Astra GTC aanschaffen tips/ervaring?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra GTC aanschaffen tips/ervaring?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242110

    Beste Astra rijders,

    Ik rij al geruime tijd een Corsa B GSI 99. Heel misschien wordt het tijd dat ik een ander auto ga aanschaffen ik twijfel tussen een Astra GTC of een Corsa D 1.4.

    Ik zie op verschillende site’s een Astra GTC staan.
    Mijn voorkeur gaat uit naar een Astra GTC, 3 deurs, 1.6 blok erin.

    En ik zit met wat vragen wie kan mij hierbij helpen?
    Maar hoeveel verbuikt hij gemiddeld in de stad ( ligt aan je rechtervoet maar ik rij vlot door )
    En is het onderhoud wel goed te doen ten opzichten een corsa b gsi?

    #17926602

    Ik denk eigenlijk dat je met de GTC 2.0 turbo net zo zuinig rijdt. Ik kan makkelijk 800km halen op een volle tank (52ltr).

    #17926603

    2.0 wauw hahah blijf toch maar bij een 1.6 aangezien me portomonee dat ff niet kan hebben de turbo.
    Maar hoe zit het met de onderhoud? kwa kosten aan onderdelen
    @frank de jonge wrote:

    Ik denk eigenlijk dat je met de GTC 2.0 turbo net zo zuinig rijdt. Ik kan makkelijk 800km halen op een volle tank (52ltr).

    #17926604

    niemand tips??

    #17926605

    Die vallen op zich wel mee.

    #17926606

    Verder rij ik nog niet zo heel lang in mn GTC dus kan er nog niet superveel over zeggen. TOT nu toe sinds ik em heb en de gemaakte kosten onder garantie vielen heb ik nog geen gekke dingen mee gemaakt.

    #17926607

    Ja meestal gebeuren er gekke dingen na de garantie
    @frank de jonge wrote:

    Verder rij ik nog niet zo heel lang in mn GTC dus kan er nog niet superveel over zeggen. TOT nu toe sinds ik em heb en de gemaakte kosten onder garantie vielen heb ik nog geen gekke dingen mee gemaakt.

    #17926608

    Daar nog geen last van gehad.

    #17926609

    Ik weet niet welke type 1.6 je gaat nemen, maar een maatje van me had laatst zijn bobinerail kapot van zijn 5-deurs!
    Hier zit een Z16XEP in.
    Dit schijnt vaker voor te komen, kost een paar 100 euro.

    Gr.
    Pastra

    #17926610

    Jaaa, de 115 pk versie 1.6
    als hij zuiniger dan mijn corsa b gsi is en kwa onderhoud te doen is dan kan ik daarmee wel leven f
    @Pastra wrote:

    Ik weet niet welke type 1.6 je gaat nemen, maar een maatje van me had laatst zijn bobinerail kapot van zijn 5-deurs!
    Hier zit een Z16XEP in.
    Dit schijnt vaker voor te komen, kost een paar 100 euro.

    Gr.
    Pastra

    #17926612

    doet gemiddeld 1:13/1:14 begreep ik…

    Onderhoud kun je net zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk.

    Gr.
    Pastra

    #17926611

    Das zuiniger dan me corsa hahaha

    Dat onderhoud ja das wel waar maar voornamelijk grote beurt
    @Pastra wrote:

    doet gemiddeld 1:13/1:14 begreep ik…

    Onderhoud kun je net zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk.

    Gr.
    Pastra

    #17926613

    Ik heb zelf een z16xep GTC gehad. Hier haalde ik gemiddeld toch wel 1 op 14 mee. En dat was bij normaal rijgedrag. Onderhoud heb ik er niet zoveel mee gehad. Alleen de CIM is bij mij kapot gegaan maar dat was nog onder garantie. Dit is sowieso een kwaaltje van de Astra h. Verder een hele fijne auto. Ik had dus de versie met 105 pk. Hij was zeker niet snel maar meer dan vlot genoeg voor het dagelijks gebruik.

    @ Frank de Jonge

    Dus jij rijdt meer dan 1 op 15 met jou turbo? Dit is wel extreem zuinig en lijkt me echt onmogelijk. De fabrieksopgave is 1 op 11 gemiddeld of 1 op 14 alleen maar snelweg. Zoals gezegd haalde ik de 1 op 15 nog niet eens met mijn 1.6 en dat was 90% 80 in de 5e versnelling.

    #17926614

    Dat haal ik idd met mn GTC turbo. Stond er zelf ook van te kijken. Komt veelal dat ik voor woon/werk verkeer 50 en 80km wegen heb. Op de cruisecontrol en maar tuffen met die handel.snelweg is het verbruik om en nabij de 1 op 13 a 14. Heb de 170pk versie.

