Astra G Z1.6XE

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G Z1.6XE

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Heb van mn werk een Astra G Z1.6XE met lichte voorschade.
    Kan’m met draaiende motor in zn versnelling zetten maar hij komt niet vooruit.
    2 motorsteunen zijn kapot, zou hierdoor een aandrijfas uit de bak gepikt zijn?
    Voel aan 1 kant wel flink wat speling zitten.

Vraag 2: Bij het starten vliegt hij naar 3000 toeren, stappenmotor? heeft een Z1.6XE die?

Stappenmotor heeft deze Z16XE niet, maar een Volledig electrische gasklep.

Dit probleem kan worden veroorxaakt door:
    – Valse lucht inlaat (slangen door door de aanrijding)
    – Gasklep welke plakt
    – EGR die open blijft.

willem

Een Z16XE heef een stangeschakelde bak. Hoge toeren denk ik ook dat het valse lucht is. Welke steunen zijn stuk? De voorste en achterste steun zijn voor het kantelen en hebben niet erg veel invloed op de Liging van de motor en bak. De baksteun en motersteun links en rechts hebben wel invloed op de ligging van de motor. En als deze niet is zoals hoord dus scheef. kan het ook zijn dat je lijkt te schakelen maar hem in zijn vrij zet omdat de stang dan niet geheel functioneerd als zou moeten (schakelt dan meestal ook wel vrij zwaar).

Tja aandrijfassen is makkelijk controleren. Als je de homokineten er zo uit kunt trekken zaten ze er niet meer goed in. maar dan lekt die meestal ook wel wat bakolie.

De steunen vooraan en links zijn kapot.
    Schakelen gaat indd niet boterzacht maar hij staat ook al een jr stil.

Aandrijfas zal ik morgen even controleren.

Als je zeker weet dat hij in zijn versnelling zit. En je geen vreemde geluiden hoort dan zou ik de koppelingsplaat verdenken dan is die vrijwel helmaal kaal.

Na 23.000 km? :shock:

Oja, 23.000 is zeker geen uitzondering, Als je een knap slechte Chauffeur bent kan je m in 10.000km ook naar zijn grootje helpen.

Gisternacht in Winterberg (DLD) rijdt een Mercedes weg bij de Pomp, die koppeling zat niet ver van het roken hoor, zo liet de bestuurder hem slippen!!

Willem

Hij loopt weer keurig 900 toeren, inderdaad valse lucht.
    Lijkt me iets beter voor een auto die meer dan een jaar niet gedraaid en gereden heeft ;)

Volgende week ff verder speuren waarom-ie niet vooruit komt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.