Astra GSi White 3.2 V6 Edition

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Astra GSi White 3.2 V6 Edition

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 176)
  • Auteur
    Berichten
  • #17420402

    origineel gepost door rallyastra
    Waarom niet ? gewoon een pomp er bij aan hangen en die afdoppen.

    helaas is het bij een kadett anders of k moet er platen in gaan lassen waar de steun komt

    wilde de steunen van de foto s gaan benutten dit werkt in samen werkingmet de steun zonder airco

    maar mocht ik tegen die tijd nog niets hebben dan moet er maar gelast gaan worden

    #17420403

    Dus het probleem was de DIS module ? Die andere die je had liggen waren niet goed? :o

    #17420404

    ja, ze waren bijde stuk :(

    #17420405

    mooi, hij rijd. En rijdt ‘ie nu goed Christiaan ??
    Volgens mij hoorde ik Niels op je laatste filmpje zeggen dat de koppeling nog steeds slipt.. :hmmz

    Hoop dat je dat weg kan krijgen, want ik had daar dus ook last van. Behoorlijk zelfs helaas, met exact dezelfde set-up zoals jij ‘m nu hebt.

    grt.
    Jeroen.

    #17420406

    Vanmorgen was het kastje er :)

    Had jij je vliegwiel gevlakt dan?

    Mijn koppeling slipt idd, maar het wordt steeds minder, ff spul in rijden
    Over een paar weken komt m’n eigen bak er op, die ligt nog bij de revisietoko
    Als I dan nog slipt komt er een sport koppeling op

    #17420407

    i khad t toch gezegd dat het de dismodule was :D

    #17420408

    origineel gepost door vizier
    Vanmorgen was het kastje er :)

    Had jij je vliegwiel gevlakt dan?

    Mijn koppeling slipt idd, maar het wordt steeds minder, ff spul in rijden
    Over een paar weken komt m’n eigen bak er op, die ligt nog bij de revisietoko
    Als I dan nog slipt komt er een sport koppeling op

    Nee, mijn vliegwiel was niet gevlakt..
    Idd kan een kwestie van inrijden zijn. Hoop dat het minder wordt straks en goed gaat doen. Sport koppeling had ik ook al aangedacht. blijft toch flink koppel verschil, een 3200 of 2500.. Zowiezo een steviger koppeling zou denk wenselijk zijn met lichtvliegwiel, aangezien deze een stuk minder warmte / hitte op kan nemen als een standaard vliegw. Maar ja, weet niet of dat er evt. mee te maken kan hebben.

    Het klotige is dat het allemaal zo’n flinke de- en montage klus is om ff de koppeling te vervangen, maar ja als het moet dan moet het he..

    succes, nogmaals gaat allemaal steeds meer vorm krijgen, ziet er goed uit !! dikke wagen hoor… :thumbup

    #17420409

    komt nog bij dat ik nu nog met een 16v uitlaat rij en een 2.5 computer

    als straks de spagettie’s, 63mm uitlaat en chip er op zitten dan krijgt i nog meer op z’n kloten, dus hij moet voor die tijd slip vrij zijn

    slipt die van jou niet meer dan met origineel vliegwiel?

    #17420410

    nee deze slipt absuluut niet meer.

    bij deze koppeling voel je nu ook weer het middenpunt van de diafragma, dat is wat je niet voelde bij het lichte vliegwiel. (zwaarte punt in het midden van de koppelingsslag)

    dit hebben we dus ook nog te horen gekregen van de plaatselijke opel dealer welke bekend is met jeroen zijn auto’s en jeroen zelf, deze zij ook al dat het voor geen meter klopte.

    tijdens los halen zagen we ook dat het diafragma te ver ingedrukt stond.

    dat wil zeggen dat ie al voorbij het middenpunt was van de diafragma en dus niet de volledige druk op de koppeling kon geven.

    wat theoretisch zou moeten betekenen dat het licht vliegwiel niet diep (te dik) genoeg zou moeten zijn.

