[Astra G] Recirculatieklep werkt verkeerd om

Forumindex Forums Modellen Astra [Astra G] Recirculatieklep werkt verkeerd om

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

De recirculatieklep van mijn Astra G (’99) werkt verkeerd om. Als je de recirculatie aan zet (lampje brandt) gaat de klep op stand buitenlucht. Als je hem uit zet (lampje uit) of de ventilator op ontwasemen zet gaat de klep op stand binnenlucht.

Ik weet niet wat de oorzaak zou kunnen zijn. Ik ben eigenlijk meer benieuwd of en hoe dit om te draaien is zodat het weer naar behoren werkt.
    Kan iemand hiermee helpen?

Vreemd verhaal. Zit er wel een juist motortje in?

Kan je volgens mij niet omdraaien, ik zou ergens op de sloop een ander motortje halen en kijken of dat goed werkt.

Ben je zeker dat je je niet vergist ofzo?

Als hij op de recirculatie stand staat (lampje aan) dan kun bij een hoge stand de luchtstroom voelen bij het rooster aan de voorkant. het motortje lijkt het verder normaal te doen. Het draait niet door ofzo en stopt netjes na elke actie.

Ik denk dat de polarisatie verkeerd om zit, maar voordat ik mijn dashboard ga uitbouwen om vervolgens er achter te komen dat ik geen idee heb waar ik naar moet kijken hoop ik dat iemand met wat meer inzicht mij op de juiste weg kan helpen.

Enkel dashboardkastje moet eruit, dan zie je t motortje zo zitten.
    Bespaart je n hoop werk ;).
    Dashboardkastje uitbouwen is vijf minuten werk. Amper.

waarom niet gewoon zo laten heb ik ook 2 jaar gedaan met mijn Astra
    Scheelt je een hoop werk en kun je met dit mooie weer een biertje extra drinken in plaats van hem uit te zweten ;)

Dashboardkastje heb ik er al eens uit gehad. Vandaar dat ik ook weet dat alles werkt, alleen verkeerd om. Als er geen oplossing is laat ik het zo, maar ik ben wel van plan de auto binnenkort te verkopen. Dan is het wel leuker als alles naar behoren werkt natuurlijk. ;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.