ASTRA G X20XEV

Forumindex Forums Modellen Astra ASTRA G X20XEV

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239494

    ik heb een opel astra 2.0 X20XEV

    af en toe gaat het motormangement lampje branden,
    deze heb ik uit laten lezen via dit forum bij iemand in valkenswaard,
    daar kwam uit dat de drukklepsensor van 1 en 4 soms niets registreerde,
    ik heb de bekabeling nagekeken en vervangen waar nodig omdat het weerstandsgevoelige kabels waren.
    nu heb ik dus het volgende nog steeds (dit was van het begin al het geval, dus heeft niet met de reparaties van de kabeltjes te maken):

    MML gaat soms branden, de auto hapert dan erg,
    en als gevolg daarna heb ik vaak bijna geen vermogen meer, kom ik gewoon niet meer boven de 80KM/H uit.
    tenzij ik de motor even 10 sec. helemaal uit zet, de motor weer start dan loopt hij weer normaal (voor zolang het iedere keer duurt)
    als ik de draaiende en herrie makende motor ga bekjiken onder de motorkap schudt deze enorm…

    wie weet wat er mis is eventueel ?

    bedankt voor alle tips alvast!

    #17898608

    zou het je krukassensor
    kunnen zijn
    maar zo als ik hier
    lees ook de nokkeassensor
    willem v6 vraag het eens
    aan hem

    #17898609

    op welke website kan ik deze het beste bestellen ?
    via diverse websites bestel ik altijd alles, maar deze sensors kan ik nergens vinden… ?

    bedankt.

    #17898610

    Als je geen vermogen meer hebt komt die dan nog wel boven de 4500 toeren. Zoniet, dan is je nokkenassensor defect.
    Kom je daar wel boven dan is je egr klep het probleem en kun je deze het beste afdoppen met een blinde pakking.

    #17898611

    hoi haasje17,
    hij komt wel boven de 4500 toeren als ik de koppeling indruk, maar niet tijdens het rijden hoor, kom amper vooruit haha.
    de egr klep is al is eerder afgedopt, althans, ik heb geen egr klep meer :)

    #17898612

    weet je wat er mis kan zijn ?
    de afgelopen dagen gaat het goed…. :)

    #17898613

    ja vanalles, maar een Drukklep van 1 en 4?????/ Vertelt mij nu iets geheel nieuws, nog nooit gezien op een X20XEV.

    Diegene mag zijn uitleesapparatuur wel eens uitlezen..

    Willem

    #17898614

    hoi,

    ja zoiets, weet het ook niet meer precies wat de exacte naam was.
    maar het waren een soort van druksensors die de druk in de cilinders doorgeven aan de computer….

    #17898615

    Er is niks wat de druk doorgeeft in de Cilinders, dat is het vreemde aan het verhaal..

    Deze motor is qua sturing nog (Relatief!!) eenvoudig, en heeft dit soort technieken niet..

    Codes die kan je beter neer zetten hier..

    daar kunnen we wat mee.

    Willem

    #17898616

    Het enige wat 1 en 4 kan zijn is de bobine, bougies of bogiekabels.

    #17898617

    Klopsensor messschien ?

    #17898618

    Bougies en Bougiekabels vallen af, Deze worden niet gecontroleerd of gemeten in welke vorm dan ook…

    Willem

    #17898619

    vandaag weer moeizaam thuisgekomen,
    motor stottert allemaal, mml gaat vaak aan en uit, motor heeft vaak geen vermogen meer, kom niet boven de 80km/h en optrekken gaat met 1km/h per minuut harder…
    dan moet ik de motor eventjes een paar sec. uit doen, weer starten (ook op de snelweg enz…) en dan doet hij het weer eventjes…
    begin er beetje sacharijnig van te worden… :)
    ik zal binnenkort de motor weer is uit laten lezen door camper, maar wel raar dit…

    #17898620

    Ik heb ook zoiets gehad met mijn astra g maar dan viel de motor helemaal uit.
    achteraf bleek computer in de auto niet goed meer te zijn . die is nu vervangen en alles
    werkt weer prima. Heeft iemand mischien verstand van xenon in een angel eyes lamp?
    Zoja wat kost een setje xenon (8 of 10k) met een setjes angel eyes?

    Mvg Jacco

    #17898621

    hoi,

    ben bang dat mijn computer ook niet meer in orde is,
    hoe kun je hier achter komen ?

    #17898622

    Ik gaat uit van de bobine..

    willem

    #17898623

    en ik denk egr klep.
    in combinatie met een vervuilde smoorklep wellicht.

    maar euh sanderovergaauw waar kom je vandaan?
    dit zodat je auto is goed uitgelezen kan worden door iemand.

    #17898624

    hoi,

    de egr klep is al verdwenen… :)
    toen ik de auto 2de hands kocht was deze al verwijderd.
    smoorklep kan ik nog is schoonmaken, heb dit een jaar geleden samen met LFR gereinigd (LFR is toen gereinigd)
    ik kom uit eindhoven, maar werk overdag in valkenswaard.

    #17898625

    EGR klep Verdwenen, dan heeft ie storing ja!!!

    Willem

    #17898626

    hoezo ?

    ik lees zovaak dat de EGR klep afgedopt wordt,
    verwijderd wordt, enz….
    en de auto heeft het altijd goed gedaan, tot nu.
    dus lijkt me sterk dat, als hij er niet afgehaald mag worden, hij nu pas in storing gaat…..

    #17898627

    Geen EGR = storing. Wel EGR afgedopt = soms storingslampje
    EGR niet afgedopt = vaak uitvallen en of stotteren.

    Ik weet niet precies waar je vandaan komt mocht het je bobine zijn ik heb er nog een liggen kun je het testen.

    Wat je zou kunnen doen maar pas dan wel op voor schokken. Is je auto starten en dan 1 boegiekabel eraf. maakt het verschil terugsteken en de volgende eraf.

    Zit er een tussen waarbij het geen verschil maakt is daar of je kabel of bogie of bobine niet goed meer.

    #17898628

    X20XEV EGR afgedopt, is trage gasreactie, Stekker van de EGR is Motorstoring en nog tragere gasreactie

    EGR van een X20XEV is Vacuum gestuurd, en ziet er dan ook HEEL anders uit als de EGR van een Electrisch gestuurde variant..

    Deze zit langs de bobine.

    Deze EGR kleppen geven bijna nooit problemen

    het open ovaaltje wat je ziet zitten is voor de Secundaire luchtpomp, deze heeft de Astra-G standaard niet meer…

    Willem

    #17898629

    #17898630

    hoi,

    ow die zit er nog wel! haha.
    iets naar voren zit een bevestigingspunt (gat, met daarlangs nog 2 kleinere gaatjes)
    wat heeft daar gezeten ?

    ik denk dat ik de egr klep maar is nader ga bekijken (dacht dat deze verwijderd was haha)
    bedankt alvast!

    gr.

    #17898631

    EGR klep zal niks aan mankeren.

    Zoals al hierboven beschreven zat aan de lege beugel bij de Astra-F en Vectra-B1 de Vacuumklep voor de secundaire luchtpomp..

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.