Astra GSi White 3.2 V6 Edition

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Astra GSi White 3.2 V6 Edition

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 176)
  • Auteur
    Berichten
  • #17420427

    zo wil ik t ook gaan doen in me kadett v6

    c25xe op kenteken en later 3.0 onderblok er in :P

    moet alleen nog 24 stuks kleppen hebben voor me 3.0 koppen

    #17420428

    Niet alleen onderblok mag ik hopen..
    Gewoon het 3.0 blok, echter met C25XE inlaat.
    Bij een 3.0 (X30XE) hoef je trouwen niet de klepdeksels van een C25XE te monteren.

    #17420429

    Waarom C25XE op kenteken ?

    #17420430

    origineel gepost door rallyastra
    Waarom C25XE op kenteken ?

    miss ivm de 40% vermogens verhoging omdat een c25xe maar 20 pk meer heeft dan een c20xe

    kan hem eerst naar c25xe keuren en dan naar de 3.0
    of zit je dan met de 40% meer vermogen?

    is wel makkenlijker en miss kostenbesparend.

    hoewel je de meeste kosten bespaart door gewoon geen motor ombouw te doen :jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry

    #17420431

    kosten besparend?

    als je een c25xe op kenteken wil moet je nogsteeds de db test doen, en die is het duurst

    de weggedrag test loop je dan mis, maar die kost lang niet zoveel dan wat je aan tijd en geld kwijt bent om hem om te bouwen naar 3.0

    #17420432

    origineel gepost door vizier
    kosten besparend?

    als je een c25xe op kenteken wil moet je nogsteeds de db test doen, en die is het duurst

    de weggedrag test loop je dan mis, maar die kost lang niet zoveel dan wat je aan tijd en geld kwijt bent om hem om te bouwen naar 3.0

    daarom dus kan je beter meteen goed doen en gelijk een 3.0 of 3.2 op kenteken laten zetten

    #17420433

    Ja ik snap het probleem niet zo, die weggedragtest is wel het minst erge van de hele keuring. Gewoon gelijk die 3.0 er in en keuren, als je eerst een 2.5 er in hangt en later weer een 3.0 ben je weer net zo strafbaar en onverzekerd als je hem gewoon niet laat keuren.

    #17420434

    ja ok 3.0 met inlaat kabelboom en ecu van een c25xe

    k zie die gedragstest niet echt zitten met een kadett

    dus vandaar maar heb nog even

    heb helaas nog niet alle onderdelen binnen

    #17420435

    Waarom zie je dat niet zitten ? RDW gaat remmen vanaf 160 naar 0 paar keer op redelijke snelheid door de kombaan, paar keer van links naar rechts op de weg en klaar. Als je het weggedrag niet ziet zitten zou ik er niet eens een V6 inbouwen. Tis uiteindelijk alleen voor je eigen veiligheid. Gewoon paar goede dempers met veren monteren en dan is er niets aan het handje.

    #17420436

    origineel gepost door rallyastra
    Waarom zie je dat niet zitten ? RDW gaat remmen vanaf 160 naar 0 paar keer op redelijke snelheid door de kombaan, paar keer van links naar rechts op de weg en klaar. Als je het weggedrag niet ziet zitten zou ik er niet eens een V6 inbouwen. Tis uiteindelijk alleen voor je eigen veiligheid. Gewoon paar goede dempers met veren monteren en dan is er niets aan het handje.

    Denk jij dat ik er nog doorheen kom Niels ?? (rijtest)
    Alles is het nog hetzelfde zoals jij ‘m destijds heb gekeurd. Echter een 3.2 nu, met standaard luchtfilterhuis, en uitlaat is ook nog zoals toen. (inzake geluidsmeting).

    Technische keuring is ook weer opnieuw dan he ?
    (is dat gelijk aan een soort van APK keuring of nog strenger, want je kent het demper/veren verhaal van mijn auto aan de voorzijde he !)

    Hoe moet je zo’n aanvraag voor een keuring doen eigenlijk, want twijfel eigenlijk wel. Wil m’n 3.2 eigenlijk toch ook wel op kenteken hebben. Maar ja….

