Astra GSi White 3.2 V6 Edition

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Astra GSi White 3.2 V6 Edition

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 176)
  • Auteur

geeliciteerd :thumbup:thumbup

Gefeliciteerd!
    En direct aan het rijden zag ik al, ik heb je gespot bij de Media Markt :P
    Hij valt direct op met die witte velgen eronder :wub

mooi, weer goed werk afgeleverd.
    ik zal binnenkort eens bellen voor een bezoekje.

groeten.

:thumbup

origineel gepost door IceFreak
    Gefeliciteerd!
    En direct aan het rijden zag ik al, ik heb je gespot bij de Media Markt :P
    Hij valt direct op met die witte velgen eronder :wub

ja, moest ff kadootje halen :)

had wel mazzel, kon mooi voor de ingang parkeren king:

king: lkkr hoor! Gefeliciteerd met de goed keuring!

Gr. Willem

gefeliciteerd

nu ik ooit nog

Zal wel moeten denk ik ;)

Hoorde van het rdw dat apk meesters vanaf mei cilinders moeten tellen

da s wel jammer opzich

origineel gepost door jblfreak
    da s wel jammer opzich

Jij wilde toch niet serieus V6 gaan rijden zonder het op kenteken te zetten of wel soms?

nee dat nie

drom zeg k opzich

maar wel beetje stom dat ze dat nu weer terug willen draaien

gefeliciteerd, ziet er gelikt uit inderdaad:wors:wors!!

origineel gepost door jblfreak
    Da s wel jammer opzich

Ben ik niet met je eens

Maar die keuring stelt opzich niks voor hoor

Die gasten die de mijne hebben gekeurd vonden het alleen maar mooi
    Waren met een big smile aan het keuren :P

Zolang alles er netjes uitziet en je ze geen oor aan probeert te naaien kijken hun ook niet zo kritisch

Als je een motorombouw doet moet je het dusdanig bouwen dat men denk dat I zo uit de opel fabriek is komen rollen
    En dan is er niks aan de hand :cool:

En naar zo’n keuring gaan is ook makkelijk van een kant dat je het wel fatsoenlijk moet maken, en dat is uiteraard weer beter voor je zelf en maak je ook echt een auto die kwalitatief goed is.
    Ben benieuwd hoe ze met mijn keuring zullen kijken, als het net zo vlekkeloos gaat als bij jou dan vind ik het allang best:thumbup
    Hoe zit dat eigenlijk met die geluidsmeting? hoeveel Db mag hij dan maken en van welke afstand meten ze dat, heb namelijk een Db meter en dan kan ik zelf straks een keer testen voordat ik daar sta.
    En hoeveel ben je kwijt geweest voor dat keuren, (mag ook een getal noemen waar het tussen ligt)

groeten,
    Meindert Bunt

42 euro voor de keuring
    5 euro weeg kosten

59,50 voor apk (was verlopen)

Wat betreft die db meting
    Wat ik daar van heb begrepen doen ze dat op een testbaan, en ze rijden met bepaalde toerentallen tussen gebouwen ed door
    Hoeveel db je mag hebben ligt aan het bouwjaar, voor de mijne (’93) is dat 88db (denk ik)
    Er zit momenteel een originele uitlaat onder van een 1.8, dus dat gaat wel goed komen :)

Wat de db en weggedrag test kost weet ik niet precies, moet je niels maar ff vragen
    Totaal bedrag van die 3 keuringen was iets van 800euro
    Dat lijkt veel, maar vergeleken met wat die auto me tot nu toe gekost heeft is het niks

Het geeft je iig een veilig en voldaan gevoel als je auto met vlag en wimpel goed word gekeurd :)

Geluid gaat naar het bouwjaar en cilinderinhoud van de motor. Ik ga helaas niet alle geheimen verklappen van de RDW keuring, ander heb ik straks geen werk meer :jerry Heeft me zelf inmiddels ook al genoeg geld gekost om overal achter te komen.

flauw hoor haha geintje

is logisch dat je niet alles verteld

haha niels wa flauw:P nee kan ik zeer goed begrijpe! je hebt er zat leer geld voor betaald da geloof ik ger! Ik vertel ook nie alles over mijn ombouw:cool::agent, een wiel opnieuw uitvinden is niet altijd even makkelijk…:afro
    Maar ja 800 euro valt in het niets, en inderdaad daarmee is wel alles gewoon goed geregeld en da rijdt altijd beter!
    Maar dan zal ik straks wel eens wat navraag gaan doen over hoe veel db, want 88 is niet veel.. Moet dus opzoek naar wat van die thermoskannen om het geluid wa terug te dringe…

groeten

Erg leuk project gefeliciteerd met de keuring zal af en toe kijken naar deze erg mooie astra.

Vandaag in Lelystad geweest king:

Wederom goedgekeurd :cool:

Netjes:thumbup:thumbup
    Proficiat:D

Dus nu is hij helemaal legaal? Of zijn er nog meer keuringen?

hij is nu 100% legaal king:

van harte:thumbup

origineel gepost door b-tuning
    haha niels wa flauw:P nee kan ik zeer goed begrijpe! je hebt er zat leer geld voor betaald da geloof ik ger! Ik vertel ook nie alles over mijn ombouw:cool::agent, een wiel opnieuw uitvinden is niet altijd even makkelijk…:afro
    Maar ja 800 euro valt in het niets, en inderdaad daarmee is wel alles gewoon goed geregeld en da rijdt altijd beter!
    Maar dan zal ik straks wel eens wat navraag gaan doen over hoe veel db, want 88 is niet veel.. Moet dus opzoek naar wat van die thermoskannen om het geluid wa terug te dringe…

groeten

Auto’s van voor bouwjaar 1997 mogen 77 db maken, en omdat het een samengesteld voertuig is mag je er 2 db bij optellen met uitloop van nog 1db dus totaal 80 db. Auto’s met meer dan 140kw mogen als optie alleen in de 3e versnelling getest worden waar ze het minste lawaai maken. In de 2e versnelling zaten we op de 82db gelukkig hadden we meer dan 140kw, in de 3e maakte hij 78db.

Vergis je niet die aantal db’s zijn zooooo laag, auto was bijna fluister stil. Remvertraging op nat wegdek was 9,5 wettelijk moest dat rond de 5 zijn dus hij remt bijna 2x zo hard :)

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 176)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.