Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H Break > ervaringen met parkeersensoren.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2009 om 09:34 #17210388
Hallo, we hebben net een Astra Break uit 2005 aangeschaft. Daar we op onze vorige auto parkeersensoren hadden, wil ik deze ook gaan plaatsen op de astra. Nu zag ik dat de sensoren nogal laag gemonteerd zijn en schuin naar boven gericht zijn bij de Astra. Bij mijn bmw is dit ook en ik ervaar dat er soms een beetje water blijft staan in de sensoren als het geregend heeft waardoor deze dan niet goed werken. Bij onze audi zitten de sensoren hoger en deze werken steeds perfect.
Wat zijn de ervaringen van Astra rijders met sensoren? Werken deze bij regenweer feilloos?Ook is alle info welkom van mensen die zelf ook reeds sensoren achteraf ingebouwd hebben. Bv, kan je deze bij Opel bestellen in de juiste kleur?
Verder zal ik een fotootje plaatsen als we hem hebben.
11 juli 2009 om 16:42 #17492583Hoi,
ja, ik heb ze achteraf ingebouwd. Kost niet veel, iets van 50 euro voor 4 sensoren. Ben met een rolmaat naar de opel gereden, heb de plaats voor de sensoren opgemeten en ze er in gezet. Rijd er nu iets meer dan een jaar mee, zonder problemen. Er kan volgens mij geen water in. Die dingen zijn dicht. Althans bij mij.
Inderdaad staan ze iets naar boven gekanteld.
Je krijgt trouwens een boortje meegeleverd.
De gaten om de draden naar binnen te voeren zitter er al, voorzien van rubbers waar je alleen een gaatje in moet prikken. Aansluiten op de lampen en klaar.11 juli 2009 om 19:57 #17492584Ik heb ze achteraf geplaats in mijn Corsa D. Één set achter en een set vóór. Vóór draadloos omdat het lastig is door het schutboord te komen. Werken uitstekend. Waren zwart maar in kleur gespoten. Merk Spy, zie http://www.mbcarparts.com
16 januari 2010 om 22:03 #17492585origineel gepost door JFHSas
Ik heb ze achteraf geplaats in mijn Corsa D. Één set achter en een set vóór. Vóór draadloos omdat het lastig is door het schutboord te komen. Werken uitstekend. Waren zwart maar in kleur gespoten. Merk Spy, zie http://www.mbcarparts.comEven een goeie schop, hoe zijn die sensoren gekoppeld tijdens het in en uitschakelen in zijn achteruit?
Gaat het canbus systeem niet storen als je hem op de achteruit verlichting schakeld?
16 januari 2010 om 22:12 #17492586De voorsensoren en zender staan op een geschakelde +
Eerst niet maar toen bleek dat mijn AB niet meer werkte/gestoord werd en das niet handig als je je deuren wilt openen:o
De ontvanger schakel ik in met een klein drukknopje zodra het nodig is. Beter is natuurlijk om gebruik te maken van het b.v. op de radio aanwezige snelheidssignaal maar dat was me ff teveel werk:DDe achterste werken gewoon op de achteruitrijdverlichting en dat geeft geen probleem.
16 januari 2010 om 22:16 #17492587Weet je ook hoe je voorkomt dat die dingen gaan piepen als je achteruit rijd met een aanhangwagen erachter?
16 januari 2010 om 22:32 #17492588Ik heb er een afneembare trekhaak onder met een voertuigspecifieke aansluitset. Zodra de plug erin gaat, schakeld de achteruitrijd-waarschuwing uit.
16 januari 2010 om 22:48 #17492589oke en die sensoren zijn wel gewoon van spy? Wordt de achteruitrijverlichting dan eigenlijk ook weer uigeschakeld als je een aanhangwagen aangekoppeld hebt?
16 januari 2010 om 22:57 #17492590Sensoren zijn van Spy, komen van MBcarparts. Type moet ik opzoeken. Of alleen de sensoren worden uitgeschakeld c.q. ook de achteruitrijdverlichting weet ik ff niet meer. Tis al 1 1/2 jaar geleden dat ik dat spul heb gemonteerd en eigenlijk nog nooit gebruikt. Mag ik er morgen op terugkomen?
17 januari 2010 om 01:50 #17492591Technisch gezien is het nu morgen :D dus;
Sensoren achter zijn dezeAchteruitrijdverlichting schakeld NIET uit. Mistlicht (achter) schakeld wel uit. Dit alles bij een 7-polige steker!!
Jan
17 januari 2010 om 12:12 #17492592maar hoe weet dat spy setje dan dat er een fietsendrager/aanhangwagen achter zit? Of staat dat in handleiding beschreven op welke kabels je het moet aansluiten?
17 januari 2010 om 12:29 #17492593De aansluiting van die Spy (in feite maar één draadje naar de + van de achteruitrijdlamp(en) loopt via de aansluitset van de trekhaak. Die onderbreekt dus zodra je een steker inplugd.
7 februari 2012 om 18:47 #17492594Ik kick ’n oud topic en ik kaap ‘m ook nog eens, mijn excuses maar ik heb nog ’n vraag:
Ik heb ’n achteruitrijcamera binnen gekregen die in plaats van de kentekenverlichting geplaatst kan worden. Deze wil ik koppelen aan ’n achteruitkijkspiegel die inschakelt als ik de versnelling in achteruit zet (dus op ’t achterlicht aansluiten). Tot zover geen probleem, maar ik vraag me af of de camera en de spielge beide op dezelfde kabel van ’t achteruitrijlicht aangesloten kunnen worden. Gaat ’t CAN-bus systeem dan geen roet in ’t eten gooien?
Zou ik dit evt. probleem oplossen door de camera aan de ene kant aan te sluiten en de spiegel aan de andere kant? Of zie ik teveel “beren op de weg” die er niet zijn? Wil ’t graag goed aansluiten en hoop zoveel mogelijk “problemen” voor te zijn door er ’n eventuele oplossing voor te hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.