Astra G Z16XE Uitvallen / Tellebak is net flipperkast

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G Z16XE Uitvallen / Tellebak is net flipperkast

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur

Dat dacht ik al zit alleen te twijfelen zal ik de abs ecu laten repereren, hij functioneerd namelijk prima omdat de sensoren van de wielen en dergelijke wel zichtbaar zijn en de snelheidsconverter zoals bij eerdere g’s is gebruik in de zekeringkast prikken, stuk goedkoper als een ecu.

Alleen de converter inprikken zal niet helpen, die is voor de genen met een baksensor..

dan zal je ook de bekabeling moet leggen ernaar denk ik zo..

Willem

Nee er is ook een converter die convert van de abs linksvoor naar signaal.

Wacht effe, weet het weer…

je hebt de X16SZR zonder ABS met de F13bak, die heeft een pulsegever op de bak, direct gelinkt naar de teller.

en de 1.6 16V X16XEL / Z16XE en 1.8 16V X18XE1 / Z18XE zonder ABS heeft een F17, welke geen aansluiting heeft voor een Tellerpulse gever in de bak, deze pakt m van het linker wiel.

Leg dan de draad vanaf linkervoorwiel bij de ABS unit naar de Pulse versterker en zo kan je m inderdaad aansluiten.

Willem

Inderdaad. volgensmij is dat zelfs al voorbereid.
    Dus hoef ik alleen die pulsgever te hebben.

Pfff wat je wel nie allemaal voor gedoe kunt krijgen door een dynamo die teveel laad..

als je ermee doorrijd wel ja… en dat gaat niet om 15volt hoor, daar kan alles wel tegen…

Willem

Tja ik kreeg vreemde dingen op de snelweg, en toen heb ik gezocht en kwam ik erachter dat de dynamo teveel lade. Zat ergens rond de 8 ~17 volt.. dus da ging beetje fout.

Gelukkig hij rijd weer min of meer.
    Enkel werkt mijn km teller nog niet (abs ecu stuk)
    Maar dat lijkt ook niet te werken met de snelheidsconverter? Iemand hier ervaring mee?
    Ben ik mischien een zekering hiervoor vergeten?

Bij hoge toren brand het sleutel lampje soms morgen ook even uitlezen hiervoor.

Niemand?

is in modellen met ABS niet volledig voorbekabeld..

willem

Daar hoopte ik op dat wim nog wakker was.. haha.

Weet je toevallig ook wat wel en niet is gekabeld, achter in de zekeringkast zit alle bedrading toevallig gewoon.
    Loopt ook een draad naar de tellerklok. Ik ga morgen denk ff nieuw batterijke halen voor mijn multimeter. maar..zou dan het abs signaal niet tot daar liggen.

dat zou ik niet durven zeggen, maar zoiets zal niet dubbel bekabeld zijn..

dat zou storingen kunnen veroorzaken in de ABS of teller..

volgens mij ben je handig genoeg om dat zelf gewoon over te bekabelen, dan werkt t zowiezo!!

willem

Massa Geschakelde Plus Constante Plus bekableing naar tellerbak en abs signaal moet die hebben.
    Staat toevallig ook nog netjes op het convertertje gedrukt. Dus ga ik dat maar eens doen.

succes..

Willem

Anders abs ecu laten repareren toevallig nog iemand een adresje?

Hehe,

Dus na defecte spanningregelaar helaas motor ECU en ABS ECU defect nu beide vervangen en alle problemen opgelost.
    Voor de zekerheid om vervolg te voorkomen even extra massakabeltjes gelegd zodat dit ook geen veroorzaaker kan zijn…

17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.