Ik denk dat gewoon een keer de boel los nemen een uitkomst zal zijn.
Gezien het bouwjaar en wat wij zelf hebben gehad ga ik er vanuit dat je nog trommelremmen hebt achter.
Dus ik zou eerst is beginnen dat spul los te maken schoonmaken en eventueel indien het niet veel meer is de voeringen en de cilinders te vervangen dit is voor achter wat prijs aan gaat niet schokkend.
Voor is los nemen schoonmaken en indien nodig blokken vernieuwen neem een beetje redelijk merk zo duur is het spul niet vervang desnoods de remschijven mee zo,n set koop je onder de 100€ en is een fluitje van een cent om te vervangen.
Verder meen ik wel dat de auto ABS heeft dat lampje gaat branden als je hem op contact set maar uit als de auto loopt omgekeerd is niet goed ook kan je het zien op de buiten kop van de aan drijf assen zit een getande ring de ABS ring ook deze zijn te vervangen is een los onderdeel .
En bij het werken aan de remmen zeg maar cilinders is het doorpompen van nieuwe remvloeistof zeker niet verkeerd.
ik denk als je dit gecontroleerd hebt en of vervangen hebt je weer een set frisse remmen hebt onder de Astra .heel verhaal maar het is wel de enige goede oplossing voor dit aangedragen punt van je remmen zekerheid voor alles denk ik maar zo .
voor onderdelen vraag dat is op bij Kathy http://www.voordeelparts.nl je zal verbaasd zijn over hoe weinig goed merk spul echt moet kosten .