Astra H 2.0T Knallende uitlaat met overschakelen?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Astra H 2.0T Knallende uitlaat met overschakelen?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255894

    Hey opel mannen (vrouwen)
    Ik heb sinds kort een Knallende uitlaat, vooral met overschakelen naar an de versnellingen.
    Hij houdt ook zo af en toe wat in…
    Heeft iemand suggesties waar het aan kan liggen?
    Misschien een afstelling? bougies ? Ik tank 98. Kan ik foutcodes opsporen zonder een opcom of tech2?
    De auto is phase 1 Gechipt..
    Alvast bedankt.

    #18112963

    laatste keer dat ik knallen had lag het aan me bobine..

    #18112964

    Bij mij knalt hij ook. Gekomen na dat de eerste katalysator vervangen is voor een lege pijp .

    Greetz

    Marcel

    Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalkie

    #18112965

    @chopperbob wrote:

    Bij mij knalt hij ook. Gekomen na dat de eerste katalysator vervangen is voor een lege pijp .

    Greetz

    Marcel

    Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalkie

    daar heb ik geen last van hoor, ondanks ik een 200cell en eerste cat heb vervangen.

    #18112966

    Op mijn zafira opc heb ik ook een knallende uitlaat na vervangen voorkat. Vooral als je richting de toeren begrenzer
    Gaat. Verder geen vermogen verlies.

    Laatst iets aan je auto gedaan of vervangen?
    Anders kan het goed je bobine zijn.

    #18112967

    Nee heb motorisch niets gedaan laatste tijd…
    Het geknal hoort wel bruut, maar zal niet goed zijn lijkt me.
    Over het inhouden is ook een twijfel…. Het is meer van, als ik snel optrek lijkt het of de turbo soms vertraagd
    Reageerd , hij pakt hem na een paar tellen wel weer op, dan voel je de power wel weer. Maar voelt niet soepel, het lukt of hij tussen het schakelen z’n druk ff kwijt is.
    Gaspedaal is al goed ingetrapt ff wachten en dan komt en voel je de turbo pas.
    Vooral van de 3de naar de 4de dacht ik zo…

    #18112968

    lijkt mij dat het geen verschil mag maken vanuit en naar welke versnelling.

    maar je hebt zeker geen turbodrukmeter in je wagen zitten?

    #18112969

    Die van mij klappert ooit ook goed, vooral als ik eens stukje wat rustiger constant gereden heb en dan overschakelen als me geluid net wat donkerder begint te klinken ivm me luchtinlaat.

    #18112970

    Nee helaas niet Dion.. Zal het wel iets met de turbo druk zijn dan ? En de druk kan ik ook niet via het secret menu bekijken?

    #18112971

    En als het de bobine is, weet iemand toevallig een prijsje van de bobine waar ik dan maar rekening mee kan houden.
    Voor een 2.0T LER

    #18112972

    Is het niet gewoon de katalysator die op is ? Leegverbrand door een mischien iets te fout chipje?
    Ik heb namelijk wel eens het een en ander aan gekkigheid gezien na een foutief chipje.

    #18112973

    Bij mij knalt hij al vanaf een km stand van 24.521 km (toen is de rvs downpipe er op gegaan) en hij staat nu op meer dan 107.000 km.

    het knallen is de ene keer veel meer dan de andere keer.

    Bobine is tussen door ook vernieuwd , maar dat heeft niks uit gemaakt.

    Wel de andere bougies er toen in gedaan en daar werd het wel minder van (geen standaard bougies)

    Bij mij is het echt gekomen na die rvs downpipe( daarvoor was hij al gechipt)

    Ik dacht dat de bobine brug tussen de 200 en 225 euro was ,maar weet het niet meer zeker ,is al een aantal jaartjes geleden.

    Ik heb trouwens een 2.0 LEL 230 pk op de wielen

    greetz

    Marcel

    #18112974

    @john.t wrote:

    Nee helaas niet Dion.. Zal het wel iets met de turbo druk zijn dan ? En de druk kan ik ook niet via het secret menu bekijken?

    ik zou het niet weten of het de druk is.. beetje moeilijk oordelen zo :P
    als het goed is kan je via de OBD wel de turbodruk zien, alleen wordt die niet aangegeven in bar ofzo..

    @john.t wrote:

    En als het de bobine is, weet iemand toevallig een prijsje van de bobine waar ik dan maar rekening mee kan houden.
    Voor een 2.0T LER

    de bobine voor me z20let was net iets meer dan 100 euro.. origineel opel. weet niet meer precies waar ik em vandaan had trouwens, wel een nederlandse site.

