Astra H cdti 1.9 (150pk) hikt

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H cdti 1.9 (150pk) hikt

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222197

    Hallo mensen,

    als ik in het toerengebied van +/- 1200 – 2000 zit en rustig gas bij geef, voel ik eerst een paar hikken voordat er iets gebeurt. Vooral in de stad is dit behoorlijk irritant.
    EGR is een half jaartje geleden vernieuwd, map sensor is schoon. KM stand net 100000. Ik rijd iedere dag ook op de snelweg, dus zeker niet alleen in de stad.
    Turbo begint volgens mij bij 2100 pas bij te komen, klopt dit?

    Iemand misschien een idee? Zelf twijfel ik aan de mapsensor omdat als ik hem schoonmaak, het probleem toch weer een paar dagen weg is.
    Ik heb echter geen idee hoe ik die kan testen en of die dingen wel eens falen, en 377 Euro die Opel rekent vind ik wat te gortig om te proberen.

    Wat kan dit nu zijn?

    #17685106

    Dat hikken heeft die van mijn nu ook weer.
    Ben bang dat er weer wat troep aan de egr kleeft.

    bij mij zit er ook net 12k een nieuwe op.
    Volgens mij moet een cdti flik op z’n staart trappen.
    wat hier in nederland niet kan

    heb een trekhaak denk dat maar een keertje friesland ga doen met een lompe vierkante bak er achter.

    misschien dat ie daar beter van gaat lopen.

    theun

    #17685107

    bij mij begint hij nu juist te hikken sinds er een nieuwe egr op zit :wtf

    #17685108

    EGR is brandschoon, net als de mapsensor.

    #17685109

    Iemand nog suggesties?
    Kan het de LMM zijn, of zijn het de beruchte wervelkleppen misschien?

    #17685110

    als je een map sensor hebt ben je tog geen lmm of zit ik er naast?

    Erwin

    #17685111

    turbo sensor zou ook nog kunnen, die raken ook nogal eens vervuild. (zit links van de egr van vooraf gezien, zit met één torx bout vast.).

    #17685112

    Hikken kan ook aan de verstuiverstekkers liggen.
    Deze maken dan een slecht contact.
    Nieuwe stekkers (en softwareupdate) verhelpen dit probleem.

    #17685113

    origineel gepost door Spacejam
    turbo sensor zou ook nog kunnen, die raken ook nogal eens vervuild. (zit links van de egr van vooraf gezien, zit met één torx bout vast.).

    Ja, dat is de mapsensor. Die is brandschoon.
    Links vooraan, tegenover de distributieriem als het ware, zit ook (denk ik) een sensor ??? Wat doet die?? Kan ik die er zo uit halen? Of is het geen sensor?

    #17685114

    dat is toch niet de mapsensor?

    #17685115

    origineel gepost door Spacejam
    dat is toch niet de mapsensor?

    Nee, de mapsensor zit in het midden, aan de achterkant van het blok, 20cm links van de EGR klep.

    Die ik bedoel zit links voor, bovenop het blok, dus net onder de zwarte afdekplaat, zeg maar tegenover de distributieriem. Temp sensor misschien?? Geen idee.

    #17685116

    we bedoelen dezelfde sensor ;)

    #17685117

    origineel gepost door Spacejam
    we bedoelen dezelfde sensor ;)

    Weet jij misschien waar die voor is?

    #17685118

    die achterop je blok zit met een zwart blokje eraan en de stekker naar boven gericht is je turbo sensor, die meet de luchtstroom in je inlaat om te controleren of de turbo de juiste druk geeft. Die sensor wil nog wel een vervuilen die die egr klep. Zo heb ik hem laatst ook schoongemaakt, het was gewoon één klont met drab wat er aan zat.

    #17685119

    origineel gepost door Spacejam
    die achterop je blok zit met een zwart blokje eraan en de stekker naar boven gericht is je turbo sensor, die meet de luchtstroom in je inlaat om te controleren of de turbo de juiste druk geeft. Die sensor wil nog wel een vervuilen die die egr klep. Zo heb ik hem laatst ook schoongemaakt, het was gewoon één klont met drab wat er aan zat.

    Ja, ja, die ken ik, dat is de mapsensor. Maar die sensor linksvoor. Wat doet die??

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.