Astra G station teruggeroepen door Opel

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G station teruggeroepen door Opel

23 berichten aan het bekijken - 76 tot 98 (van in totaal 98)
  • Auteur
    Berichten
  • #17810353

    Nou, mijn Astra is inmiddels gecontroleerd, en helemaal in orde bevonden.
    Tja, dat zal dan wel…ik heb niet de indruk dat er veel gebeurd is,
    zelfs de defecte bodemplaat is niet vervangen.
    Dat had ik eerlijk gezegd wel verwacht

    beetje jammer :(

    Afijn, hij is in ieder geval veilig…..hoop ik :hmmz

    #17810354

    Mijn Astra (X1.7DTL) is vandaag bij de dealer geweest. Geen roest te vinden. Ik heb in de 8 jaar dat ik de auto heb een paar keer flinke olie lekkage gehad en waar olie zit komt geen roest.

    #17810355

    [rquote=1876084&tid=141901&author=2cv6]Mijn Astra (X1.7DTL) is vandaag bij de dealer geweest. Geen roest te vinden. Ik heb in de 8 jaar dat ik de auto heb een paar keer flinke olie lekkage gehad en waar olie zit komt geen roest.[/rquote]

    Dat had ik dus ook. De moteur vertelde al de olie heeft nu je geholpen zodat er geen roest kon komen omdat er een beetje olie op het subframe zat.

    Altijd goed om te horen dat je auto weer inorde is.

    #17810356

    ik ga hem straks rond 18h weer ophalen … ben benieuwd wat ze gedaan hebben …

    #17810357

    Tja, dat zal dan wel…ik heb niet de indruk dat er veel gebeurd is,
    zelfs de defecte bodemplaat is niet vervangen.
    Dat had ik eerlijk gezegd wel verwacht

    bodemplaat zit niet in de campain, daar doen ze ook niks mee

    ze kijken alleen het subframe na, valt hij nog binnen de tolleranties beschermen ze hem en gebeurdt er inderdaad ook niet veel.

    is hij doorgerot dan komt er een nieuw subframe onder. Dan gebeurd er wel veel
    Bij dat eerste is er niks te zien voor de gebruiker zo op het eerste oog

    #17810358

    mijne was dus nog ok…

    #17810359

    Altijd weer een goed gevoel als je auto weer oke is.

    #17810360

    [rquote=1876775&tid=141901&author=AsconaC20NE]

    Tja, dat zal dan wel…ik heb niet de indruk dat er veel gebeurd is,
    zelfs de defecte bodemplaat is niet vervangen.
    Dat had ik eerlijk gezegd wel verwacht

    bodemplaat zit niet in de campain, daar doen ze ook niks mee

    ze kijken alleen het subframe na, valt hij nog binnen de tolleranties beschermen ze hem en gebeurdt er inderdaad ook niet veel.

    is hij doorgerot dan komt er een nieuw subframe onder. Dan gebeurd er wel veel
    Bij dat eerste is er niks te zien voor de gebruiker zo op het eerste oog[/rquote]

    Van de bodem plaat wordt een deel van de isolatie verwijderd. Deze neemt water op en houdt hierdoor het subframe nat. Dit is de oorzaak van het roesten.

    #17810361

    Dat was wel duidelijk, dat het door de natte isolatie ontstond, maar het had toch gekund dat ze de bodemplaat zonder deze isolatie hadden terug geplaatst, om de handel tegen steenslag te beschermen.

    Waarschijnlijk was het bij mij nog in orde, omdat ik de bewuste bodemplaat dus helemaal niet meer had.
    Ik vraag me nu wel af of het verstandig is om een andere bodemplaat van de sloop te gaan halen,
    en deze (zonder de isolatie) te plaatsen

    #17810362

    Die bodemplaat beschermd idd wel, maar volgens mij is het meer een milieu maatregel dan een beschermings maatregel.
    Hangt er misschien ook vanaf wat zo’n plaat kost op de sloop

    #17810363

    de mijne gaat maandag,zal mij benieuwen.

    #17810364

    Ik heb de bodemplaat altijd eronder gehad. Nu ook zonder isolatiemat. Maat het beschermd wel degelijk. Dat is ook de reden dat ik altijd de bodemplaat eronder gelaten heb. Steenslag endergelijken houd die beschermplaat echt wel tegen is namelijk hardplastic die wel een stootje kan hebben.

    #17810365

    Vroeger hadden de auto’s geen bodemplaat en dat gaf ook geen problemen. Volgens mij is het meer voor de stroomlijn en geluid isolatie. Mijn plaat heb ik met extra parkers vast moeten zetten omdat de originele bevestigingen aan het uitscheuren zijn.
    Geeft het ontbreken van de plaat geen problemen bij de APK?

    #17810366

    [rquote=1880803&tid=141901&author=2cv6]Vroeger hadden de auto’s geen bodemplaat en dat gaf ook geen problemen. Volgens mij is het meer voor de stroomlijn en geluid isolatie. Mijn plaat heb ik met extra parkers vast moeten zetten omdat de originele bevestigingen aan het uitscheuren zijn.
    Geeft het ontbreken van de plaat geen problemen bij de APK?[/rquote]

    Nee, voor de APK maakt het ontbreken, of beschadigd zijn van de bodemplaat niets uit, want mijn astra is altijd zonder problemen door de keuring gegaan.

    #17810367

    Voor APK is dit inderdaad niet nodig. Want er rijden genoeg auto’s rond die het niet hebben en wel APK gekeurd zijn.

    #17810368

    jep,heb gisteren ook een brief gekregen.
    deze week ff langs de opel dealer rijen kijken wat ze zeggen.

    #17810369

    de mijne is ook geweest,maar zat al een nieuwe onder.
    ik heb de auto pas dus wist dit niet en de dealer wist het ook niet dat het al gebeurd was.

    gr

    #17810370

    In het schrijven van de campagne van de subframes staat dat de isolatie verwijderd moet worden, dat is de oorzaak van t roesten
    Dus niet de hele bodemplaat ;)

    Hier een paar fotos van hoe sommige subframes zijn:

    Lijkt me dus duidelijk waarom die terugroepacties er zijn :angel

    #17810371

    Dat is een linke de bevestiging van de draagarm is bijna los geroest ! als je hard ddor een kuil rijd ligt je wielophanging los aan het sub-frame :hmmz

    #17810372

    F4CK! Levensgevaarlijk idd!
    Moet je toch niet aan denken zeg…..

    #17810373

    De terugroep acties zijn ook niet voor niks. En Deze foto’s zijn daar het bewijs van. :o Het zou je maar gebeuren. Levensgevaarlijk.

    #17810374

    Al meerdere keren gezien hoor, zulke subframes! Werk zelf bij een Opel dealer :)

    #17810375

    Wow, :o ik moet er inderdaad niet aan denken dat zoiets het begeeft, terwijl je net met redelijke snelheid in een bocht zit.
    Dan kun je de Opel aardig om een boom heen krullen, met je gezinnetje achterin.

    Ik neem aan dat er voor de terugroep actie al een paar schade claims richting Opel zijn gegaan.
    En bij dodelijke afloop kan een letselschade advocaat een aardige financiële eis bij een fabrikant neerleggen.
    Vandaar dat ze er bij Opel dus zo op gebrand zijn om al die subframes te checken.

23 berichten aan het bekijken - 76 tot 98 (van in totaal 98)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.