Astra G OPC Gopro Time

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G OPC Gopro Time

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 199)
  • Auteur
    Berichten
  • #18224809

    Helaas heeft het niks geholpen, Het is naar mijn idee de software waar het nog aan kan liggen.
    Theoretisch was kon het wel eens de oorzaak zijn. Klepje ga ik morgen bestellen zodat dat weer in orde is.

    Ik laat het afstellen bij Klasen, op aanraden van Courtenaysport wel moet ik eerst nog een Sportkoppeling monteren

    Hier nog een filmpje van mijn oude turbo hoe die er aan toe was. na 178.000 km Ding begon aardig te loeien
    [youtube:354xrv7b]http://www.youtube.com/watch?v=9rTzxlsUzT4&list=UUGLPsqw7iRwRNhT2vTbuSdA&feature=share[/youtube:354xrv7b]

    #18224810

    Intussen alle spullen liggen voor stage 3.5

    LEH injectoren

    Korte inlaat + 80mm Luchtmassameter + CDTI luchtbox

    Sportkoppeling/lichtvliegwiel 5kg/ uprated brandstofpomp

    Wat beter fans SPAL in plek voor de huidige fans voor de airco

    Leh turbo had ik al gemonteerd, Nu de onderdelen nog eens monteren en ecu schrijven naar phase 3.5

    #18224811

    je blijft bezig ! :)

    #18224812

    Ja je kan het beter maar in een keer doen, in plaats van telkens 1 dingetje vervangen

    #18224813

    die lichtere Vliegwiel ga je spijt van krijgen :thumbdown
    een voordeel van de lichtere vliegwiel is dat de motor sneller op toeren komt.
    nadeel is met gas los gaat de motor ook heel snel in toeren terug.
    in veel gevallen slaat de motor zelfs af bij terug schakelen voor de bocht.

    nou krijgen we natuurlijk welles/nietes reacties, maar dit is mijn persoonlijke ervaring met een lichtere/afgedraaide vliegwiel

    #18224814

    Kunne we hopelijk binnenkort eens kijke welke van de 2 het snelte is :jerry Ik zal het wel verlieze kwa gewicht :angel

    #18224815

    @NoFear1696 wrote:

    die lichtere Vliegwiel ga je spijt van krijgen :thumbdown
    een voordeel van de lichtere vliegwiel is dat de motor sneller op toeren komt.
    nadeel is met gas los gaat de motor ook heel snel in toeren terug.
    in veel gevallen slaat de motor zelfs af bij terug schakelen voor de bocht.

    nou krijgen we natuurlijk welles/nietes reacties, maar dit is mijn persoonlijke ervaring met een lichtere/afgedraaide vliegwiel

    Heb nog geen ervaring met lichtere vliegwielen, weet ook niet wat een originele weegt namelijk. Maar insteek was voornamelijk omdat het oude vliegwiel waarschijnlijk niet fris meer zal zijn.
    dacht gelijk maar een nieuwe en een stukje lichter, We gaan het zien hoe het aanvoelt.,

    @ maurice dan moet je wel eerst de veccie verkopen :) :thumb

    #18224816

    Ziet er weer dik uit.
    Mag ik vragen waar je je nieuwe luchtfilterbak met bijbehorende slang heb besteld? ;)

    #18224817

    @Jerk wrote:

    Ziet er weer dik uit.
    Mag ik vragen waar je je nieuwe luchtfilterbak met bijbehorende slang heb besteld? ;)

    Dankje :thumb

    Heb ik van baasJ overgekocht.

    hier zijn ze ook te vinden
    http://www.courtenaysport.co.uk/astra-g/zafira-a-turbo-hoses/info_101.html#CDTi” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18224818

    Vandaag de SPAL fans gemonteerd.

    Weerstand 2.2 ohm 76Watt

    Fans gebruiken per fan 100watt plus minus

    verbruik totaal op 276 a 280 watt, Wat de originele fan dus ook verbruikt nu geen foutcodes meer !

    #18224819

    En dan moet je eens naar de dikte van de draadjes kijken. En nu eens denken aan al die dikke draden van versterkers die dan 200 watt leveren. Haha. Volgensmij kunnen ze bij de dealer met de tech 2 dit ook aanpassen. Want er zijn ook versies waar maar 1 fan zit die gebruikt ook minder.

