Astra H heeft onbekend probleem

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H heeft onbekend probleem

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

Vandaag ANWB bij mijn opeltje gehad en die konden me niet verder helpen. Misschien is dit bij iemand eerder gebeurd :)

Qua rijden merk ik helemaal niks aan de auto. Loopt als een zonnetje, haperd niet, stottert niet.
    Nu knipperen er 3 lampjes op het dashboard. Het autotje met baco (Geel), de accu (rood) en ABS (geel)
    Deze gaan dus niet continu branden maar blijven op verschillende tijden en bij verschillende snelheden knipperen.

Daarnaast valt de snelheids meter uit (Die gaat dus ongeacht de snelheid op 0) als de lampjes beginnen te knipperen.
    De toerentaller gaat ook naar nul.
    Na een tijdje gaat de benzine meter naar 0 en geeft hij op de display aan nog F km (Oftewel, tank is leeg)
    En als laatste gaat zodra de benzine meter naar 0 gaat, ook de cruise control er af.
    Als ik de cruise controle aanheb, terwijl de lampjes gaan knipperen, dan blijft wel het autotje met de baco branden.

Nou zijn die knipperende lampjes niet uit te lezen, want ze geven geen storing :(
    En ik heb echt geen idee wat dit kan zijn, evenals twee monteurs van de ANWB.

Misschien iemand hier een idee?
    Alvast bedankt.

Defecte dynamo of accu, of een defecte/slechte massa aansluiting waardoor de dynamo niet voldoende kan laden.

What he said [WHITE UP POINTING INDEX]

@Opeltje17 wrote:

Defecte dynamo of accu, of een defecte/slechte massa aansluiting waardoor de dynamo niet voldoende kan laden.

Allemaal uitgesloten door de ANWB, en hij heeft ook nergens last van met rijden. Niks inhouden of vermogensverlies.
    Was het eerste wat ze hebben gecontroleerd. Accu is stationnair 14,1, met lampen en radio gewoon aan.

Defect instrument paneel of CIM module..

Ooit heb ik iemand gehad waarvan het halve dashbord niet meer werkte van een Astra H , hij zette mijn instrumentenpaneel erin (tellers van onze astra H destijds) en alles werkte weer…

Vanavond hele avond druk geweest. Auto helemaal gestript. Meeste massa punten doorgemeten. Nergens een overbruggingsweerstand. Overal netjes 0.
    ABS regel apparaat los gehad, alle stekkers bekeken, doorgemeten, geen storing.
    Accu helemaal schoongemaakt, getest, was goed.
    Alle massa punten in het motorblok nagekeken, met staalborstel roest vrij gemaakt.

Achterin regelapparaat helemaal gecontroleerd.
    Stuurapparaat los gehad. Massa punten gecontroleerd.

We hebben niks kunnen vinden wat afwijkt.

Is er misschien iemand die een stroomschema heeft voor de Astra H?

Ik heb nu werkelijk geen idee meer :(

Probeer nu eerst eens een andere tellerunit ? En als dat niet werkt een andere CIM..

Ga ik doen. Kijken of we een donor kunnen vinden ;) Kon volgens de opel dealer gewoon even getest worden. Mocht het dan over zijn, ben ik voor niet al te veel klaar.

Bedankt zover!

Ik ben benieuwd !

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.