Astra H 1.7 CDTI turbo probleem of koppelingsschakelaar?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H 1.7 CDTI turbo probleem of koppelingsschakelaar?

23 berichten aan het bekijken - 26 tot 48 (van in totaal 48)
  • Auteur
    Berichten
  • #18160319

    Hallo jongens. Ik heb dringend advies nodig. Zojuist in de file is de auto gaan stotteren en het storingslampje gaan branden. Kan dit te maken hebben met een kapotte koppelingsschakelaar?

    Volgens de dealer zit er in mijn auto geen “ouderwetse” koppelingsschakelaar in maar zit deze in een cilinder o.i.d. ingebouwd.

    Help please.

    #18160320

    Ik heb net het kapje bij de pedalen verwijderd en zag degelijk een koppelingsschakelaar zitten en een remlichtschakelaar.

    Wie kan het bevestigen?

    En dit is de remlichtschakelaar (?)

    Bedankt.

    #18160321

    foto’s werken niet?

    #18160322

    En nu?

    #18160323

    Ja doen het, vergelijk de schakelaars even met nieuwe, op bijvoorbeeld fsrs-opelwebshop.nl..

    #18160324

    Ik heb van de grijze schakelaar het artikelnummer ingetypt op google en die zegt dat het een koppelingsschakelaar is.
    Maar de vraag is nu, als die stuk is, kan dat ervoor zorgen dat het storingslampje brandt?

    In de file was het net namelijk een koppeling-feest.

    #18160325

    Grijze stekker is koppelings schakelaar.

    #18160326

    Even een vraag voor de turbo-kenners. Welke turbo zit er in mijn Astra oftewel met welke kan ik hem vervangen?

    #18160327

    Merk: Mitsubishi
    Model: TD03V VNT (VGT lader, ofwel een Variabele Geometrie Turbo..)

    #18160328

    Aha Wim, mijn dank is groot!

    Ik heb de auto weer uitgelezen maar ik ga hem met Tech2 (laten) uitlezen. Ik kreeg nue de volgende fouten die niets met turbo te maken hebben:

    B3794 – Weerstandbereik/rendement circuit “instel”schakelaar cruise control
    ( 08 ) – Niet aanwezig

    U2100 – Geen communicatie met CAN-Bus (hoge snelheid)
    (00) – Niet aanwezig

    Moet ik nu aan CC hendel denken die stuk is en niet meer met Can Bus communiceert? Motormanagementlampje brandt ook boven hoge toeren. Auto uitzetten en weer aan dan gaat het lampje ook uit.

    #18160329

    Even een update:

    Sinds zondag is er een foutmelding bijgekomen, namelijk P2279, lekkage in de luchtinlaat. Ik heb wat research gedaan en kwam te weten dat de oorzaak van deze fout meestal ligt een gare EGR dan wel een LMM, of heel soms een scheurtje ergens in de slangen.

    Ik was het zat dus heb hem vanochtend bij mijn bevriende garage neergezet. Hij belde mij terug met de mededeling dat de turbo toch overleden is. Lagedruk is te weinig (75-80 i.p.v. 180) dat zegt mij allemaal niet veel maar ben blij dat er een diagnose is gesteld. Ik heb hem ook gevraagd om de EGR sowieso schoon te maken. O ja, er komt een “nieuwe” turbo in, revisieturbo. Kostenplaat? Ach ja, € 650 all in :(

    #18160330

    Hoop geld, maar toch vind ik het goedkoop voor die werkzaamheden en nieuwe turbo.. Bij mn maatje kwamen ze voor zijn 1.3 CDTI op 950 euro uit, voor een revisieturbo en nog meer van dit soort gein…

    I n ieder geval fijn dat je nu wat weet, als ie klaar is rijdt je tenminste weer zonder zorgen en continue druk maken om hoe ie rijdt.. vreselijk is dat..

    #18160331

    De werkzaamheden worden uitgevoerd door een bevriende garage. De kosten vallen daarom enigszins mee. Het is de auto van mijn vrouw trouwens en die maakt veel km’s. Ik rij zelf in een Audi’tje.

    Ik ben blij als de auto straks gemaakt is en goed loopt. Ik ben er verder blij mee en mijn vrouw ook.

    #18160332

    Ik wil graag advies van de kenners. Ik hoop dat deze aanwezig zijn hier op dit forum.

    Afgelopen donderdag ben ik met de H naar Bordeaux gereden. Dat is zo’n 1100km afstand. Tijdens de rit heb ik opgemerkt dat als ik een tijdje 120km/u rijd en dan in snelheid zak, de storingslamp oplicht (auto met steeksleutel). Auto houdt dan licht in en komt toch op snelheid. Als ie dan op snelheid is en ik weer vaart minder, dooft het lampje en de auto is weer normaal. Dit dus keer op keer.

    Inmiddels is de turbodrukregelaar vervangen en binnenkort komt er een nieuwe EGR op. De turbo is ook nagekeken en zou goed moeten zijn. De slangetjes e.d. zijn ook goed.
    Zijn er nog sensoren o.i.d. die deze storing kunnen veroorzaken? Alle hulp is welkom.

    Alvast bedankt.

    #18160333

    Turbodruksensor, Luchtmassameter.

    Willem

    #18160334

    Tja, de turbodruksensor is het makkelijkste om even te proberen, die heb je er in principe zo af en zo gereinigd..

    #18160335

    Bedankt voor de reacties. Waar zit de turbodruksensor?

    Het is toch niet deze hè want die is reeds vervangen:

    #18160336

    Nee, turbodruk sensor zit achterop het blok, in een van mijn recent gestarte topics zie je foto’s..

    #18160337

    Dit topic dus:

    http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=181143″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    En dit topic is daar ook even interessant voor:

    viewtopic.php?f=5&t=181235&start=50

    #18160338

    Bedankt! Heb even leeswerk dus :)

    #18160339

    Astra H,

    heb je nog nieuws wat betreft de storingen is het verholpen?

    #18160340

    Hoi OA-H,

    Storing is helaas niet verholpen. Ik moet nog de LMM vervangen om te zien oh het daar aan ligt. EGR is reeds vervangen. Turbodruksensor kan het ook zijn, lees ik maar ik word gek van de foutmelding. Auto heeft inmiddels 270k gelopen en vind het eerlijk gezegd zonde om dingen er aan te vervangen. Tegen de 300k wil ik hem wegdoen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

    #18160341

    @Astra-H wrote:

    Bedankt voor de reacties. Waar zit de turbodruksensor?

    Het is toch niet deze hè want die is reeds vervangen:

    Hoe heet deze ding en waar zit het?

23 berichten aan het bekijken - 26 tot 48 (van in totaal 48)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.