astra g x16xel swap naar x20xev #hij zit er in en werkt#

Forumindex Forums Modellen Astra astra g x16xel swap naar x20xev #hij zit er in en werkt#

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 89)
  • Auteur
    Berichten
  • #18292494

    Okay dat word dus even op jacht naar 2 schema’s 1 van de x16xel en de ander van de x20xev

    #18292495

    Die heb ik wel voor je als je wil. Stuur me maar even een pm met je mail adres.

    Even schema voor je gemaakt, bijna alles is kleur op kleur, sommige kleuren zijn dubbel wel even meten welke pin dat het dus zit.
    Lijkt erop dat enkel brandstofrelais andere kleur draad heeft en een aantal overbodige bij de x20xev.

    EDIT: Even wat voor je uitgetypt.
    X16XEL X53
    Pin 3 |Red |Constant Voltage Fuse2 60A
    Pin 5 |Red-Black |Automatic transmision |niet nodig
    Pin 7 |Red-Yellow |Automatic transmision |niet nodig
    Pin 8 |Green |Instrument / Airco / Cool module |Toerentalsignaal
    Pin 9 |Black-Green |Airco
    Pin 10 |Brown-Yellow |Diagnose
    Pin 12 |Brown-White |Cool module
    Pin 14 |Brown-Yellow |Cool module
    Pin 15 |Brown-Violet |Cool module
    Pin 18 |Red |Constant Voltage Fuse2 60A
    Pin 20 |Brown-White |Imobiliser
    Pin 21 |Black-Brown |Info display |Verbruiksignaal
    Pin 25 |Black-Red |Automatic transmision |niet nodig
    Pin 26 |Brown-Green |Cool module
    Pin 27 |Blue-Red |Speed Signal |Snelheidssignaal
    Pin 28 |Brown-Green |Ignition
    Pin 29 |Brown-Blue |Instrument
    Pin 30 |Blue |Instrument / Airco / Cool module |Koelwater signaal
    Pin 31 |Black |Ignition
    Pin 32 |Red-Blue |Fuel Relay

    X20XEV X57
    Pin 2 |Green |Instrument / Airco / Cool module |Toerentalsignaal
    Pin 3 |Red-Yellow |Automatic transmision |niet nodig
    Pin 5 |Black-Brown |Info display |Verbruiksignaal
    Pin 8 |Blue |Instrument / Airco / Cool module |Koelwater signaal
    Pin 17 |Blue-Red |Speed Signal |Snelheidsignaal
    Pin 18 |Red-Yellow |Automatic transmision |niet nodig
    Pin 21 |Red-Black |Automatic transmision |niet nodig
    Pin 24 |Black-White |Traction/ABS/ESP |niet nodig
    Pin 31 |Black |Ignition
    Pin 32 |Black |Ignition
    Pin 33 |Gray |Traction/ABS/ESP niet nodig
    Pin 34 |Brown-Green |Cool module
    Pin 35 |Brown-White |Cool module
    Pin 37 |Brown-Blue |Instrument
    Pin 44 |Brown-White |Imobiliser
    Pin 47 |Brown-Yellow |Diagnose
    Pin 48 |Red |Constant Voltage Fuse2 60A
    Pin 49 |Brown-Violet |Cool module
    Pin 51 |Brown-Yellow |Cool module
    Pin 53 |Brown-Green |Fuel Relay
    Pin 60 |Black-Red |Automatic transmision |niet nodig
    Pin 63 |Black-Green |Airco

    #18292496

    Bedankt voor de info
    Hier ben ik echt blij mee
    Aleen in de xel boom zitten 2x een zekering van 60A.
    En op de xev boom 1x een zekering van 60A ik zal er dus 1 moeten afdoppen.

    Voor de rest oogt het gelijk

    Echt bedankt voor de goede hulp :)

    #18292497

    Die komen beide van dezelfde zekering af, dus gewoon bundelen. Ik denk zelfs dat ze heel dicht bij de ecu gesplitst zijn in 2 draadjes.

    #18292498

    Oooh :) okay dat wist ik niet :p

    Ik heb nog 1 vraag de nokkenassen die ik poste is dat wat ?

    Normaal zijn ze 256° lift 10.2
    En sport zijn ze 262° lift 10.35

    Dus is dat hadig met een licht vliegwiel ?

    Michel

    #18292499

    Ik zou opzoek gaan naar nokken van een XER, dat levert al snel vermogenwinst op en rijd lekker en niet zenuwachtig.

    #18292500

    Oke en mag ik dan vraagen waarom je zou gaan voor de xer nokken ?

    Michel

    #18292501

    Als je een spagettie, xer nokken + ecu chipt zit je al bijna op het vermogen van een xer.

    #18292502

    de spaghetti komt er met de tijd op en de ecu word ook met de tijd gechipt
    maar zijn die xer nokken dan beter dan die van ebay ?

    en nog 1 vraag die ik gisteren op de sloop zag.
    kan je de brandstofleidingen los halen ?
    En dan bedoel ik de slangen die naar de rail gaan
    ik denk dat 1 van de 2 tekort is en die zal dus langer moeten worden voor de xev of lijkt dat maar zo ??

