astra h 1.7cdti Weer in orde.

Forumindex Forums Modellen Astra astra h 1.7cdti Weer in orde.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 71)
  • Auteur
    Berichten
  • #18197104

    Dank je wel willem. Dat ga ik morgen gelijk kijken.
    En de eventuele sensor waar zit die. En de map sensor waar kan ik die vinden.
    Het gekke is dat hij voor het schoonmaken wel liep.

    #18197105

    Sensor rechts van de 4 lijdingkjes op de Commonrail, kom je echt waardeloos bij met de motor in de auto:

    #18197106

    Ok dat is fijn met foto’s;)
    Morgen ga ik even kijken. Kan dit er maar zo in een keer mee stoppen?
    En de map sensor waar kan ik die vinden. Eerst morgen even wat dingen nalopen en controleren.
    Het kan nooit veel zijn lijkt mij.

    #18197107

    Kan ik de moer van de leiding los maken of de 2 boutjes?

    #18197108

    Hij doet het weer:) even aangetrokken en een dikke pluim en vroem.
    Dat is opgelost, alleen de storing zit er nog in. Maandag even uitlezen.
    Kan nu niet meer als 3 duizend toeren draaien, zelfde als eerst(map sensor) storing.
    Weet iemand een site waar ik de map sensor kan kopen/bestellen.

    #18197109

    Welke moer was het probleem dan?

    Sensor via fsrs-opelwebshop.nl..

    #18197110

    @pixels66 wrote:

    Welke moer was het probleem dan?

    Sensor via fsrs-opelwebshop.nl..

    Wat bedoel je ?

    Alles is nu mooi schoon en werk goed. Alleen heb nog de storing er in zitten.
    Dat is waarschijnlijk nog de map sensor, je hebt geen vermogen meer bij 3000 toeren.
    Dus nog even uitlezen en dan is alles weer top in orde voor de winter.

    Iemand nog een idee waar ik eventueel de map sensor kan bestellen??

    #18197111

    Map sensor zoals ik hierboven al zei via fsrs..

    Maar je hebt een moer aangetrokken en toen deed hij het weer? Snap niet goed wat het probleem was..

    #18197112

    Nee je begrijpt mij verkeerd, de auto even gesleept(getrokken) Accuspanning was te laag en sloeg net niet aan met startkabels.
    Maar hij start nu weer op en top, vannacht wel even de accu op de druppel lader zodat hij helemaal op power is.

    Ik ga is even kijken bij fsrs, weten jullie misschien een nummer of code van de sensor. En is er nog iemand weet waar ik hem kan vinden?

    #18197113

    Oke, dus het was een kwestie van te weinig stroom, gelukkig maar..

    #18197114

    Jep, wist niet dat ze daar zo gevoelig voor waren;)
    Net even gekeken voor een map sensor. Eerst morgen hem maar is zoeken en kijken of er een nummer op staat.
    Dan weet ik zeker dat ik de juiste sensor koop.

    #18197115

    Heeft iemand een onderdee/partnummer of opel nummer van de map sensor.
    Dan kan ik verder kijken om de juiste map sensor te bestellen.

    #18197116

    Ik zou dat gewoon bij de dealer navragen, die zoekt het ff op..

    Anders hier zoeken:
    http://ecat24.com/catalog/types/1/9/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18197117

    Het nummer heb ik. Prijs op ebay,voor 70/80 euro thuis.
    Toch net nog een keer schoon gemaakt. Er kwam toch nog aardig wat troep uit. Dus hopen dat hij misschien toch goed is.

    #18197118

    Kon je er een beetje bijkomen?

    #18197119

    Ik vind het een makkelijke motor om te sleutelen.

    #18197120

    Turbodruksensor/Map sensor vervangen en rijdt hij als een zonnetje.
    Nu merk je pas echt dat alle buizen/slangen/egr helemaal schoon zijn.
    Voor je het weet zit je op de 5000 toeren:)
    Alleen brand het lampje nog, maar denk dat deze alleen even gewist moet worden.
    Als dat er ook uit is kan hij gechipt worden ;) ;)

    #18197121

    Is de map sensor nu hetzelfde als de turbodruk sensor?

    #18197122

    Zoals ik het begrijp wel ja, deze vervangen en het was meteen goed.
    Wat een verschil, vrijdag even foutcode wissen en dan kan de chip gemaakt worden en dan weer lekker brommen.

    #18197123

    Jawel.
    MAPsensor = Manifold Absolute Pressure = gemeten druk in het inlaat, is turbodruk

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    #18197124

    Top, helemaal duidelijk! Heb ‘m vandeweek ook schoongemaakt. Rijdt retegoed nu.. Wil alleen nu de EGR en alle buizen daaromheen schoonmaken, maar ik durf het niet aan om alles los te halen, vond het bij de Z18XE veel gemakkelijker uitzien..

    #18197125

    Eigenlijk moet heel het inlaat los, om deze ook helemaal schoon te maken.
    dan heb je echt profijt van de actie.

    Is een flinke klus, maar je motor leeft er helemaal van op..

    Willem

    #18197126

    Ja dat zou echt het mooiste zijn, alleen ik heb daar geen ervaring mee dus wil er ook niet alleen aan beginnen..

    #18197127

    ja, dan is het even lastiger, maar zeker eenmaal aan te raden om te doen!

    Knapt ie echt van op, Scheelt in prestaties, Comfort en Verbruik.

    Willem

    #18197128

    Ik heb bij mij ook echt alles er af gehad. Is goed te doen vind ik zelf. Sommige boutjes zijn wat lastig los te krijgen van de inlaat. Maar naar wat prutsen goed gelukt. Het is echt een wereld van verschil.
    Veel rustiger stiller sneller zuiniger.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 71)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.