    Willem

    #17420411

    Christiaan, nee hij slipt nu idd niet meer. Moet zelf ook nog naar een grotere diameter uitlaat en chip aanpassen.

    grt.

    #17420412

    Ik moet nog een origineel V6 vliegwiel hebben of iig de diepte weten, dan kan ik de gegevens met elkaar vergelijken. Vliegwiel begint steeds minder te slippen, moet wel ingereden worden.

    #17420413

    origineel gepost door rallyastra
    Ik moet nog een origineel V6 vliegwiel hebben of iig de diepte weten, dan kan ik de gegevens met elkaar vergelijken. Vliegwiel begint steeds minder te slippen, moet wel ingereden worden.

    Ja, bij mij kwam er uiteindelijk wel iets meer ‘gevoel’ in. Maar denk dat je daar in principe toch wel behoorlijk wat kilometers over moet doen, wil de voering significant afslijten.

    #17420414
    #17420415

    Haha !! :wors netjes hoor.. Loopt prima zo te horen !

    Mooi werk.. :thumbup

    grt. Jeroen.

    #17420416

    Klinkt echt lekker zo’n v6je, lekker bruut.

    #17420417

    Ziet er goed uit, en het geluidje klinkt ook heerlijk..

    maar kan je de kop van een 2,5 v6 zo op de onderblok monteren van een 3.2 of zijn de motorens kwa look gelijk?

    #17420418

    :wors wat een geluidje zeg, de tering! :wors

    #17420419

    -offtopic nou ja zeg, “t.ering” wordt vervangen door “rot” :fy1

    #17420420

    origineel gepost door Gsifreak
    Ziet er goed uit, en het geluidje klinkt ook heerlijk..

    maar kan je de kop van een 2,5 v6 zo op de onderblok monteren van een 3.2 of zijn de motorens kwa look gelijk?

    Waarom zou je 2.5 koppen op een 3.2 willen monteren ?

    #17420421

    Denk dat GSI freak het inlaat/gasklephuis van de 2500 bedoeld (?)

    #17420422

    als ik naar het model van de motor kijk van die witte astra.

    van buiten ziet hij er het zelfde uit als een 2.5 V6, want ook die gasklephuis ziet er inderdaad het zelfde uit.

    #17420423

    Ja die kan je gebruiken. kan je met de C25XE computer en draadboom blijven rijden. Alleen computer aanpassen evt. icm. 3.2
    Klepdeksels van de 2.5 moet je wel op de 3.2 zetten.

    #17420424

    Klopt, maar de cilinderkoppen van de 3.2 mooi laten zitten :vertag Die fout word vaker gemaakt door mensen, zetten ze 2.5 koppen op een 3.0 of een 3.2 en dan loopt hij binnen een paar kilometer stuk.

    #17420425

    Dr zit idd een 2.5 inlaat spruitstuk op, daarom lijkt I ook op een 2.5

    Deze gekozen omdat deze weinig tot geen ecotec zooi heeft
    En omdat deze lager is dan de andere, zodat m’n veerpootbrug nog past en de motorkap dicht wil

    Bij de andere spruit stukken moet je gewoon teveel aanpassen

    #17420426

    Precies zeker als je een 3.2 in een auto bouwt waar al een C25XE in zit / in heeft gezeten, is het eigenlijk gewoon weg ‘swappen’.
    Geen gekloot aan de draadboom, etc. That’s it.

    Hoewel een X25XE inlaat ook mogelijk moeten zijn (bij een Astra F misschien niet omdat je motorkap niet meer sluitend krijgt dan wellicht).
    Alleen dan zit je weer met de Eco-drek-meuk erbij.

    Een omega inlaat zou toch ook wel mooi zijn. Vindt er behoorlijk veel verschil inzitten, in trekkracht onderin / lage toeren.
    Maarja, Omega inlaat zal wel veel te ingewikkeld worden mbt. 2x gasklep, etc..

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 176)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.