Astra G Water voorbij deurrubber.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G Water voorbij deurrubber.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Hoi, ik heb steeds vaker vocht op het deur rubber van mijn passagiersdeur staan.
    Na het auto wassen is het droog, na een regenbui nat, na een rit door de regen ook vaak nat, zeker bij hevige regen.
    Terwijl ik dit typ, misschien ergens n regenwaterafvoerpunt verstopt? Ik ken enkel de twee onder de ruitenwissers en die heb ik direct na aankoop 3 maanden terug al schoon gemaakt, lijkt me sterk als die nu al vervuild zijn.

Iets wat ik helemaal niet wil, iemand dit vaker gehad al?
    Op te lossen door alle deur rubbers te vervangen?
    In alle eerlijkheid heb ik de onderkant van de deur nog niet bekeken, geen of daar misschien wel een stuk rubber mist…

Zoals te zien op de foto’s zit het allemaal redelijk vooraan bij de deur.

Dit heb ik ook. Water loopt langs de speakers naar binnen. Je zou een soort van kapje kunnen maken, zodat het water binnen de deur blijft en naar de afwateringsgaten onderaan de deur.

Ik heb dit euvel vaak gezien bij de astra g. Ik stoor me er verder niet aan en heb het gewoon zo gelaten.

Het zou ook kunnen komen door een scheur in je rubber e.d.

Langs de speakers? Je bedoeld het rubber wat om de hoek zit, of bedoel je echt door de deur heen?
    Door de deur heen wil ik helemaal niet hebben, wilde de bekleding er al af halen, dit moet nu dus maar wat eerder dan.

nee echt door de deur heen. Er loopt water door de binnenkant van de deur naar de afwateringsgaten onderin. Mogelijk lekt er water langs je speaker op de deurpaneel(binnenzijde) vervolgens lekt het door op je dorpel. Controleer ook je rubber op scheuren of gaten.

Wanneer je deur dicht is precies boven de plek waar het water ligt zeg maar.

Je kunt het afkitten e.d. of gewoon zo laten het kan verder niet echt kwaad. Ik rij al 4 jaar zo rond. Elke keer dat kleine plasje water :jerry

Hier nog meer info

viewtopic.php?f=5&t=172170

Thanx, dat helpt me verder met dit probleem! Eens kijken of een goede nette oplossing mogelijk is voor dit probleem. Wel apart dat de klachten bij het linker voorportier plaatsvinden vooral. :hmmz

Ja. Dit is ook apart ja. Bij mij is het ook links! Ach zolang het niet overloopt laat ik lekker een plasje daar staan. :jerry

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.