Astra G X16SZR problemen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G X16SZR problemen

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door .
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

Goedenavond,

Ik rijd nu een Opel Astra G hatchback uit 2000, maar de laatste tijd loop ik echt tegen een aantal dingen aan waardoor ik zelfs neig om een andere auto te kopen. Uiteraard hoop ik niet dat het zo ver komt aangezien dat denk ik nog meer kost, maar als het echt niet meer kan…

Misschien dat jullie tips hebben of weten hoe je dit kan oplossen:

– De ramen van de auto beslaan keihard waardoor mijn zicht helemaal beperkt wordt. Net teruggereden van stage naar huis (19 km), maar echt de auto is gewoon haast onbruikbaar zo. Het interieurfilter was ca. 2 maanden geleden vervangen omdat iemand zei dat het misschien daardoor kwam. :???:

– De verwarming doet het, maar er is heel de tijd zo’n vervelende ratelende geluid die niet stopt tenzij je een op net niet helemaal koud zet. Na wat gegoogle kwam ik uit op dit topic wat volgens mij hetzelfde heeft: viewtopic.php?f=5&t=174814

– Vorig jaar is de airco gevuld en nu ca. een jaar later blaast die geen koude lucht meer. Dit is niet normaal toch?

Van al deze problemen vind ik toch de eerste twee het belangrijkste, dus als iemand daar misschien een oplossing op weet.

Tevens als iemand een garage of iemand kent in Rotterdam of omstreken die mij zou kunnen helpen met reparaties en dergelijke dan hoor ik het ook graag! Laat het liever doen door iemand dan dat ik het zelf “sloop”. :roll:

Recirculatie klep??

CarloAstra of wim-v6 even een PM sturen hun zitten in Berkel en Rodenrijs.

Als dit het enige is dan zou ik de Astra niet gauw weg doen want dit kan niet veel wezen behalve de airco dan,
    Staat de knop van de recirculatie niet toevallig ingeschakelt, deze sluit heel je cabine af van verse lucht dan beslaan ook je ramen in een rap tempo en krijg je ze niet helder,das 1, kijk eens onder je vloermatten of daar geen paar liter water ligt van een of andere lekkage, das 2,
    als het naar een zoete koelvloeistof ruikt heb je een lekke kachelradiauter en dan heb je ook nattigheid binnen en wat betreft de kachel ratel, bedoel je hier de ventilator mee? de airco daar kan ook van alles mis mee zijn zoals een lekke pomp waardoor de vloeistof ontsnapt, maar dit moet je toch laten onderzoeken door een bedrijf die de spullen hier voor in huis hebben.

@linfiel wrote:

Als dit het enige is dan zou ik de Astra niet gauw weg doen want dit kan niet veel wezen behalve de airco dan,
    Staat de knop van de recirculatie niet toevallig ingeschakelt, deze sluit heel je cabine af van verse lucht dan beslaan ook je ramen in een rap tempo en krijg je ze niet helder,das 1, kijk eens onder je vloermatten of daar geen paar liter water ligt van een of andere lekkage, das 2,
    als het naar een zoete koelvloeistof ruikt heb je een lekke kachelradiauter en dan heb je ook nattigheid binnen en wat betreft de kachel ratel, bedoel je hier de ventilator mee? de airco daar kan ook van alles mis mee zijn zoals een lekke pomp waardoor de vloeistof ontsnapt, maar dit moet je toch laten onderzoeken door een bedrijf die de spullen hier voor in huis hebben.

Naja ik stoor mij dermate erg aan bovenstaande problemen. Bedoel dalijk rijd ik een fietser oid aan omdat ik een niet zie door die ramen, dus veilig is het ook niet.

Afgezien van deze problemen heeft die ook nog roest bij de achterwielkasten, dus ooit moet die toch weg alleen hoop natuurlijk niet nu. Dit repareren kost zo’n €650,- zei de garage en dat is toch wel wat voor een student :roll:

Met vloermatten bedoel je toch niet het tapijt waar de matten op zitten of wel, want als je de matten bedoeld dan zie ik geen liters water nee.

Wat je kunt proberen is om de ramen van binnen goed vet vrij te maken met bijvoorbeeld glas sex of een ander schoonmaak middel om de ramen schoon te krijgen. Wanneer dit geen resultaat op levert zou ik inderdaad eens kijken of de recirculatie klep of knop niet vast blijft zitten. Je kunt ook testen om te rijden met het raam een klein beetje open. Als dan je auto wel goed vrij blijft zou er toch iets moeten zijn met de verwarming moeten zijn of recirculatie klep.

Recirculatieklep knop gaat wel aan en uit, maar zie voor de rest niet echt beweging. Weet niet of die nu dus in de “open” stand staat voor verse lucht of niet.

Dan zal je even onder je parafaan moeten kijken, dat is dat rooster onder je ruitenwisser bladen, of de klep open of dicht gaat, moet je eigenlijk even met ze’n 2e wezen wel zo makkelijk, ik denk dat het euvel hier in zit anders kunnen de ramen nooit zo gauw beslagen wezen.

@Dolby wrote:

Wat je kunt proberen is om de ramen van binnen goed vet vrij te maken met bijvoorbeeld glas sex of een ander schoonmaak middel om de ramen schoon te krijgen. Wanneer dit geen resultaat op levert zou ik inderdaad eens kijken of de recirculatie klep of knop niet vast blijft zitten. Je kunt ook testen om te rijden met het raam een klein beetje open. Als dan je auto wel goed vrij blijft zou er toch iets moeten zijn met de verwarming moeten zijn of recirculatie klep.

Zojuist een rit gemaakt met raam op kiertje en dan gaat het in principe prima. Helemaal dicht dan beslaat die wel langzamerhand. Weet alleen niet of dat ook zo is wanneer het erbij regent…

Daarnaast nog langs een garage gereden om te kijken hoeveel het maken van de kachel/ventilator/ratel gaat kosten. Zeggen ze dat ze het niet weten, maar schatten tussen 250-400? :wtf

Misschien dat dit een betere oplossing is:

Airco vullen, ventilator maken zodat dat geratel weg gaat als je het op warm zet en dan zo altijd rijden? Neem aan dat die dan niet beslaat vanwege de airco?

Werkt dit?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.