    #18224820

    dat ziet er heel netjes uit king:

    #18224821

    Ziet er heel netjes uit. En vooral handig als de koeling nu voldoende is. :thumb

    #18224822

    @Haasje17 wrote:

    En dan moet je eens naar de dikte van de draadjes kijken. En nu eens denken aan al die dikke draden van versterkers die dan 200 watt leveren. Haha. Volgensmij kunnen ze bij de dealer met de tech 2 dit ook aanpassen. Want er zijn ook versies waar maar 1 fan zit die gebruikt ook minder.

    Ja, inderdaad, Maar bij een serieuze installatie is het toch raadzaam om wat dikkere draadjes te gebruiken. Wil inderdaad ook eens met de tech2 spelen, maar ken 123 niemand in de buurt
    die het zo heeft liggen. Op internet staat een clone voor 269 euro +100 euro verzendkosten,,,,, Weet niet of dat een goed idee is

    @NoFear1696 wrote:

    dat ziet er heel netjes uit king:

    Thanks :thumb
    @Dolby wrote:

    Ziet er heel netjes uit. En vooral handig als de koeling nu voldoende is. :thumb

    Ja deze fans zijn ook een slag groter, en de bladen zijn anders dat die ik er voorheen op had :)

    #18224823

    Dit weekend is de koppeling en vliegwiel aan de beurt.
    daarna de injectoren en 80 lmm vervangen.

    6 augustus nog een bezoekje brengen aan miruni kijken wat we er uit kunnen halen :jerry

    #18224824

    Huh we zouden toch naar Klasen gaan??

    #18224825

    Kan je toch mooi mee naar dld :thumb :jerry

    #18224826

    @Baas J. wrote:

    Huh we zouden toch naar Klasen gaan??

    was wel de bedoeling maar als miruni het zelfde kan, voor minder en minder ver rijden :thumb

    #18224827

    Dit weekend koppeling en vliegwiel + injectoren vervangen

    Begonnen met de koppeling,

    Subframe + bak,

    oude plaat/vliegwiel


    oude koppeling was nog niet versleten , maar wel oud en maakte een geluid bij terugschakelen en koppeling op laten komen


    nieuw vliegwiel

    Nieuwe koppeling er op

    Daarna het hydraulische koppel cilinder vervangen



    Daarna bak en subframe weer terug, Is echt geen aanrader om het in je eentje te doen bak van 35 kg gaat toch aardig doorwegen,
    wel had ik een steun om hem te verrijden.

    Injectoren aan de beurt


    en de korte inlaat + 80mm Lmm

    Stage 3.5 er in geschreven rijd goed. Vol gas lijkt ie even te zoeken naar de juiste turbo druk, maar dat mag afgesteld worden op de bank

    #18224828

    Lekker bezig :thumb

    wel veel werk of niet zo subframe eronderuit halen..?

    #18224829

    Ja is aardig werk in je eentje ( is een lomp zwaar ding )

    Enigste waar je goed op moet letten is dat als je het subframe laat zakken, de stuurkoppeling in de auto even los schroeft en even het stuur in stuurslot zetten zodat je stuur niet rond blijf draaien als je stuurhuis/subframe er onder uit is. Daarnaast hangt ook de Radiateur op het subframe dus even met een paar tyraps de radiateur ophangen. En als laatst de bekabeling van je stuurbekrachtiging even de stekker bij de zekeringen los halen daarnaast zit nog een 3 pins stekker even los klikken. En een dikke kabel van de massa van de Min klem loshalen. Dan kan het subframe zo zakken

    #18224830

    Kijk aan! Nog lang bezig geweest ?
    Subframe was wel ff klote zeker om em weer terug omhoog te krijgen?

    #18224831

    Ja was om 8 uur al een heel eind, toen maar gestopt, en vandaag het afgemaakt

    had meer moeite met die versnellings bak, man ding weegt als diep lood :(

    #18224832

    Respect voor je werk hoor! Ik zou willen dat ik zelf net zo handig en kundig was als jou om dit alles zelf uit te kunnen voeren.

    Petje af en ben benieuwd naar het uiteindelijke vermogen. :thumbup

    #18224833

    @HarrieAstra wrote:

    Respect voor je werk hoor! Ik zou willen dat ik zelf net zo handig en kundig was als jou om dit alles zelf uit te kunnen voeren.

    Petje af en ben benieuwd naar het uiteindelijke vermogen. :thumbup

    Het scheelt een hoop geld, en weet nu ook zeker dat het goed gebeurd.

    Ben ook zeer benieuwd. Gok dat het tussen de 270-290 pk zit en als het mogelijk is op 280 pk max af laten stellen

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 199)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.