    Het lijkt er op als ik deze monteer dat het wel zou passen
    http://m.ebay.de/itm/Kraftstoffleitung-Kraftstoff-Rohr-Ruecklauf-Vectra-B-1-8-2-0-X18XE-X20XEV-Opel-/251715908660?nav=SEARCH” onclick=”window.open(this.href);return false;

    een olieafscheider is het handig om hem te monteren of moet ik hem er afhalen

    michel

    #18292503

    nog iets nu we toch lekker bezig zijn :P
    http://www.mister-auto.nl/fl/oliefilter/purflux-ls891_g7_a038LS891.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    is dit het juiste filter voor de x20xev ? a gezien ik een laag filter moet hebben

    #Edit fuck it :mrgreen: ik heb hem besteld in loop van deze week komen de meter ook binnen dus kunnen we passen :)

    En. Pas past de stekker die ik nodig heb van x18xe1 op mijn ecu ?
    Solderen moet ik toch

    Michel

    #18292504

    Zooo de eerste spulletjes zijn binnen

    #18292505

    De brandstofleidingen zouden denk ik lang genoeg moeten zijn.
    Anders bij de stalen buis afzagen en verlengen met een universele brandstofslang en 2 klemmetjes.

    De stekker van een x18xe1 past inderdaad ook. Zelfde ecu.

    #18292506

    Wat haasje bedoeld ( ron)

    De nokken van een xer zijn een leuke optie om meer vermogen te krijgen en niet al te scherp…
    Staat heel toevallig een setje te koop ( zie advertenties hier op dit forum ) om een setje te vinden is wel knap lastig heb er bijna 2 jaar over gedaan stond ooit 1 setje te koop maar moest hem vanwege een project laten schieten…
    Nooit meer een setje gevonden tot een tijdje terug 2jaar ofzo…kop kunnen kopen met de nokken er nog in van een xer

    Deze nokken laten je motor niet al te onregelmatig lopen en pingelen…
    Dus nog fijn om mee te rijden voor dagelijks..

    #18292507

    Okae bedankt
    Ik ga het even op meten wat de lengte is en anderes komen er universele onder maar dan wel de gevlochten brandstofleidingen het oog wil ook wat

    En mooi dat de stekker past ik dacht al zo iets :)
    Maar twijvelde te veel

    En als ik jullie zo hoor is een xer setje meer vermogen maar niet te onrustig
    En dat is met de 262° nokken wel anders miss dat ik wel de 262° nokken bestel en als ik voor een mooien prijs xer nokken tegen kom dat die er dan in gaan

    Michel

    #18292508

    De kleplift van de xer nokken zit echt op de max van wat kan. Meester aftermarket varieert nogal in wat de kleplift is.

    #18292509

    Oke je hebt me over gehaald
    Ik wil ze nu hebben.

    En ik ben al wat weezen prutsen voor me metertjes



    Dit is even snel in elkaar geprust dus moet. Ik het nog knap afwerken

    Michel

    #18292510

    De metertjes liggen even stil moet even een goed moment vinden voor het afwerken

    Maar na zoeken naar welke olie er in moet kom ik uit op 5w30 of 5w40 met een kilometerstand van 170.000 km op de klok
    Ik zag deze is dit de goede ?

    https://www.google.nl/search?q=5w40++olie+5+liter&biw=360&bih=334&prmd=sivn&source=lnms&tbm=shop&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI3Zz2m9PmxwIVAz4UCh3ivgE-#spd=12339804062644170651&spud=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Michel

    #18292511

    waarom plaats je de meters niet in de kachelrooster in je middenconsole ???

    #18292512

    #18292513

    Heel simpel ik weet dat ze bestaan
    Heb er ook echt naar gezocht
    maar ik kon ze niet vinden waar ik er 2 kan bestellen

    #18292517

    Dit is was aleen voor het oog het word nog strak afgewerkt maar dit was het idee en is goed gelukt voor de eerste keer :)

    Ik heb nog een vraagje over de distributie van de x20xev ik had een maatje laten zoeken een distributieset met waterpomp alleen had hij het er over dat er verschil zit in de waterpomp hij had het over de tand wiellen ?
    Klopt dat ik kan er namelijk niets over vinden op het internet

    Michel

    #18292518

    Er zit geen veschil in de waterpomp tandwielen, er zit verschil in de lengte van de riem.
    Je moet die voor een astra G pakken.

    #18292516

    oke bedankt voor de info :wors
    ik dacht al wat blaat me maat nu weer :afro

    maar nu even een snelle vraag welke versnellingsbakolie moet ik nu hebben ?

    CASTROL SYNTRANS MULTIVEHICLE 75W90 of CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE

    http://www.oliewereld.nl/transmissie/castrol_syntrans_syntrax” onclick=”window.open(this.href);return false;

    of moet ik een andere type hebben ?

    michel

    #18292515

    Olie origineel bij de dealer halen is het beste.

    #18292514

    +1 kost niet super veel en is beter dan de andere merken. Ik was net geen €12 kwijt per liter en had voor mijn vec (geen 2 liter) nog geen 1.8 liter nodig.

    Greetz Emiel

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 89)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.