Astra G thermostaat blijft lekken

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G thermostaat blijft lekken

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Mijn oude astra G is niet stuk te krijgen maar nu zit ik met een vervelend probleem.

De thermostaat is vervangen en lekt langs het plastic buisje en metaal. Ik dacht, een slechte, maand later andere merk besteld. Zag er alvast beter uit die sealing en helaas. Lekt direct na even warm te lopen.

Wat doe ik mis? Kan er niets over vinden. Posts voldoende te vinden zonder dat plastic buisje… Verder is er geen lekkage. (darmen ook reeds vervangen)

Alvast bedankt! :good:

2020-09-28 09_25_26-Clipboard

Weet je zeker dat het buisje lekt en niet de slang?

[quote quote=18391063]Weet je zeker dat het buisje lekt en niet de slang?[/quote]100% zeker.

Zit dat plastic buisje met een o-ring en erna met een clipje geborgd in de thermostaat behuizing?

Als de o-ring goed leek voor montage is het de moeite waard om te kijken hoe ruw het oppervlak inwendig in de behuizing is.

Wanneer deze te ruw is en wellicht ook niet lekker cilindrisch loopt maar meer in een spiraal dan heb je al een stuk sneller kans op lekkage.

Als het inwendige gat goed is dan is het wellicht nog mogelijk een iets dikkere o-ring te plaatsen.

[quote quote=18391989]Zit dat plastic buisje met een o-ring en erna met een clipje geborgd in de thermostaat behuizing?[/quote]Helaas is het stuk zo in zijn geheel. Het lijkt eerder een lijm of dergelijke te zijn.

Maar, ik heb ondertussen de dop (met overdruk) eens vervangen van het reservoir en het lijkt opgelost te zijn. Had ook ineens gemerkt dat de buizen nogal onder druk stonden…

Dus hopelijk opgelost. Nu even afwachten…

Plastic deel is gelijmd, meestal zijn ze gescheurd doordat de slang er met teveel kracht over geschoven moet worden of moet worden verwijdert. Soms lekken ze ook naast de slang door de klem die niet goed afsluit.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.