    #17926615

    Aah tnxs voor de informatie !
    Ik zal er over na denken alle informatie is welcome !
    Of een Corsa D 1.4 3 deurs maar die heeft 89 PK en 101 PK dus zal goed nadenken wat ik nou ga nemen heeft gelukkig geen haast bij.
    @Klanderman wrote:

    Ik heb zelf een z16xep GTC gehad. Hier haalde ik gemiddeld toch wel 1 op 14 mee. En dat was bij normaal rijgedrag. Onderhoud heb ik er niet zoveel mee gehad. Alleen de CIM is bij mij kapot gegaan maar dat was nog onder garantie. Dit is sowieso een kwaaltje van de Astra h. Verder een hele fijne auto. Ik had dus de versie met 105 pk. Hij was zeker niet snel maar meer dan vlot genoeg voor het dagelijks gebruik.

    @ Frank de Jonge

    Dus jij rijdt meer dan 1 op 15 met jou turbo? Dit is wel extreem zuinig en lijkt me echt onmogelijk. De fabrieksopgave is 1 op 11 gemiddeld of 1 op 14 alleen maar snelweg. Zoals gezegd haalde ik de 1 op 15 nog niet eens met mijn 1.6 en dat was 90% 80 in de 5e versnelling.

    #17926616

    Dat zijn echt extreem nette gemiddeldes. Dan is een turbo rijden wel lekker. Als je hoort dat de meeste mensen al moeite hebben om 1:10 te halen, zeker met de OPC’s. Dat is echt niet leuk als je de auto nodig hebt voor het dagelijks gebruik. Is maar goed dat jij geen ecoflex Corsa rijdt want dan zou de Shell niets meer verdienen:P
    Is de 170pk versie nog veel zuiniger dan de 200 dan?

    #17926617

    Ik rij nu dagelijks lange afstanden met mijn Corsa B GSI.. verbruik valt op zich wel mee..
    turbo rijden dat kan mijn portomonee nu niet aan :-P hoop in de toekomst..
    @Klanderman wrote:

    Dat zijn echt extreem nette gemiddeldes. Dan is een turbo rijden wel lekker. Als je hoort dat de meeste mensen al moeite hebben om 1:10 te halen, zeker met de OPC’s. Dat is echt niet leuk als je de auto nodig hebt voor het dagelijks gebruik. Is maar goed dat jij geen ecoflex Corsa rijdt want dan zou de Shell niets meer verdienen:P
    Is de 170pk versie nog veel zuiniger dan de 200 dan?

    #17926618

    Ik heb de GTC 1.8 van eind 2007.
    Mijn verbruik is circa 1:13. (met korte afstanden)
    Mijn achterlichten willen wel eens beslaan aan de binnenkant.
    Al een keer vervangen door de dealer, evenals mijn radio. Die trok de accu na 2 dagen leeg.

    #17926619

    Vocht in de achterlichten is inderdaad ook een kwaaltje, koplampen ook. Dit is echter geen probleem zolang het maar geen echte druppels zijn. Bij de z16xep willen de kleppen van het twinport systeem nog wel eens breken. Dit zijn kuntstof kleppen en die hoor je dan rammelen.

    #17926620

    Een neef van me heeft de 200PK versie en die kan met normaal rijden (dus de echte toegestane snelheden) ternauwenood 500km rijden (maar is ook een 5drs Astra H)

    Tussen zijn Astra en de mijne zit 120kg verschil, misschien wat meer frontaal oppervlak?
    Op zich zou het kwa motorvermogen niet zo heel veel mogen schelen. MOet er wel bij zeggen dat wanneer ik op 50km wegen rijdt constant op de cruisecontroll dat gaat gewoon in zn 6. Dan is mn auto echt te gierig voor woorden. Dat ding hoeft dan niks te trekken en omdat die turbo al bij zulks lage toerentallen begint te spoolen wil dat ook wel vrij makkelijk.

    #17926621

    wordt steeds wijzer en wijzer door de tips hehe

    #17926622

    Niemand meer tips of sugesties??

    #17926623

    Als ik je mag aanbevelen, dan zou ik gaan voor een Cosmo. Dit was ook het type dat ik had. Standaard al zeer luxe en met hele fijne stoelen. Ik had de halfleren versie wat ik persoonlijk de mooiste vind. Ook zat er bij mij ecc op en automatisch inschakelende verlichting, regensensor en een automatisch dimmende binnenspiegel. Dit zijn opties wie ik in de toekomst zeker op al mijn auto’s wil hebben.

    #17926624

    Cosmo en GTC.. wat is daar eigelijk het verschil aan ? heb totaal geen verstand van de namen van tegenwoordig vroeger was het sport, gsi nu andere termen
    @Klanderman wrote:

    Als ik je mag aanbevelen, dan zou ik gaan voor een Cosmo. Dit was ook het type dat ik had. Standaard al zeer luxe en met hele fijne stoelen. Ik had de halfleren versie wat ik persoonlijk de mooiste vind. Ook zat er bij mij ecc op en automatisch inschakelende verlichting, regensensor en een automatisch dimmende binnenspiegel. Dit zijn opties wie ik in de toekomst zeker op al mijn auto’s wil hebben.

    #17926625

    GTC is het model en Cosmo is de uitvoering. De astra GTC is de driedeurs Astra. Die kun je dan weer krijgen in bijvoorbeeld: Enjoy, Sport, Cosmo etc. uitvoeringen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.