astra g x16xel swap naar x20xev #hij zit er in en werkt#

Forumindex Forums Modellen Astra astra g x16xel swap naar x20xev #hij zit er in en werkt#

14 berichten aan het bekijken - 76 tot 89 (van in totaal 89)
  • Auteur
    Berichten
  • #18292544

    okay dat geef niets
    ik weet dat de rest zo goed als goed is aleen pin j en het snelheid signaal weet ik niet

    michel

    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

    #18292545

    Welke pinnetjes wil je gaan gebruiken om je x2 stekker uit te breiden? Ik ben hier zelf mee bezig voor mijn cruise-control, en had eerst verkeerde pinnetjes besteld. degene die je (schijnbaar) moet hebben, heten “micro-timer terminal” contacten. Misschien bespaart het je de frustratie die ik had toen ik verkeerde pinnetjes erin probeerde te proppen :thumb

    #18292546

    ik heb deze stekker gekocht op ebay
    voor een gods vermogen van 45 euro waarvan 15 euro verzend koste :wtf
    maar wou het er wel in hebben

    deze link is het https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/opel-astra-g-tempomat-kabel-stecker-kabelsatz-motorraum/260053468-223-7034″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    edit:
    even een goed foto bij gevoegd

    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

    #18292547

    zoo ik heb maar tis2000 op mijn laptop gezet :p
    na wat zoeken kom ik toch aardig uit op het lijstje die ik eerder had gepost :afro (ik leer het ook nog eens)
    aleen pin J op de cc stekker kon ik niet vinden :hmmz

    het rode zou het snelheidsignaal zijn

    A: zwart/rood 13-Cruise Control Pin A-Black/Red-0.75
    B: zwart/geel 11-Cruise Control Plug Pin B-Black/Yellow-0.75
    C: zwart/bruin 17-Cruise Control Pin C-Black/Brown-0.75
    D: grijs 53-Cruise Control Pin D-Grey- 0.5
    E: bruin massa dus aan de auto vast
    F: zwart 66-Cruise Control Pin F-Black-0.75
    G: zwart/geel 14-Cruise Control Pin G-Black/Yellow-0.5
    H: bruin/wit 15-Cruise Control Pin H-Brown/White-0.5
    J: zwart/blouw 8-Simtec Plug Pin 37-Brown/Blue-0.5 (ECU Plug) ??
    K: nummer 62 op de X2 stekker dus ff er bij solderen en krimpkous er over heen

    en ik heb meteen maar besloten om de sandwich plate er tussen uit tehalen die lekt nu al :wtf
    dus heb ik maar voor deze veel nettere oplossing gekozen

    dus heb ik nu dit besteld M14x1.5 naar 1/8 npt
    http://www.ebay.de/itm/331660221880

    http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/171368-xe-let-oil-pressure-temp-senders-what-why-how-where.html#/forumsite/20932/topics/171368?page=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    en een nieuwe koppeling is onderweg nu aleen nog een paar dingen en hij kan er in

    #18292548

    Die pin J is ook niet gebruikt in de meeste gevallen.

    #18292549

    okay en nu snap ik ook waarom king:
    wand als ik opp op het astra GSi forum kijk is het voor de cc lampje en die heeft de G standaard niet

    http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=39&t=13535&start=125″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    michel

    #18292550

    hier weer even een update:
    ik heb nu bijna alles binnen
    ik moet nog wel wat bestellen maar dat komt volgende maand weer.

    de koppeling is binnen :)

    en 2 kleine verloopjes van m14 naar 1/8 uit me hoofd.
    de sandwichplate lekten nu al dus dus dan maar deze oplossing en die vond ik nog mooier ook

    op de foto zit de plaat er nog tuseen maar die kreeg ik niet snel los

    michel

    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

    #18292551

    na een hele tijd weer even hier iets posten

    me blok gaat er rond deze tijd er in :afro :afro :afro :afro

    maar het zit niet helemaal mee

    ik had een nieuwe boom gekocht zonder cc en daar heb ik toen cc bij geprikt maar
    dat heb ik heel simpel verkloot :swear
    de stekker x2 krijg ik niet knap meer dicht door dat er elke keer contacten buigen en daar door stuk gaan dus heb ik er voor nu gekozen
    om de ECU stekker om te solderen en zo dan te gaan rijden.

    en later een nieuwe boom halen waar bij ik het rustig met een maatje van me de boom rustig prepareer en niet zo als het nu gegaan is.
    ik had zelf xtra contactpootje besteld om die genen die stuk waren te vervangen en dat lukte
    maar elke keer als ik de stekker dicht wil drukken is er een ander contact die vervelend is en daar door een never ending story en eerlijk ik vertrouw de stekker ook niet helemaal meer.

    nu het goede nieuws
    ik had ooit biesheuvel gebeld over mijn vliegwiel en die zeiden toen dat hij afgedraaid kan worden maar dat kan helaas toch niet :cry
    om dat het persoon waar ik was zei dat het een gietijzer vliegwiel was en daar door eigenlijk niet veel lichter kan worden zonder te grote risico’s
    dus heb ik bij m-tech een vliegwiel besteld van 5.6 kilo

    dat was hem voor nu even

    mvg michel

    #18292552

    Daarom waarschuw ik vaak, ombouwen zijn vaak toch soms nog wat lastig. Zeker als je niet de kableboom van de donor er compleet bij hebt zoals je zou willen.

