt?
    Ik was naar een Opel dealer geweest om een afspraak te maken om deze uit te laten lezen, maar ze zeiden dat het waarschijnlijk weinig nut had.. Ze hadden het over een massa probleem?

Vaak een massa probleem zoals je omschrijft. Vage lichtjes op half vermogen en als je dingen bediend word het nog vager. Ga maar beginnen met meten. Uitlezen heeft evt wel zin mocht er een module kapot zijn.
    Helaas weet ik zo niet 1 2 3 uit hoofd waar welke massapunten zitten in de astra h.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

Moet ik dan beginnen bij de achterlichten of achter het dashboard? Chassis met het massapunt meten ofzo?
    Sorry ik heb nog nooit zoiets gedaan..
    Als er een module stuk is, moet er dan niet meer aan de hand zijn dan een vaag brandend lampje?

Massa van je dashboard zit achter je dashboard.. Niet bij je achterlichten..
    Schakelaar kun je doormeten
    12v in en de 12v uit van de schakelaar stand doormeten…

Ik zal even uitvogelen hoe het dashboard uit elkaar moet en dan zal ik eventjes kijken, bedankt in ieder geval. :)

Oké, alle zekeringen nagekeken en zekering 18 in de achterste zekeringbox (de REC?) was doorgebrand. Vervangen en alles werkt weer redelijk goed! Boordcomputer geeft nu alleen ‘!!! Bereik !!! 0km’ aan de hele tijd. Zal zo de accupool er even afhalen, misschien helpt dat.

Accupool eraf gehad en alles werkt weer zoals het hoort! Bedankt allemaal!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.