Astra G piepend geluid bij de aandrijfassen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G piepend geluid bij de aandrijfassen

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur

Hallo

Astra G uit `98 met een x16szr, onder het rijden komt er een piepend geluid onder de auto vandaan.
    Ik heb hem opgekrikt en als ik dan aan het wiel draai dan hoor je het ook al, een krakend piepend geluid.
    Het lijkt uit de homeokineet te komen van de bakzijde of in de richting van de keerring van de bak.

iemand een suggestie :idea: wat te doen.

Das lastig, als je een Kapotte Kineet zou hebben zou je wel meer geluid hebben meestal.

meestal merk je een binnenste kineet ook wel.

Willem

Pas kwam ik lopend een Astra tegemoet die ook hetzelfde geluid maakte.
    lijkt meer op een rubber die kraakt.

Ik ben niet de enigste die er last van heb

http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=173569

zal morgens eens op onderzoek gaan met een bus WD-40

Piepen, dan denk ik aan een hangende remklauw..

Willem

Nee remklauw zal het denk ik niet zijn, als ik onder het rijden m`n rem intrap of loslaat dan blijft het nog steeds hetzelfde … geluid
    de wielen draaien ook niet zwaar

Vreemd, is het geluid rolsnelheid gerelateerd, vermogensvraag gerelateerd, of ondergrond gerelateerd??

Willem

Rolsnelheid

maar bij nat regenachtig weer heb ik het tot nu toe niet gehoord

dan zou je toch iets met wiellagers of remmen verwachten..

is het niet de slijtindicator die tegen de schijf komt,dat komt wel vaker voor

Als je zegt het komt van de aandrijfasvandaan denk ik eerder aan de versnellingsbak, en hierin piept meestal niet veel maar ratelt het eerder.
    Als het piept zou ik denken aan het druklager. Is het toevallig de korte aandrijfas waar het lijkt te piepen? En is het minder of weg bij intrappen koppeling?

het hitteschild achter de remschijf even controleren of die niet tegen de remschijf aan komt of de slijtindicator van je remblok komt er tegenaan

Ik denk dat het je wiellagers zijn. Ik heb ook het ook gehad bij me linker voorwiel. Naaf is toen vervangen voor een 2ehandse door een monteur en probleem was weg. Nu is me rechterwiel aan de beurt :(
    Ik heb meerdere astra´s gezien die hetzelfde hebben.

:thumb

Het geluid komt meer bij de lange as vandaan maar ook bij de korte. In alle versnellingen hoorbaar maar loopt op met het toerental van de wielen, en de koppeling intrappen maakt niet uit
    Kan maar zo aan beide kanten van de wiellagers of de remmen vandaan komen.

Morgen eerst de wielen eens loshalen kijken waar het nou precies vandaan komt.
    Kruipolie heeft niet geholpen maar daar heb ik alleen de bak zijde mee ingespoten, anders wordt het beetje lastig remmen.

Hoezo kan je eigenlijk geen losse wiellagers monteren
    komt dat door de ABS

wiellager vast in de naaf

Willem

Allemaal bedankt voor de adviezen/meedenken

Het komt inderdaad bij de naafen vandaan, kan dit nog lijden tot afkeur voor de APK.
    Die zit eraan te komen.

Opel advies prijs 330,- p/st – Imitatie 127,- p/st
    Het zal wel ritje sloperij worden (voor andere naafen dan ;) )
    muziek eerst maar ff tikkie harder zetten.

:thumb

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.