    #18292553

    Klopt het is ook iets duurder geworden dan ik had gehoopt

    Heb zelf besloten een m-tech vliegwiel te bestellen.
    en een nieuwe koppeling + drukgroep
    en nog andere nokkenassen van 262°

    En dan nog het gebruikelijke
    Een nieuwe distributie set.
    En dan nog wat kleine dingen.

    Dus al met al is het een duure maar ik wil het gewoon goed doen en later ook geen gezijk met het RDW als ik ga omkeren

    En nu is het een stuk goedkoper om het nu te doen dan als je er bijna niet bij komt

    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

    #18292554

    dit typte Haasje17

    EDIT: Even wat voor je uitgetypt.
    X16XEL X53
    Pin 3 |Red |Constant Voltage Fuse2 60A
    Pin 5 |Red-Black |Automatic transmision |niet nodig
    Pin 7 |Red-Yellow |Automatic transmision |niet nodig
    Pin 8 |Green |Instrument / Airco / Cool module |Toerentalsignaal
    Pin 9 |Black-Green |Airco
    Pin 10 |Brown-Yellow |Diagnose
    Pin 12 |Brown-White |Cool module
    Pin 14 |Brown-Yellow |Cool module
    Pin 15 |Brown-Violet |Cool module
    Pin 18 |Red |Constant Voltage Fuse2 60A
    Pin 20 |Brown-White |Imobiliser
    Pin 21 |Black-Brown |Info display |Verbruiksignaal
    Pin 25 |Black-Red |Automatic transmision |niet nodig
    Pin 26 |Brown-Green |Cool module
    Pin 27 |Blue-Red |Speed Signal |Snelheidssignaal
    Pin 28 |Brown-Green |Ignition
    Pin 29 |Brown-Blue |Instrument
    Pin 30 |Blue |Instrument / Airco / Cool module |Koelwater signaal
    Pin 31 |Black |Ignition
    Pin 32 |Red-Blue |Fuel Relay

    X20XEV X57
    Pin 2 |Green |Instrument / Airco / Cool module |Toerentalsignaal
    Pin 3 |Red-Yellow |Automatic transmision |niet nodig
    Pin 5 |Black-Brown |Info display |Verbruiksignaal
    Pin 8 |Blue |Instrument / Airco / Cool module |Koelwater signaal
    Pin 17 |Blue-Red |Speed Signal |Snelheidsignaal
    Pin 18 |Red-Yellow |Automatic transmision |niet nodig
    Pin 21 |Red-Black |Automatic transmision |niet nodig
    Pin 24 |Black-White |Traction/ABS/ESP |niet nodig
    Pin 31 |Black |Ignition zitten bij elkaar volgens tis 2000
    Pin 32 |Black |Ignition zitten bij elkaar volgens tis 2000
    Pin 33 |Gray |Traction/ABS/ESP niet nodig
    Pin 34 |Brown-Green |Cool module
    Pin 35 |Brown-White |Cool module
    Pin 37 |Brown-Blue |Instrument
    Pin 44 |Brown-White |Imobiliser
    Pin 47 |Brown-Yellow |Diagnose
    Pin 48 |Red |Constant Voltage Fuse2 60A
    Pin 49 |Brown-Violet |Cool module
    Pin 51 |Brown-Yellow |Cool module
    Pin 53 |Brown-Green |Fuel Relay
    Pin 60 |Black-Red |Automatic transmision |niet nodig
    Pin 63 |Black-Green |Airco


    x16xel diegram

    alleen nu keek ik zelf nog even goed in tis2000
    maar ik zag net dat er in beide kabelbomen de aansturing van het brandstof rails bruin-groen is maar er bij de xel boom ook nog een draad van de ecu naar de pomp gaat met de kleur rood-blauw.

    zie plaatje hier boven
    kan ik die gewoon afdoppen of moet ik die wel gebruiken ?

    en als ik het goed zag zitten pin 31 en pin 32 bij elkaar door gelust richting de ecu klopt dat ?

    ps. ik kan nog niet onder de kap kijken door de verpootbrug dus kom nu niet bij het rails

    nog iets me metertjes zitten er al in op een betere plek

    mvg michel

    #18292555

    Zo hij zit er in hoor en loopt ook erg mooi al zeg ik het zelf

    De kroonstenen moeten nog gesoldeerd worden dit is tijdelijk.

    De ombouw ging erg lekker

    Alleen na de eerste testrit kwamen we er achter dat het dif was niet goed was dus weer sloopen en uit wisselen. :(
    Dat was voor mij een flinken tegen valler
    En er moesten 2 bouten van de uitlaat getapt worden

    Nu alleen nog de bobine vervangen die draait niet lekker mee op 2000 toeren
    En dan rustig aan rijden omdat het blok minimaal 1 jaar stil heb gestaan

    https://vimeo.com/179463379

    Als dit alles goed is natuurlijk naar het rdw toe voor de keuring

    Michel

    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

    #18292556

    Nice! Eindelijk wat meer vermogrn :afro die 1.6 was leuk, maar nu kun je deze flink tunen. Ik heb uiteindelijk die zilvere g weggedaan en een opc1 aangeschafd, dat is wel hele andere koek dan een 1.6 :jerry

    #18292557

    Het is zekker andere koek hij is veeeel stiller en echt wel sneller
    Ook was mijn 1.6je niet echt de langzaamste

    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

14 berichten aan het bekijken - 76 tot 89 (van in totaal 89)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.