    #17420437

    P.s. nog update’s aangaande Christiaans Astra ??
    Ben benieuwd ! :)

    #17420438

    origineel gepost door rallyastra
    Waarom zie je dat niet zitten ? RDW gaat remmen vanaf 160 naar 0 paar keer op redelijke snelheid door de kombaan, paar keer van links naar rechts op de weg en klaar. Als je het weggedrag niet ziet zitten zou ik er niet eens een V6 inbouwen. Tis uiteindelijk alleen voor je eigen veiligheid. Gewoon paar goede dempers met veren monteren en dan is er niets aan het handje.

    tsja nu begin ik wel te twijfelen eigenlijk

    dacht dat t veel erger zou zijn

    was in de veronderstelling dat t daar meer ”trappen was”

    #17420439

    Werkelijk een prachtige Astra geworden! :wors En dat blok… :wub

    #17420440

    Nee hoor, de RDW doet heel rustig en voorzichtig met je auto. Zijn geen lompe boeren, ze rijden in prototypes daar, denk je dat de fabriek het goed vind als ze ff lekker met die auto gaan raggen ? Rij gewoon zelfs eens met je auto met 160 op een mooie vlakke weg, en ga dan eens zo hard mogelijk in de remmen zonder dat ze blokkeren. Als je auto dan mooi recht blijft remmen is die al klaar door de remproef. Mits hij natuurlijk hard genoeg remt, maar als hij al harder remt dan origineel zit je al goed. Dan moet de auto tabiel blijven als je constant 160 rijd en keer het stuur loslaten bij 120 als die recht uit rijd ben je al klaar met de rijproef.

    #17420441

    wat nou als ie de 160 niet haalt??

    Willem

    #17420442

    ow ok

    komen zoiezo girlings op te liggen en zal de 3.0 dan wel knijpen

    k zal er nog eens heel goed over gaan denken je hebt wel een punt niels

    thanks

    #17420443

    origineel gepost door wim-v6
    wat nou als ie de 160 niet haalt??

    Willem

    80% van de topsnelheid met een maximum van 160 :vertag

    #17420444

    haha. ookeej ook goed.

    Willem

    #17420445

    Sow dan, achteras is ook klaar

    Omdat ik zo nodig grotere remmen moest op de achteras paste de handrem hevel niet meer
    Spacers alleen losde het probleem niet op

    De as moest dus aangepast worden
    Dus is I eerst gestraald, toen heeft niels m aangepast, om vervolgens ff langs de poedercoater te gaan

    Resultaat:

    Bak zit dr ook onder 8)

    koppeling en vliegwiel ed is nu ook aangepast, helaas geen foto’s van

    ik had de camera thuis liggen

    #17420446

    Lekkerrrrrrrrrr

    Zal vanaamp wel even live zien

    #17420447

    :wors foto’s ben ik dol op :thumbup

    Gaat goed zo te zien, heb je ook al kunnen testen hoe het remt ? ( ik ben wel nieuwschierig )

    #17420448

    origineel gepost door vizier
    Sow dan, achteras is ook klaar

    Omdat ik zo nodig grotere remmen moest op de achteras paste de handrem hevel niet meer
    Spacers alleen losde het probleem niet op

    De as moest dus aangepast worden
    Dus is I eerst gestraald, toen heeft niels m aangepast, om vervolgens ff langs de poedercoater te gaan

    Resultaat:

    Bak zit dr ook onder 8)

    koppeling en vliegwiel ed is nu ook aangepast, helaas geen foto’s van

    ik had de camera thuis liggen

    Hoe is het probleem nu opgelost met de slippende koppeling?

    Ik ondevind dit soms ook sinds de ombouw naar c30xe, heb wel het id dat het steeds minder word.

    #17420449

    Nou heb een sport koppeling laten maken, alleen die werkt nog niet zoals het hoort. Dus hij kan er weer uit helaas.

    #17420450

    <span style="font-size:167]Astra GSi 3.2V6 is een feit! %;”>

    Hij is vandaag goedgekeurd, met de complimenten van het rdw voor de inbouw :cool: king:

    Nu alleen nog ff naar het rdw in Lelystad voor een db meting en een weggedrag test.

    #17420451

    Gefeliciteerd :D:D:D:D:thumbup!!!

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 176)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.