    #18112975

    Steigerpijp? :hmmz

    #18112976

    Hey jongens bedankt voor de reacties alvast top, ik ga er van het weekend ff naar kijken en laat het wel ff weten…

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18112977

    De mijne klapt ook flink. Heeft te maken met externe dumpvalve icm luchmassameter. Ecu berekend hoeveelheid lucht en bijbehorende brandstof, maar door externe dumpvalve gaat er lucht bij overschakelen uit en blijft er benzine over en die verbrand in de uitlaat. Dat geeft bij mij de knal

    #18112978

    @kelderbier wrote:

    De mijne klapt ook flink. Heeft te maken met externe dumpvalve icm luchmassameter. Ecu berekend hoeveelheid lucht en bijbehorende brandstof, maar door externe dumpvalve gaat er lucht bij overschakelen uit en blijft er benzine over en die verbrand in de uitlaat. Dat geeft bij mij de knal

    heeft niets te maken met externe dumpvalve. ik heb een versterkte op de originele plaats en die van mij knalt ook als een gek :grin:
    is gewoon een beetje te rijk afgesteld denk ik.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

    #18112979

    Hey opelkenners,
    ff een kleine update, had m’n probleem al uitgelegd en heb de adviezen zo goed mogelijk uitgevoerd (nu bezig op het moment)
    Turbo slangen beide losgehaald, gecontroleerd op lekkage… geen olie te vinden dus droog..
    bobinebrug en bougies (bosch) vervangen.
    Wel ontdekt dat de carterontluchtingspijp die dikke (vanaf karter naar kleppendeksel loopt) helemaal dicht zat echt dicht,
    Ga straks nieuwe olie en filter halen, alles schoonmaken en maares kijken hoe het dan gaat.
    Ik vraag me af of dit ook invloed heeft op mijn turbootje?
    Heeft hier iemand ervaring mee en/of heeft iemand nog tips en adviezen?

    p.s wie weet waar het typeplaatje van de turbo zit? wil toch eens weten welke ik heb.

    greetz jt

    #18112980

    een turbo knalt altijd als hij gechipt (rijker afgesteld om overhitting van de zuigers te voorkomen) is in combinatie met verwijderen edelcat+sportcat
    http://www.youtube.com/watch?v=n3bkd7HNtg8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    met een rechte pijp zonder dempers gaat het zelfs gepaard met steekvlammen
    dus ik begrijp de hele dicussie niet :hmmz

    #18112981

    ik denk omdat ie het eerst niet deed en nu wel…

    #18112982

    Misschien allemaal onduidelijk idd:?:
    Ben in dat opzicht ook een leek… Maar de auto heeft mankementen, motorlampje op dashboard ligt continu op. Blauwe rook enzo…
    Maar om en lang verhaal kort te maken,
    Turbo slangen los gehad om te kijken naar olie sporen. Bobine en bougies vervangen, olie ververst +filter… Loopt iig iets beter nu, maar hij rookt nog steeds veel blauwe rook:o
    Nu blijkt dat waarschijnlijk de kleprubbers hard zijn…. Dus dat word nog een project.
    Hoorde al dat de kop er eraf moet etc etc…
    Hou jullie op de hoogte…
    Sorry voor de onduidelijke taal…
    Greetzz jt

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18112983

    kleppenseals vervangen is een best klusje ja.

    geloof dat de mijne ook aan vervanging toe zijn… :swear

    #18112984

    meen hier op het forum gelezen te hebben dat je de seals ook kan vervngen zonder de kop eraf te halen, miss is er hier iemand die je hier verdere info over kan geven…

    #18112985

    Je schijnt lucht in de cilinder te moeten blazen en dan komen de seals zo naar boven, tenminste van wat ik heb gelezen. Daarna kun je ze eruit pakken met een tangetje.

    Dan kun je de nieuwe gewoon weer plaatsen.

    Maar ik zou even de zoek functie gebruiken op het forum. Er zijn mensen die met een paar honderd euro klaar waren voor deze klus.

    quote member “usbstick”

    Voor de klepseals te vervangen kan je ook een booggie ontmantelen en er een snel koppeling op lassen waar een luchtslang op kan klikken,die draai je in je cilinder en je zet er druk op met een slang.. dan blijft je klep omhoog staan door de druk,sealtje vervangen en je doet de volgende…

    #18112986

    klepseals zijn volgens mij toch een 2 liter kwaaltje?heb ze bij alle 2 literblokken (behalve de c20xe) moeten vervangen.nu is de OPC ook aan de beurt :thumbdown .heb een reserve kop liggen die ik reviseer en dan verwissel.is idd een beste klus :cry

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.